Gå til innhold

Handle på eBay


Stian38

Anbefalte innlegg

Har ingen konto og heller ikke handlet på eBay. Av den enkle grunn at jeg har hørt man trenger erfaring der inne for å få handlet. Man trenger en score på at man er bra betaler osv... Åssen i h..... får man det da!!??  Noen gang må jo være den første for alle?

Hilsen klønete og uerfaren nettkjøper  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bmathies

registrere seg og handle på ebay er veldig lett. bare å følge instruksjonene på registrerings skjemaet.

når du da har gjort alt dette så får du en aktiverings mail. følg linken på mailen og du er klar for shopping.

stort sett er paypal er betalingsmåten på ebay. veldig sikkert. du registrerer deg i paypal når du har funnet ditt første kjøp og skal betale. legg bare inn det kortet du vil bruke. sikkert som banken. har kjøpt mye på ebay og har enda tilgode å bli lurt eller ikke få det jeg har bestillt.

bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ebay er like sikkert som alt annet. "butikkene" der inne er 100% sikkert å handle fra. Når det gjelder privatpersoner har de fleste som har handlet litt en "% viser" bak brukernavnet sitt, som indikerer hvor mange positive omtaler hun/han har fått etter handler.

Det gjelder både kjøp og salg, og selger/kjøper gir hverandre karakterer samt en kommentar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar  :)

Vil det da si at jeg som førstegangskjøper uten score, antageligvis ikke vil ha noen problemer med å få handlet? Det er ikke sånn at selgeren prioriterer erfarne kjøpere med bra score?

At jeg kommer til å se på en selgers score er i hvert fall helt sikkert  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk igjen for svar  :)

Da skal dere ikke se bort fra at mine første utenlandshandler snart skal finne sted  :D Trenger i første omgang deler til motorsykkelen. Men det blir sikkert mye annet rart også kjenner jeg meg selv rett..  :rolleyes:

Og så var det det med frakt, toll osv. Men det er vel noe selger står for? Tollen ordner seg selv da det havner i Norge har jeg forstått  ???

Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har over 100 kjøp der og har fått alt i postkassa innenfor en måneds tid. Trygt og enkelt. Eneste faren er at du blir hekta :-\ Dårlig kombo med nattevakter.. Bredt utvalg og oftest veldig billig fiskeutstyr. Ga f. eks 3000,- inkl alt for en ny BIIMX 9'#8. 500,- inkl alt for en ny Echo 9' #10..

Kos deg.

Angler's Habitat, Fishwest, Bear's Den og Doc's flybox er verdt å sjekke ut i tillegg til mange andre ebaybutikker. Disse som er nevnt sender billig via USPS IKKE UPS viktig å sjekke det ut før du kjøper..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har US $14.500.00 til overs kan du sikre deg denne komboen på e-bay nå  :D

Kurant julegave til seg selv, det . . .

T&T kjepp og Stanley E. Bogdan til å oppbevare snøret på  :)

Tror ikke jungelcock-nakken er med på kjøpet  ;D

[attach=1]

Lars

hehe....Synd at den våtflua følger med. Ellers ville jeg handlet tvert!!  8) 8)

Takk for oppklarende svar og tisp. Fluefiskesiden er som poteten, kan brukes til alt  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bmathies

Ebay er kjekt. Bare husk 200kroners-grensen. Og husk at noen selgere kan sette "gave" på pakken.....

Og kjøp fra de som har god score.

leste senest i dag att norge kan bli tvunget,( på en måte)via eu/eøs avtalen eller noe sånt  til å heve 200 kr grensa betraktelig

for norske netthandlere.

bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har over 100 kjøp der og har fått alt i postkassa innenfor en måneds tid. Trygt og enkelt. Eneste faren er at du blir hekta :-\ Dårlig kombo med nattevakter.. Bredt utvalg og oftest veldig billig fiskeutstyr. Ga f. eks 3000,- inkl alt for en ny BIIMX 9'#8. 500,- inkl alt for en ny Echo 9' #10..

Kos deg.

Angler's Habitat, Fishwest, Bear's Den og Doc's flybox er verdt å sjekke ut i tillegg til mange andre ebaybutikker. Disse som er nevnt sender billig via USPS IKKE UPS viktig å sjekke det ut før du kjøper..

Kan jeg spørre hva forskjellen mellom USPS og UPS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leste senest i dag att norge kan bli tvunget,( på en måte)via eu/eøs avtalen eller noe sånt  til å heve 200 kr grensa betraktelig

for norske netthandlere.

bent

Det kan jo fort bli kjipt for norske forhandlere...

Var flertall, også blant regjeringspartiene før valget for 4 år siden om å heve denne grensa. Men 1 uke etter valget ombestemte de seg og fant ut at grensa skulle beholdes.

De finner nok en måte å beholde den på nå også.

Er forsåvidt helt greit at man må betale moms, man trekker jo fra momsen fra eksport landet, men å betale 100 kr i fortollings gebyr i tillegg til momsen for noe som koster 205 kroner er for dumt. Fjern gebyret og send pakken direkte til utleveringspostkontor og ordne moms der, da sparer en både tid samt masse byråkrati.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Var flertall, også blant regjeringspartiene før valget for 4 år siden om å heve denne grensa. Men 1 uke etter valget ombestemte de seg og fant ut at grensa skulle beholdes.

De finner nok en måte å beholde den på nå også.

Er forsåvidt helt greit at man må betale moms, man trekker jo fra momsen fra eksport landet, men å betale 100 kr i fortollings gebyr i tillegg til momsen for noe som koster 205 kroner er for dumt. Fjern gebyret og send pakken direkte til utleveringspostkontor og ordne moms der, da sparer en både tid samt masse byråkrati.

Men det vil jo gjøre ting enklere og kreve mindre byråkrati, det er jo uhørt. Sånt kan vi ikke ha det i Norge :rolleyes:

Enig at hele opplegget er håpløst, håper EU får gjennomslag for dette. Sett grensa til 1000kr og la postkontorene ta seg av momsen, men sjangsen er større for at det regner kremboller enn at dette skjer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har over 100 kjøp der og har fått alt i postkassa innenfor en måneds tid. Trygt og enkelt. Eneste faren er at du blir hekta :-\ Dårlig kombo med nattevakter.. Bredt utvalg og oftest veldig billig fiskeutstyr. Ga f. eks 3000,- inkl alt for en ny BIIMX 9'#8. 500,- inkl alt for en ny Echo 9' #10..

Kos deg.

Angler's Habitat, Fishwest, Bear's Den og Doc's flybox er verdt å sjekke ut i tillegg til mange andre ebaybutikker. Disse som er nevnt sender billig via USPS IKKE UPS viktig å sjekke det ut før du kjøper..

Kan jeg spørre hva forskjellen mellom USPS og UPS?

USPS="Posten" i USA - UPS= Privat fraktselskap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper det meste av fluefiskeutstyr, fluebindesaker osv fra Ebay, og er veldig fornøyd. Det er billig(ere), effektivt og du finner alt du trenger.

Selger forøvrig også det jeg ikke bruker, eller skal bytte ut også på ebay og det er veldig effektivt.

Er det noe jeg mangler ASAP kjøper jeg på sporten hjemme.

Har ennå tilgode å bli skuffa over det jeg har kjøpt av fiskeutstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også veldig god kundebehandling der fordi folk er redd for å få negativ feedback som kan hemme videre salg. Har opplevd å få feil vare, et fluesnøre i feil klasse og en Fluoroflex i feil tykkelse. Sendte en mail om dette og så sendte de meg nytt snøre og fortom kostnadsfritt og uten at jeg trengte levere tilbake det jeg allerede hadde fått..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...