Gå til innhold

Fluer til eksotisk fiske


Oddbjørn

Anbefalte innlegg

Jeg skal muligens til Thailand i påsken, så dette var interessant :D Håper det kommer mange gode tips her nå :D

Da skal du få rapport fra meg før du reiser. Jeg reiser i januar.

Er jo flere firmaer som arranger big game fishing, noen få også som har spesialisert seg på å guide fluefiskere, så fiskemuligheter finnes ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle ta med fluestanga til Thailand i vinter og prøve noen innlandsvann. Noen som har tips til fluer jeg bør prøve, eller har andre tips? Har ikke peiling på hva jeg kan forvente å få av fisk. Det som blir litt spennende  :D

Da jeg var i Thailand så fant jeg ingen brosjyrer eller noen som reklamerte for innlandsfiske, men mange som kunne organisere sjøfiske. Men jeg har sikkert ikke lett godt nok ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

google.. http://www.flyfishthailand.net/

Barramundi ser litt spennede ut..

Snipp..

Fly rods used for Barramundi can range from 6 to 10 weigh. I like to use a 6wt rod, a  light rod you can cast all day the down side is casting heavy flies on 4/0 hooks, which sometimes you need to do. Lines will depend on the water being fished, floating  & intermediate are the most common. Your fly box should include, pink things, deceivers (weighted & un-weighted), clousers, poppers, dahlberges & Muddler deceiver, tied on 2/0 to 4/0 hooks.  Colors include, all white, chartreuse on white, blue on white & green on white.

Vanlige sjøfluer/streamere i god størrelse med andre ord ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

google.. http://www.flyfishthailand.net/

Barramundi ser litt spennede ut..

Snipp..

Fly rods used for Barramundi can range from 6 to 10 weigh. I like to use a 6wt rod, a   light rod you can cast all day the down side is casting heavy flies on 4/0 hooks, which sometimes you need to do. Lines will depend on the water being fished, floating  & intermediate are the most common. Your fly box should include, pink things, deceivers (weighted & un-weighted), clousers, poppers, dahlberges & Muddler deceiver, tied on 2/0 to 4/0 hooks.  Colors include, all white, chartreuse on white, blue on white & green on white.

Vanlige sjøfluer/streamere i god størrelse med andre ord ;)

Så spennende ut! Blir nok dessverre ikke tid til et så seriøst opplegg denne gang, skal bare prøve litt i nærliggende vann der vi er, men kanskje en annen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snake head er også en kul fisk som er utrolig sterk og aggresiv. Bruk store fluer som irriterer. Hvis du er der når det er gytetidm er hannfiskene mentalt forstyrret og angriper alt som rører seg i nærheten av ungene. Saltvannsfiske fra land er bortkastet. Helt utfisket. Det gjelder dessverre mye av Asia. Mange munner å mette.

Mvh Børge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snake head er også en kul fisk som er utrolig sterk og aggresiv. Bruk store fluer som irriterer. Hvis du er der når det er gytetidm er hannfiskene mentalt forstyrret og angriper alt som rører seg i nærheten av ungene. Saltvannsfiske fra land er bortkastet. Helt utfisket. Det gjelder dessverre mye av Asia. Mange munner å mette.

Mvh Børge

Vet du om det er snake head i de fleste elver? Er en elv der jeg skal også. Dette er en sideelv til Mekong. Men vannstanden er nok veldig lav i januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
×
×
  • Opprett ny...