Gå til innhold

Blue - bildetråd


Trond Kjærstad

Anbefalte innlegg

  • Svar 142
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Vakre blå-bilder her ;) Det er noe spesielt med vintertid og blålyset. Har tatt mange blå-bilder siste tiden mellom 16-17 på ettermiddagen. Lukkertid opp i 30 sek. Bruker veldig ofte en skarp hodelykt til å lyse opp objekter i forgrunnen, slik som dette tatt på Mølen i går:

post-682-13949869809862_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildetrådene her inne gir selvtilliten en alvorlig knekk. Veldig mye fine bilder, det er nok bare å knipse i høyt tempo. Kanskje jeg skulle være så heldig å treffe blink engang selv også.

(selv blinde høner kan finne korn, har jeg hørt)

Her var det ganske mørkt. Tok med en hdr-aktig redigering også.

post-2332-13949869810109_thumb.jpg

post-2332-13949869810823_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildetrådene her inne gir selvtilliten en alvorlig knekk. Veldig mye fine bilder, det er nok bare å knipse i høyt tempo. Kanskje jeg skulle være så heldig å treffe blink engang selv også.

(selv blinde høner kan finne korn, har jeg hørt)

Her var det ganske mørkt. Tok med en hdr-aktig redigering også.

Fint lys,Sandro!

Du trenger ikke skyte på lykke og fromme,dette kan læres. ;)

Bjørnar`s og Lars`bilder er nok ikke tilfeldige lykketreff,selv om det kan være endel av læreprosessen.

Disse bildene er velkomponerte og godt eksponerte,og kanskje velredigerte i etterkant,men tilfeldige er de ikke,kommer jo stadige blinkskudd fra disse gutta. :D

Edit:Må ikke glemme Vindknuten og FlyBandit sine heller;det ligger en tanke bak.....

Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint lys,Sandro!

Du trenger ikke skyte på lykke og fromme,dette kan læres. ;)

Bjørnar`s og Lars`bilder er nok ikke tilfeldige lykketreff,selv om det kan være endel av læreprosessen.

Disse bildene er velkomponerte og godt eksponerte,og kanskje velredigerte i etterkant,men tilfeldige er de ikke,kommer jo stadige blinkskudd fra disse gutta. :D

Edit:Må ikke glemme Vindknuten og FlyBandit sine heller;det ligger en tanke bak.....

Willy

Selvfølgelig er det ikke er lykketreff fra de gutta, så mye flaks er det ingen som har  :).

Den blinde høna er nok meg, gitt. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildetrådene her inne gir selvtilliten en alvorlig knekk. Veldig mye fine bilder, det er nok bare å knipse i høyt tempo. Kanskje jeg skulle være så heldig å treffe blink engang selv også.

(selv blinde høner kan finne korn, har jeg hørt)

Her var det ganske mørkt. Tok med en hdr-aktig redigering også.

Synes originalversjonen var best jeg ;) Gode, myke blåtoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig mange flotte bilder her nå!

Liker spesielt godt det siste fra Rodswinger :)

Dritkult "bomskudd" som jeg gjerne skulle hatt på veggen!

Ville kanskje kuttet litt i toppen, og kun konsentrert meg om steinene uti elva. De skaper en herlig symmetri og dybde i bildet. Sløringen av vannet er bare herlig!

Nais ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk,Lars,grunnen til at det trekker til seg så mye blåfarge er jo at det er 25 sek eksponering og da blir det mye mer mettet.

Bildet ble tatt i jpg,så jeg fikk ikke rettet hvitbalansen i ettertid. ;)

Og snittet,du er ikke første som har kicka på det,kanskje jeg snart skal høre på dere. ;D

Tåler vi flere blå-stikk?

Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...