Gå til innhold

Tonys bindetips!


Tony Pedersen

Anbefalte innlegg

Apropos trådholdere; jeg har gått helt over til Nor Vise sin automatiske trådholder. Har brukt fine og dyre Tiemco keramiske og ikke minst har jeg noen fra Rite, som er veldig ålreite. Bortsett fra et par trådholdere som er feilmerket, de er trådkuttere (usynlig sprekk i keramikken som kutter som f). Har kjøpt dem fra produsent og Lakeland, så jeg vet ikke om det er frakten eller produsentens kvalitetskontroll eller valg av keramisk materiale som er uggen.

I allefall er alle "vanlige" tråholdere rigget med flossilke og en med kobbertråd. Bruker bare Nor Vise sin automatiske til binding. Litt overgang og tilvenning, men er "eneste fornuftige valget" om man bruker true rotary bindestikke. Jeg synes det gjør meg mer effektiv i allefall, men det er sikkert endel smak og behag også.

Har gått over til Nor Vise sin bindestikke også, og den er helt krem i forhold til alle andre jeg har brukt (over&under fra 80-tallet, dynaking barracuda og regal revolution). Har blitt mer flyt i bindinga, og det er desidert den stikka som holder kroken best av de nevnte.

Dagens DYRE tips fra meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • Svar 229
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Apropos trådholdere; jeg har gått helt over til Nor Vise sin automatiske trådholder. Har brukt fine og dyre Tiemco keramiske og ikke minst har jeg noen fra Rite, som er veldig ålreite.  Har kjøpt dem fra produsent og Lakeland, så jeg vet ikke om det er frakten eller produsentens kvalitetskontroll eller valg av keramisk materiale som er uggen.

I allefall er alle "vanlige" tråholdere rigget med flossilke og en med kobbertråd. Bruker bare Nor Vise sin automatiske til binding. Litt overgang og tilvenning, men er "eneste fornuftige valget" om man bruker true rotary bindestikke. Jeg synes det gjør meg mer effektiv i allefall, men det er sikkert endel smak og behag også.

Har gått over til Nor Vise sin bindestikke også, og den er helt krem i forhold til alle andre jeg har brukt (over&under fra 80-tallet, dynaking barracuda og regal revolution). Har blitt mer flyt i bindinga, og det er desidert den stikka som holder kroken best av de nevnte.

Dagens DYRE tips fra meg :-)

Bortsett fra et par trådholdere som er feilmerket, de er trådkuttere (usynlig sprekk i keramikken som kutter som f). dette har eg samme erfaring med, skikkelig irriterende :()
Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...