Gå til innhold

Jeløya


Tony Pedersen

Anbefalte innlegg

Dro opp en hel haug med sardiner på søndag forresten. Ikke en eneste SØ...

Vi sto uttaskjærs med sørvest vind av en litt ikke så beskjeden type midt i tryne. Vanskelig å få kastet for min del hvertfall, å bølgene dro det som var av line opp på land. Skal sies at jeg var mer en nok fyllesjuk, så kan ha noe med det å gjøre au:D

Venter på en koselig østavind jeg nå, så jeg virkelig kan få satt favoritt plassene på prøve!

Skittfiske folkens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Vel,da er det på tide å pakke rasket"og komme seg ned på øya en tur,aner en liten værjustering på gang :-* Ut i skjulet og høgge opp noen tyripinner,kaffen putrer og klar for sekken,2 lag med langt under samt xtra hanskepar ;) Litt spent på graden i sjøen uttaskjærs nå,men den som intet våger osv..tipper rekefluer gjør susen idag-hvitt og rosa.Smurt opp liner,kjenner faktisk litt forventningsglede"-lenge siden sist jeg hadde den følelsen....Hipp oh hoi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort rapport; Usedvanlig mye frisk god luft samt lun bålvarme på meg,Jr.fikk 3 småtorsk på sluken,fisket på dype plasser,men kommer litt til kort synes jeg når bunnen skimtes på 12 meter :rolleyes: intet vak å se(ventet meg heller ikke det)ikke ett lugg-ei heller følgefisk...men finfin tur med spesielt lys og vakre farger.Og ikke minst-alene på kyststripa <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en varetelling som ble fortere ferdig enn forventet, så da så jeg en sjanse til å få pressa inn en rask tur.

Heiv meg på sykkelen og syklet så raskt jeg turte på snø/is føret uten piggdekk og etter ti litt skumle minutter på glatta var jeg framme på spoten, null is.. Nice!!

Etter kansje maks ti kast blir det bråstopp og jeg kjenner noe tungt i andre enden av snøret.. Og opp fyker en fin ørret som kjører på med noen saltoer før den finner ut at den vil til havs, alt av løssnøre og et par meter backing forsvinner mellom fingrene i et jafs. Sinna fisk. Morro! Etter noen flere saltoer og utras, stod den bare og stanget mot bunnen i flere min. Men tilslutt fikk jeg sveiva den sakte men sikkert inn og sinnataggen gled inn i den altfor lille håven min :)2,4 kg blank feit dynamitt. Nydelig..

Etter en sigg for å roe ned fortsetter fisket, legger et nytt kast på samma stad som den forige tok, og etter noen trekk blir det bråstopp igjen, opp kommer en ørret noen mindre enn forrige med en trippel salto. Og så  var den borte etter noen sekunder :rolleyes: Men men sånn kan det gå!!

Fisket dabber litt av etter dette, men klarer å lure på to-tre blanke fine halvkiloser til og den feiteste torsken jeg har sett noen gang, 2,1kg veide den. Skulle tro den var høygravid ;D ;D haha

Tilslutt var det bare is i alle stangringer og både tær og fingre var på vei til å bli blå, så da kastet jeg inn håndkle. Kjempe fornøyd med en veldig effektiv time i kulda, som gav meg årets fineste fisk :)

Må det bare bli mange flere sånne dager framover, så kan vinteren være så kjip den vil :P :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...