Gå til innhold

Tonys bindetips!


Tony Pedersen

Anbefalte innlegg

Mulig jeg driter meg ut her, men satt bak bindestikka og kikket apatisk ut vinduet. Så fant jeg fram litt oliven larvalace, kanin og ei grønn høne(utrydningstruet fugl det der), og en kurvet krok fra Mustad.

Marflo tenkte jeg. Kjapp og solid og litt rufsete.

Klart den der vil fange fisk Torbjørn :D

Har brukt samme tanken i sjøen på høstene i Troms, okt og november.

Men uten hackle.

Flott flue i vannet!!

Er det mye grønne høner der du kommer fra :P

Er en stor fan av høner ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 229
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mitt tips: Knall orange tanglopper med samme farge som Runars reke/bjorni reke :P Kjør på mann!!

Har du prøvd de kobberfargede da Toggi?

Skal lage noen orange :D

Var et halvår jeg kun fisket med lopper, det sipvaket jo i flere måneder.

Da var knallorange og en kobber rød grønn fra Bjorni best. Prøvde kobber og oliven og fikk på dem.

Men fant klare favoritter på de førstnevnte. Ellers er jo sort loppe et flott mønster på sipvak i mørket.

Hadde egentlig lite trua på lopper før jeg testet det ordentlig. Med gode tips blant annet fra dead drift her inne. Som sverger til rosa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips: Knall orange tanglopper med samme farge som Runars reke/bjorni reke :P Kjør på mann!!

Har du prøvd de kobberfargede da Toggi?

Skal lage noen orange :D

Var et halvår jeg kun fisket med lopper, det sipvaket jo i flere måneder.

Da var knallorange og en kobber rød grønn fra Bjorni best. Prøvde kobber og oliven og fikk på dem.

Men fant klare favoritter på de førstnevnte. Ellers er jo sort loppe et flott mønster på sipvak i mørket.

Hadde egentlig lite trua på lopper før jeg testet det ordentlig. Med gode tips blant annet fra dead drift her inne. Som sverger til rosa.

Jeg har brukt mye lopper særlig høst.

Da har lang fortom og små lopper i fargene, gul\orange, insect green\oliven, rosa og helt hvite vært gode :)

De var kun laget av løs dubbing med ribb av larva lace eller noe lignende..

Loppe fiske ergøy, med 5er stang, mens man sniker seg inn på vakende fisk 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat posta ørretfluer for å vise at jeg er avvendt detta med flash og greier så kommer du ;D Craft fur er et av mine desidert kuuleste materialer å jobbe med. Dette er kuult Tony, thx for insp her. Har en egen craftfursak som er litt tidkrevende, og egentlig så enkel at jeg ikke har giddi å poste den. Men i Orkla i sommer,fikk jo ikke fisk , men fluas bevegelse i vannet var breathtaking ;). Skal poste den i morra, hvis det er ok, må nemlig fikle litt med craft fur'n her.

fin flue tony :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er litt sært med Bunkern min, er at jeg klipper tett inntil skinnet.

Men fjerner ikke noe hår av bunten.

Bindes inn så det står en kort bunt fremover kroken, som bøyes bakover, ett par suringer tett inntil og litt superlim.

Så holder den seg stående.

Sånn gjør jeg hele veien..

Kan jo blande alle mulige farger..

Men kunne tenkt meg lengere craft fur ;D

Jada fikle bare du! Ikke no stress ;)

Tar en øl her, tenker ut litt nye saker :D

Men la ørret være ørret, mange nok som holder på med det :P

Det her er mye kulere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her er mye kulere!!

He he lenge siden jeg har ledd så mye Tony, men du ha helt rett :) Det vi driver med er for oss som har kommet et hakk videre i livet. Og der satt jeg spikern i kista for nymfe krangel og tørt, hehe , leser de trådene med stor dose humor. Vel, vel vi får forberede oss på streamer vs alt annet tråden  fra nå av ;D

Dette var bare ironi fra meg, tilfelle noen sinte leser dette ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...