Gå til innhold

Jeløya


Tony Pedersen

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Jeg og min gode venn Tommy hadde vår første tur til Jeløya i dag.

Vi ble da ganske godt kjent rundt om blandt bebyggelsen der før vi endelig kom oss over på vestsiden og området rundt

Gullholmsundet :P.

Det ble ingen nærkontakt med fisk,men det var da hvertfall en fin tur ute i sola.

Om det var vår elendige kunnskap om SØ-fiske eller om det rett og slett var en av de dagene fisken ikke er bitevillig vites ikke :-\.

Kanskje hadde den selen vi så innvirkning på fisket også,hvem vet....

Men det skal sies at vi kommer på besøk igjen,så vi ble ikke helt skremt ;).

Men neste gang håper jeg vi møter på noen av dere som kjenner fisket rundt denne øya som kanskje kan gi oss litt info

om plasser,fluer,fiskemåter og ikke minst litt skitprat over en kaffe <<l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vi nok sikkert fikse :)

Alltid hyggelig å møte nye folk og særlig fluefiskere.

Var ute en liten tur i dag, men fikk ikke fisk, ble to i går så det er nok muligheter der ute nå <<l

De plassene som alle kjenner er ikke noe problem å tipse om, de fisker jo ikke alltid like godt og sikkert greit å vite ca når.. Men hotspottene må jeg nok være ærlig å si, at de sitter litt lengre inne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Noen som har vært ute i de siste dagene? Hadde dagstur til Hvaler i går,mange plasser avfisket-men intet å melde...isen hadde lagt seg på steder som var oppe i forrige uke :P Ikke bra med kuldedrop på allerede kaldt vann....evig nordøst er heller ikke optimalt! Nok syting-noen som drar ut idag,isåfall rapporter gjerne i ettermiddag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt noen turer til Hvaler i det siste. Har prøvd steder med mye strøm, utaskjærs, litt dypere enn vanlig og et par "bankers plasser" , men har vært dårlig med action.

I går dro jeg til favorittplassen ved Hankø et sted, men heller ikke der var det liv på tross av litt grumsete vann og ellers fine forhold.  

Er nesten i ferd med å miste trua!   nesten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tur til Kjellandsvik på mandag, men hele bukta var islagt så det ble Gullholmen istedet. Et par små sø inne på grunna og da mener jeg 2 meter fra land. Kaldt og liten bris, så det var litt vanskelig med femmerstang. Reierbukta idag. Helt dødt. Mange beduggede polakker som heiagjeng da.. En av de ville teste fluestanga og begynte og vasse ut til meg i treningsbukser! Hyggelig det altså:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småørret på grunna og lærevillige polakker på fylla er ikke å kimse av ;) Litt for klart og lav vannstand for de stedene med såpass lange marbakker nå,kom deg på plasser hvor det skråner kjapt nedover-litt strøm i tillegg så har du større sjanser med engang. Skitt fiske videre på øya! (sees nok etterhvert) Øivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det ny tur til Jeløya,så jeg må vel finne senga snart <<l.

Er det noen andre som skal ut dit i morra tidlig?

Prøver å komme meg ut i morra tidlig :) du finner meg nok ved alby ;)

Vebjørn!

Jeg var der i dag Vebjørn ;).

Prøvde ved Alby,men det var intet å kjenne i dag .

Eneste tegn til liv var en huggorm på stien da vi skulle hjem :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det vært noe liv på Øya i dag da folkens?

I går var vi enige om at det ikke ble flere turer etter SØ i sjøen i år men jeg har da bindt opp et par nye børstisvarianter i dag,så det kan vel hende det blir mer.....:-X

Problemet i går var sinnsykt mange solslikkende folk og sinnsykt lite fisk,ikke en eneste en å kjenne faktisk :-\...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det vært noe liv på Øya i dag da folkens?

I går var vi enige om at det ikke ble flere turer etter SØ i sjøen i år men jeg har da bindt opp et par nye børstisvarianter i dag,så det kan vel hende det blir mer.....:-X

Problemet i går var sinnsykt mange solslikkende folk og sinnsykt lite fisk,ikke en eneste en å kjenne faktisk :-\...

Vi?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan fort bli litt schizofren av å stå for lenge i det kalde vannet,så jeg skjønner at du lurte ;).

Det største problemet mitt er at jeg svært sjelden fisker i sjøen så jeg føler at jeg bare så vidt får flua utenfor toppøyet.

Et 20-meters kast er ikke det samme i sjøen som i elver eller tjern :D!!

Mister liksom trua med en gang jeg begynner å fiske... :-\

Neste gang det blir en tur kunne jeg tenke meg å få være med noen av dere som kan dette fisket Tony :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan fort bli litt schizofren av å stå for lenge i det kalde vannet,så jeg skjønner at du lurte ;).

Det største problemet mitt er at jeg svært sjelden fisker i sjøen så jeg føler at jeg bare så vidt får flua utenfor toppøyet.

Et 20-meters kast er ikke det samme i sjøen som i elver eller tjern :D!!

Mister liksom trua med en gang jeg begynner å fiske... :-\

Neste gang det blir en tur kunne jeg tenke meg å få være med noen av dere som kan dette fisket Tony :P.

Du får ringe meg da eller sende en mld :)

94987711

Ja du trenger nok litt inputs :)

Psyken er viktig i dette fisket, det er alltid fisk du aldri kommer til, men det er mange imellom :)

Man trenger å være ganske trygg på det man holder på med, for å holde ut i sjøen.

Du hører av deg!

God påske alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan fort bli litt schizofren av å stå for lenge i det kalde vannet,så jeg skjønner at du lurte ;).

Det største problemet mitt er at jeg svært sjelden fisker i sjøen så jeg føler at jeg bare så vidt får flua utenfor toppøyet.

Et 20-meters kast er ikke det samme i sjøen som i elver eller tjern :D!!

Mister liksom trua med en gang jeg begynner å fiske... :-\

Neste gang det blir en tur kunne jeg tenke meg å få være med noen av dere som kan dette fisket Tony :P.

Du får ringe meg da eller sende en mld :)

94987711

Ja du trenger nok litt inputs :)

Psyken er viktig i dette fisket, det er alltid fisk du aldri kommer til, men det er mange imellom :)

Man trenger å være ganske trygg på det man holder på med, for å holde ut i sjøen.

Du hører av deg!

God påske alle sammen :)

Suverent,nr er lagret <<l.

God Påske cccheers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...