Gå til innhold

Jeløya


Tony Pedersen

Anbefalte innlegg

Gjest Unknown User

Aargh Tony. Ser veldig bra ut! Gleder meg til dager med litt positivere grademåler.

Pistus: Det er meldt 24 grader i Oslo i helgen, kan vel ikke være så at Moss er en varmezon. Trur nok at du får slite litt. Men venter med spenning til etter helgen. Snart vender forhåpentligvis de her vindene fra Ryssland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig satt den igjen,nesten en uke siden sist....dro først på Alby i morges,men pga lokal torsketreff,med 10-12 slukfiskere,satte jeg kursen mot "revet",bare 11 minus-men med relativ hard nordavind med gode bølger,ble det kaldt og vått etterhvert!!! Rekord i lavvann og nordavind hadde jeg ikke de største forhåpninger,men idet jeg vader utover revet,slår det en sø borti 2,5-3kg,sideveis i været.....den så meg sikkert....kaster på den med rosa gris,men ingen respons...Skifter til grå Tonygris,pang på første kast langs med yttersiden av revkanten! fin blankis på 800g som blir med hjem til middag,noen lugg til etter dette,men strømmen avtar og fisken går da som regel lenger ut etterhvert...rosa fingre sa ifra om hjemtur,men kommer tilbake i mrg med vedfyring og extra hansker...Mvh Pistus :D Tony;helt tom i magesekken)

post-3362-13949872290309_thumb.jpg

post-3362-13949872290963_thumb.jpg

post-3362-13949872291913_thumb.jpg

post-3362-13949872292634_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glimrende pistus 8) Flotte bilder!

Feit fin fisk, den store tar du i morgen ;)

Regnet med at den ikke hadde stort i magen ja, typisk vinter..

Men da oppholdt den seg vell i revkanten, på grunt vann, selv i denne kulda!

Greit å vite :)

Se ann været litt i morgen, ikke så kaldt nå.. Kanskje jeg blir med, men tenker uansett å fiske tirsdag-torsdag.

Melder ikke så værst temp da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Pistus, smilte når jeg fikk MMS. Jeg fikk den på legevakt, skeiv i halve ansiktet.

Blir nok bedre snart, selv om hodet mitt er full av smerte.

Jeg får følge med på rapporter, for det varmer veldig.  :)

Ser minusgradene blir mindre fra dag til dag, kanskje isen forsvinner smått på mine godplasser.

Gleder meg til en tur til dere nå, formen må bare bli bedre.

Kjør på!!!! :P

PS! Er uten mobil.(igjen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Pistus, smilte når jeg fikk MMS. Jeg fikk den på legevakt, skeiv i halve ansiktet.

Blir nok bedre snart, selv om hodet mitt er full av smerte.

Jeg får følge med på rapporter, for det varmer veldig.  :)

Ser minusgradene blir mindre fra dag til dag, kanskje isen forsvinner smått på mine godplasser.

Gleder meg til en tur til dere nå, formen må bare bli bedre.

Kjør på!!!! :P

PS! Er uten mobil.(igjen)

ta vare på deg selv, toggi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det Tom, helsa først og fiske etterpå. Spurte legevakt åssen det lå an med fiske, han bare ristet på hue ;D ;D Nok off fra min side. utrolig artig å følge med på sjøørret gale fiskere.

Jeg er back on track om noen dager, da lever jeg i havet igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei fan!

Gidder ikke vente lenger, montert nye snører i dag!

Er klar igjen nå 8)

Fisker igjen til uka, i morgen helst! Stikker uansett vær ;D

Når det drypper av taket i sola, så er det vel ingen som kan klage ;D

Konge, skitt fiske!! Blir mildere nå. F meg på tide! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring Toggi!! Jeg var ute på øya igjen idag,9 blå og fortsatt nordvest-småbølgete og ufattelig lav vannstand....(floa idag var som en litt lav fjære!!!) Men dro med meg pulken stappfull av ved,liggeunderlag og thermos-bidrar sterkt til trivselen det....Gikk en runde med grå pattegris,ingenting...skifta til rosa/hvit fortynga reke(måtte ha fortynga pga sterk strøm,rene elvesuset..)fikk umiddelbart en tass rundt 4-500gram,den viklle visst ikke komme på trykk"da den ålet seg ut i fjorden igjen innen jeg fikk knipsa bilde av den...gikk ferdig runden med det res at jeg hadde en følgefisk på 1-1,5 kg ...fyrte bål og varmet fingre og kropp-ny runde,ny følgefisk(rundt kiloen)hadde etter to til,men ingen ville bite over flua...sola kom rundt odden og vips;fisken uteble totalt....fin dag ved sjøen,fikk besøk av sambo og ungene etterhvert..dro hjem fornøyd-særlig over å se såpass med sø på denne tiden!" Mvh Pistus

post-3362-13949872358971_thumb.jpg

post-3362-13949872359735_thumb.jpg

post-3362-13949872360476_thumb.jpg

post-3362-13949872361156_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott pistus :D

Ser ut som at dere hadde en flott tur! Synd jeg ikke ble å komme, men hadde litt å gjøre her hjemme..

Måtte rigge om litt utstyr, å var ikke pakket og klar til tur i det hele tatt. Fant jeg ut etterhvert :P

Fant fiskeutstyr over hele huset, sånn går det når man ikke helt husker hva man har kjøpt og hvor man har lagt det!

Men nå er alt på plass, å ser virkelig frem til å kaste litt igjen 8)

Fant en #8er stang jeg ikke har prøvekastet engang :P

Ser temptrenden er stigende, bare -15 her nå..

Har tro på en god uke på kysten!

Ps. God bedring Toggi :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hygge å se bilder pistus, sånn skal det være..rene pelsjegerlivet, hehe.  Godt at noen har mulighet og kan være ute å gi litt forfriskende rapporter.  Sto forrige dagen på Moss fergeleie å kikket på strømmen i kanalen der, rene elva jo. Men mye isflak, så ender og måker hadde en svare strev med å padle rundt.

God bedring Toggi, husk vile er også viktig.  Gir glede å komme ut igjen da, når en har hatt en liten pause.  Så husk at vi har hele året å ta av.  Må si jeg gleder meg å få tatt en tur vestover igjen når det blir +grader på gradestokken.  Må også si jeg nå savner påskestemning med varme i solveggen og vakende SØ som solbader på grunna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur ute i dag, ca -5 og periodevis frisk bris på Øya.

Flotte forhold!

Hadde fisk etter på første og andre kast, men ville ikke ta.

Byttet flue, men så ikke mer til den :(

Fisket videre, noen hogg her og der, men ingen ville sitte på..

Veldig klart vann og vinden ble svakere.

Satt på en Cdc reke.

Fisket over et grunnere parti, med sand, stein og tang.

Alltid fisk der!

10-12 kast senere, hardt rykk i lina.

Løfter stangen å der sitter den!

Sjøørreten går rett i lufta, to gang.

Helt blank, nærmere 2 kg 8)

Sint kubbe, men så faller den av...

Fan steike!!!!!!

Ja ja, sånn er det jo ofte :P

Første fisketur i år, og greit med liv.

Var bare på en plass, måtte stikke tidlig hjem..

På turen hjem så jeg en børstemark som var strandet. Hjalp den ut i vannet igjen.

Sikkert en bjørnetjeneste, men uansett..

Møtte pistus oppe med bilen, måtte ut noen timer..

Jeløya svikter sjeldent, og ingen is å se.

Kun i sundet inn mot Moss\Kambo..

Men gjør ikke noe det, gidder ikke fiske etter #brunørret".

Får se om det blir tur i morgen, eller fredag 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...