Gå til innhold

Jeløya


Tony Pedersen

Anbefalte innlegg

Gjest Unknown User

topprapport Tony. Ser dere fremfor meg. Spesiellt Pistus i det tempot han holder. Ikke mange som henger med der, hehe. Får se litt hvordan uken ser ut. Det er meldt kaldt men alt henger ju på vindene, ikke gradestokken - og så klart frustrasjonen. Ok vind mandag og tirsdag. Mulig jeg sikter på en tur til øya på tirs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en i chartreuse også, men la ikke ut bilde av den.. men sikkert fin i kaldt vann :)

Sitter å tenker ut mønster på en rosa critter også ;)

Bruker fluoro-fibre som ving, ønsket farge stripes med tusj, i ønsket farge.. Men andre hår\syntetisk, går fint det også.

To strå flash, og fire gummibein, to på hver side.

Funker nok fint nede i på reke grunnene dine Tom!

Tony :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en i chartreuse også, men la ikke ut bilde av den.. men sikkert fin i kaldt vann :)

Sitter å tenker ut mønster på en rosa critter også ;)

Bruker fluoro-fibre som ving, ønsket farge stripes med tusj, i ønsket farge.. Men andre hår\syntetisk, går fint det også.

To strå flash, og fire gummibein, to på hver side.

Funker nok fint nede i på reke grunnene dine Tom!

Tony :)

ja, er du gær'n - tipper de drar fisk overalt  ;D ;D

... skal se om jeg får til noe lignende og prøve det ut til helgen ... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en i chartreuse også, men la ikke ut bilde av den.. men sikkert fin i kaldt vann :)

Sitter å tenker ut mønster på en rosa critter også ;)

Bruker fluoro-fibre som ving, ønsket farge stripes med tusj, i ønsket farge.. Men andre hår\syntetisk, går fint det også.

To strå flash, og fire gummibein, to på hver side.

Funker nok fint nede i på reke grunnene dine Tom!

Tony :)

ja, er du gær'n - tipper de drar fisk overalt  ;D ;D

... skal se om jeg får til noe lignende og prøve det ut til helgen ... 

Ett lurt triks om vannet er blikk og fisken sky. Disse fluene og andre som går oppned, kan du la ligge på bunnen å vente til fisken kommer forbi.. Flyteline og litt aktiv fisk er en forutsetning ;) Så trekker du i flua når fisken nærmer seg, og er vell den mest vanlige  byttedyr reaksjon for sjøørreten..

Har fisket slik over sandbunn, tang og stein gjør det vanskelig..

T!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en i chartreuse også, men la ikke ut bilde av den.. men sikkert fin i kaldt vann :)

Sitter å tenker ut mønster på en rosa critter også ;)

Bruker fluoro-fibre som ving, ønsket farge stripes med tusj, i ønsket farge.. Men andre hår\syntetisk, går fint det også.

To strå flash, og fire gummibein, to på hver side.

Funker nok fint nede i på reke grunnene dine Tom!

Tony :)

ja, er du gær'n - tipper de drar fisk overalt  ;D ;D

... skal se om jeg får til noe lignende og prøve det ut til helgen ... 

Ett lurt triks om vannet er blikk og fisken sky. Disse fluene og andre som går oppned, kan du la ligge på bunnen å vente til fisken kommer forbi.. Flyteline og litt aktiv fisk er en forutsetning ;) Så trekker du i flua når fisken nærmer seg, og er vell den mest vanlige  byttedyr reaksjon for sjøørreten..

Har fisket slik over sandbunn, tang og stein gjør det vanskelig..

T!

tipset skal også prøves, tony - har noen sandbunnsteder som vil egne seg. tnxs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper å rekke ut noen turer til før kulda kommer, om det ikke blir en tur ned til Toggi da ;)

Koselig å møte Knut S, og blir sikkert å fiske sammen med han flere gang :D

Tony!

Takker og bukker for en hyggelig tur. Blir helt sikkert flere turer ned til Jeløya i nærmeste fremtid, uten tvil! Kanonsted. Særlig det siste stedet falt veldig i smak :)

Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper å rekke ut noen turer til før kulda kommer, om det ikke blir en tur ned til Toggi da ;)

Koselig å møte Knut S, og blir sikkert å fiske sammen med han flere gang :D

Tony!

Takker og bukker for en hyggelig tur. Blir helt sikkert flere turer ned til Jeløya i nærmeste fremtid, uten tvil! Kanonsted. Særlig det siste stedet falt veldig i smak :)

Hyggelig at du likte Jeløya :D Alltid en plass å fiske her!

T!

Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute i går, en hel dags fiske på Jeløya :)

I grålysningen kjørte jeg til en av plassene på vestsiden, skulle møte swedeElvis der..

Fisket av strandlinjen uten å vade, mens dagslyset ble sterkere. Bruker ofte å være noen fisk her, helt oppe i land.

Har et hogg, men blir med det.

Når swedeElvis kommer, tar vi en kopp kaffe, men han får litt info om stedet.

Etterhvert ser vi mye måke aktivitet, de stuper og plasker helt i vannkanten.. Har spart det beste strekket til swedeElvis, så han prøver der, mens jeg sjekker ut måkene..

Men ingenting i vannet skulle tilsi slik action, prøver noen kast og har hogg på de to første.

Kjenner ikke mer.

Fisker stranden tilbake til swedeElvis, lite strøm her i dag og lite liv.

Ser at swedeElvis får en fisk, bra så er det fisk på plassen!

Viser seg å være en flyndre, tatt på Jiggy.

Ved neste kaffepause, kommer en turgåer langs stranda.

Han spør om fangst, og tipser om et sted jeg kjenner godt.

Har ikke tenkt på den plassen på lenge, men har fått rundt 60 sjøørret der i høst.

Så vi stikker dit!

Fine forhold, pålandsvind 8-10 sek.m..

SwedeElvis prøver Jiggy, jeg div reker og kryp.

Får sms av Toggi, har startet dagen med noen fine fisk :)

Fisker ett par timer, ganske stort område. Ser ikke liv, men har noen hogg og får tilslutt en 500 grammer.

Får litt tro da, men plassen er som støvsugd for fisk! Bytter fiskested igjen.

En større brakkvannsvik denne gang.

Varmer oss på en kopp kaffe, mens swedeElvis sjekker ut flueboksene mine. Plukker med seg en håndfull fluer.

Vi velger å fiske med reker, og vader ut med 80 meters mellomrom.. Ser noen rørelser, ett hogg.

Etter en stund er en fisk ute av vannet. Men bare følger etter. Vinden øker på, været klarnet opp, det blir kaldere.

Fisker en stund uten liv eller noe som helst.

Blir lei, skulle vært på revet, men vi gidder ikke i dag.

Kjører heller hjem, fristet med litt varm mat :)

Så fisket er en smule tregt, men er nok bare å oppsøke nye plasser ofte. Ikke bruke for lang tid på et sted.

Skjer det ikke noe den første halvtimen, skjer det neppe noe senere heller!

Legger ut noen bilder av fisk, som jeg har tatt på dagens fiskeplasser, bare ikke i dag :P

post-3402-1394987089581_thumb.jpg

post-3402-13949870896165_thumb.jpg

post-3402-13949870896646_thumb.jpg

post-3402-13949870897065_thumb.jpg

post-3402-13949870897543_thumb.jpg

post-3402-13949870897924_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen :) Prøver å skrive litt etter hver tur, å skal bli bedre på å ta bilder.. Piffer litt opp syns jeg :D

Fint du prøver fluene Toggi! At du syns de ser bra ut er kult ;D Da har ikke alle de tusen timene ved bindestikka vært forgjeves.

Blir kaldt fremover ser det ut til. Så mye mulig det ikke blir flere turer i år :P

Har også litt fluebinding å syssle med, kjøpt inn litt småting i dag. Så kommer vell ett og annet bilde etterhvert ;)

Er veldig inspirert for tiden ;D

Fiskern35, gi beskjed om du skal fiske Jeløya da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin rapport Tony! Virker som om kulda legger seg nå utover,ja....da er vi igjen kommet til perioden da fisken drar ut på dypere vann;4,5C temp ligger vel på 6-7 meters dyp rundt øya,noen lynkjappe turer inn på grunnere vann(hvis det er noe byttedyr å finne der da)sluk eller dorging er vel resepten nå utover,hvis kulda holder seg.....er vel like greit å benytte tiden til binding for vårsesongen..(glassål for Svenkekysten,Tony....)hehe ;)Pistus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he der var du:) Kommet deg etter julebordet nå?

Ja stemmer nok at fisken har flyttet på seg, litt usikker på hvor ???

Men revet holder jo fortsatt fisk, blir nok å ta det rolig nå frem mot jul. Men gi beskjed om du stikker ut, vi har jo plassene litt lenger sør, men legger seg vel is der nå?

Jepp! Skal tenke ut noen Glassål ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin rapport Tony! Virker som om kulda legger seg nå utover,ja....da er vi igjen kommet til perioden da fisken drar ut på dypere vann;4,5C temp ligger vel på 6-7 meters dyp rundt øya,noen lynkjappe turer inn på grunnere vann(hvis det er noe byttedyr å finne der da)sluk eller dorging er vel resepten nå utover,hvis kulda holder seg.....er vel like greit å benytte tiden til binding for vårsesongen..(glassål for Svenkekysten,Tony....)hehe ;)Pistus

Synk 7 Pistus og silda til Tony 8) Trege trekk. Da sitter den (tror jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...