Gå til innhold

Tonys bindetips!


Tony Pedersen

Anbefalte innlegg

tony, du MÅ lage en sbs av den thai popperen, eller bare si hvordan du for til kroppen :)

den såg nam ut :D

Jo Igor! Skal lage eller forklare etter hvert..

Men det kan hende det kan bli vanskelig å finne taki den celleplasten da!

Er fra en barneleke kjøpt på Nille i sommer, en sånn vannsprutende Blekksprut ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 229
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

tony, du MÅ lage en sbs av den thai popperen, eller bare si hvordan du for til kroppen :)

den såg nam ut :D

Jo Igor! Skal lage eller forklare etter hvert..

Men det kan hende det kan bli vanskelig å finne taki den celleplasten da!

Er fra en barneleke kjøpt på Nille i sommer, en sånn vannsprutende Blekksprut ;D

hehehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Noen filmer om reker og andre byttedyr :D

Til slutt en fin marflo\loppe imitasjon!

Men jeg ville bundet den uten så mye bly, om den skal fiskes med i stille vann da..

Heller bruke snøret for å få den ned ;)

Her står jo de beste relativt stille, Lodde og Tobis pleir være mer aktive, altså svømme mer jevnt så pauser vi snakket om er nok et veldig viktig element på de fleste imitasjoner i sjøen.

Hva slags snøre fisker du med nå på denne tiden? Har fisket med et synk 2 de siste dagene men byttet over til et clear int nå med en kort fast sink poly for å få flua noe raskere ned.

Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pauser og variasjon er alltid viktig!

Fisker int glass line, scierra saltwater polyleader fast int helt klar, spisses ut i 0.20-0,25.

Dette er standard rigg for meg, hele fortommen er to til to og en halv stanglengde..

Glem dette om at fisken ikke bryr seg om fortommen, tro meg!

Du får mindre fisk med 0.35 som spiss :P

Tråkker vel på noen tær nå, men pytt pytt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg Tony, føler fortom er viktig spes hvis du fisker høyere på dagtid.

Ellers har jeg fått sjokk av hvor lite fortom betyr. Hør med Micke, vi har jo begge fisket med 030 mm på blikk forhold og fått skikkelig bra med fisk.

Mitt svar er situasjonsbestemt ;D (jeg vet, kjedelig. he he)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg Tony, føler fortom er viktig spes hvis du fisker høyere på dagtid.

Ellers har jeg fått sjokk av hvor lite fortom betyr. Hør med Micke, vi har jo begge fisket med 030 mm på blikk forhold og fått skikkelig bra med fisk.

Mitt svar er situasjonsbestemt ;D (jeg vet, kjedelig. he he)

Jeg klarer ikke helt å bli enig med deg Toggi!

Men er dette mindre fisk eller, er det snakk om farget vann?

Måtte jo he ett innlegg til, super relegiøs som jeg er ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at vi ikke er enige. Det er fisk i alle str det og i alle mulige settinger.

Blikk og sær på loppe så går jeg ned til 020mm etc....

Men med såpass bra fangster som jeg hadde i høst med 030mm og 035mm så er ikke jeg i tvil.

At noen mener noe annet er da bare bra ;)

En hel gjeng som mener det samme her jeg fisker. Men jeg er ikke fisk, bare en fisker :-\

Om du mener 020mm og to og en halv ganger stanglengden funker for deg så er jo bare det fint det :P

Jeg er bare uenig! Mulig det er SØ i Telemark som ikke er så fortomssky :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tony,

Rigga opp stanga med noe som kom så nær din beskrivelse som jeg kunne i dag, Clear/glass int snøre (Hardy Mach 2, forøverig et utrolig digg snøre etter min mening) en clear fast int poly på 2,5 meter pluss ca 2 m med 0,23. Likte sammensettningen godt, en fin vinkel mellom flue og stangtupp. Synes synkesnører har en tendens til å legge seg i en bue under flua (altså dybere) dette er jeg ikke en stor fan av.

Selv om ikke dagen gav den store fangsten var det morsomt å teste "reke-teknikken" du beskrev tidliggere i dag. Ett skikkelig lugg samt en stor skrubbe som fulgte flua helt inn til land. Sykt å se sånne dasslokk komme opp fra dypet etter flua :)

Har kun fiska med tungt tohåndsutstyr de siste 5 åra så dette er noe nytt som virkelig faller i smak til konas store fortvilelse!

Takk for tips og ser frem til å teste noen av dine kreasjoner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at vi ikke er enige. Det er fisk i alle str det og i alle mulige settinger.

Blikk og sær på loppe så går jeg ned til 020mm etc....

Men med såpass bra fangster som jeg hadde i høst med 030mm og 035mm så er ikke jeg i tvil.

At noen mener noe annet er da bare bra ;)

En hel gjeng som mener det samme her jeg fisker. Men jeg er ikke fisk, bare en fisker :-\

Om du mener 020mm og to og en halv ganger stanglengden funker for deg så er jo bare det fint det :P

Jeg er bare uenig! Mulig det er SØ i Telemark som ikke er så fortomssky :D

Bare konstruktivt å være litt uenig ;)

Er mye mulig du har rett, men har aldri funket for meg med tykkere spiss enn maks 0,28..

Bruker det i sterk vind og slike forhold.

Ellers er 0,22 det jeg griper til først, sjelden særlig tykkere!

Men mine erfaringer bygger jo på fiske i troms, er aldri så klart vann her nede.

Så kanskje man ikke trenger like tynn spiss her..

En tanke bare, skal se litt på det ;D

Men klart du er inne på noe Toggi!

Å fisk får du jo ;)

Kommer du over på onsdag, fri da ikke sant ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy,

Rigga opp stanga med noe som kom så nær din beskrivelse som jeg kunne i dag, Clear/glass int snøre (Hardy Mach 2, forøverig et utrolig digg snøre etter min mening) en clear fast int poly på 2,5 meter pluss ca 2 m med 0,23. Likte sammensettningen godt, en fin vinkel mellom flue og stangtupp. Synes synkesnører har en tendens til å legge seg i en bue under flua (altså dybere) dette er jeg ikke en stor fan av.

Selv om ikke dagen gav den store fangsten var det morsomt å teste "reke-teknikken" du beskrev tidliggere i dag. Ett skikkelig lugg samt en stor skrubbe som fulgte flua helt inn til land. Sykt å se sånne dasslokk komme opp fra dypet etter flua :)

Har kun fiska med tungt tohåndsutstyr de siste 5 åra så dette er noe nytt som virkelig faller i smak til konas store fortvilelse!

Takk for tips og ser frem til å teste noen av dine kreasjoner!

Ehmm..Heter Tony! ;D

Jo mange snører gjør det, men min intensjon med den riggen, er bare å unngå striping og bevegelse på overflaten..

Og at snøre og fortom er så lite synlig som mulig..

De fleste nyere liner er densitet kompenserte, og synker likt langs hele lina..

Jeg har ikke opplevd problemer, med kroking eller annet der jeg tror dette har vært årsaken!

Men er mer nøye på dette i elv..

Jeg syns ikke det gjør så mye om flua er høyere i vannet, heller tvert i mot!

Setter seg sjeldnere fast, og er praktiskt over grunne områder..

Sender fluer i morgen eller tirsdag ;)

Ps. Toggi! Kommer noen fluer ned til deg også i løpet av uken 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy,

Rigga opp stanga med noe som kom så nær din beskrivelse som jeg kunne i dag, Clear/glass int snøre (Hardy Mach 2, forøverig et utrolig digg snøre etter min mening) en clear fast int poly på 2,5 meter pluss ca 2 m med 0,23. Likte sammensettningen godt, en fin vinkel mellom flue og stangtupp. Synes synkesnører har en tendens til å legge seg i en bue under flua (altså dybere) dette er jeg ikke en stor fan av.

Selv om ikke dagen gav den store fangsten var det morsomt å teste "reke-teknikken" du beskrev tidliggere i dag. Ett skikkelig lugg samt en stor skrubbe som fulgte flua helt inn til land. Sykt å se sånne dasslokk komme opp fra dypet etter flua :)

Har kun fiska med tungt tohåndsutstyr de siste 5 åra så dette er noe nytt som virkelig faller i smak til konas store fortvilelse!

Takk for tips og ser frem til å teste noen av dine kreasjoner!

Ehmm..Heter Tony! ;D

Jo mange snører gjør det, men min intensjon med den riggen, er bare å unngå striping og bevegelse på overflaten..

Og at snøre og fortom er så lite synlig som mulig..

De fleste nyere liner er densitet kompenserte, og synker likt langs hele lina..

Jeg har ikke opplevd problemer, med kroking eller annet der jeg tror dette har vært årsaken!

Men er mer nøye på dette i elv..

Jeg syns ikke det gjør så mye om flua er høyere i vannet, heller tvert i mot!

Setter seg sjeldnere fast, og er praktiskt over grunne områder..

Sender fluer i morgen eller tirsdag ;)

Ps. Toggi! Kommer noen fluer ned til deg også i løpet av uken 8)

Sorry for den Tony...

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...