Gå til innhold

Linker, billig fluefiskeutstyr!


Tony Pedersen

Anbefalte innlegg

  • Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Ja har du erfaring om denne butikken Lars??

Der fant ihvertfall jeg snelle jeg skal kjøpe til z-axis`en.

Abel Super Olive :P :P

Jada, jeg har handlet herfra et par ganger, og har ingen negative erfaringer.

Varene var på døra innen et par uker, og noen service i ettertid har jeg ikke hatt behov for.

Kan være verdt å merke seg at varer som ligger ute på salg (clearance) kan være utsolgt, uten at siden er oppdatert.

Det vil dere isåfall få mail om forholdsvis kjapt . . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Og der fant jeg drømmesnellen jeg har leitet etter lenge!! :D

Ser for meg at jeg kjøper en i nummer 2.

Hvordan er kvaliteten på denne snellen?

Og ikke minst, lyden?

Håper ikke dette blir for OT..

Og takk for tips!!

Edit: denne jeg snakker om altså: http://www.bearsden.com/page691.html

Så det var to forskjellige typer uniqua..

Lest litt på noen utenlandske forum og der fikk den gode tilbakemeldinger.

Det er salg på ekstra spoler også, ligger til 50 dollar rundtomkring på nett.

Har du mottatt snellen?

Hva syns du så langt?

Lyden? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.mrfc.com er meget bra. bearsden.com også. De har fornuftige priser på shipping. Det er det dessverre mange av de store som ikke har (Cabelas, Leland, Orvis) men det er jo forståelig med tanke på hvor lite utenlandssalg betyr for disse. Let derfor etter de litt mindre sjappene og send gjerne en mail dersom det ikke står at de sender til utlandet. Noen operer med gratis shipping over en viss sum. Veldig mange butikker selger sneller ferdig rigga med line etter ønske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CauseForAlarm

Noen som har erfaring med den britiske siden www.harrissportsmail.com ?

De har noen sinnsyke lavepriser på sneller osv. greit at snellene er billige men hvor dyrt blir det med toll osv? Noen som har erfart og kjøpt billige flueutstyr men må ha betalt mye i toll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med den britiske siden www.harrissportsmail.com ?

De har noen sinnsyke lavepriser på sneller osv. greit at snellene er billige men hvor dyrt blir det med toll osv? Noen som har erfart og kjøpt billige flueutstyr men må ha betalt mye i toll?

Ja, det er utrolig mye billig der! Har ingen erfaringer der fra selv, men har hørt fra andre at det er helt kurant å handle der. Det er ingen toll på fiskeutstyr. Men du må betale 25% i mva. samt et tollgebyr på snaue kr. 200,- Du bør og sjekke fraktkostnadene, de kan variere mye alt etter hvilken forhandler du bruker, størrelse/lengde på pakke og hvilket befraktningselskap de forskjellige forhandlerene bruker.

Merk at fiskerelatert bekledning som f.eks. vadejakker/vadebukser ikke tollmessig er regnet som "fiskeutstyr" og at moms kan tilkomme på slike artikler. Tollsatsen her er etter hva jeg husker ca. 15-20 %. Nærmere info finner du på www.toll.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fikk nettopp en vadejakke, fleece-jakke og vadesko fra Cabelas.

Ble bare belastet 25% mva - og tollklarereringsgebyr.

Har hørt at de bruker dyre fraktløsninger. Stemmer det eller?

cabelas er generelt dyrere en de andre på frakt; stemmer det!

Surface shipping and handling is 25% of the total order amount or a minimum of $20.00.

Air delivery is 45% of the total order amount or a minimum of $40.00

litt synd for de har mye bra der!!  :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen snører fra disse; www.flyline.no

Tror det er samme som lamar bare bedre priser! Gode minneløse snører!

ja det va billig :) noen som har testet disse?

Har testet disse og er fornøyd så lenge jeg tok en snøreklasse over det stange er bygd for! Plukka også med noen av boksene, funker som bare det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen snører fra disse; www.flyline.no

Tror det er samme som lamar bare bedre priser! Gode minneløse snører!

ja det va billig :) noen som har testet disse?

Har testet disse og er fornøyd så lenge jeg tok en snøreklasse over det stange er bygd for! Plukka også med noen av boksene, funker som bare det!

så du mener at hvis man har en kl6 stang bør gå for et kl7 snøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen snører fra disse; www.flyline.no

Tror det er samme som lamar bare bedre priser! Gode minneløse snører!

ja det va billig :) noen som har testet disse?

Har testet disse og er fornøyd så lenge jeg tok en snøreklasse over det stange er bygd for! Plukka også med noen av boksene, funker som bare det!

så du mener at hvis man har en kl6 stang bør gå for et kl7 snøre?

Folka bak siden tipset meg om det og jeg synes det funker bra! Har et 6'er snøre til 5'er stanga og 8'er til 7'ern:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen snører fra disse; www.flyline.no

Tror det er samme som lamar bare bedre priser! Gode minneløse snører!

ja det va billig :) noen som har testet disse?

jeppjepp, det høres bra ut d...

Har testet disse og er fornøyd så lenge jeg tok en snøreklasse over det stange er bygd for! Plukka også med noen av boksene, funker som bare det!

så du mener at hvis man har en kl6 stang bør gå for et kl7 snøre?

Folka bak siden tipset meg om det og jeg synes det funker bra! Har et 6'er snøre til 5'er stanga og 8'er til 7'ern:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Fikk nettopp en vadejakke, fleece-jakke og vadesko fra Cabelas.

Ble bare belastet 25% mva - og tollklarereringsgebyr.

Har hørt at de bruker dyre fraktløsninger. Stemmer det eller?

BERYKTA mener du vel :) Ikke rart de har lave priser i butikken... Er MANGE steder jeg heller ville ha handla enn hos folk som "snyter" deg så jævli på fraktkostnader........... Sender ett tonn med SPAM på mail i uka gjør de å

Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.sportsbutikken.no

Jeg må jo si jeg stusser litt over "førprisene" man opererer med på tilbudene, både her og flere andre butikker som reklamerer for SUUUUPER TILBUD  ;D

Veil. prisene de opererer med har aldri vært reelle, de blir brukt mest for at folk skal få inntrykk av at tilbudet er langt bedre enn det faktisk er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.sportsbutikken.no

Jeg må jo si jeg stusser litt over "førprisene" man opererer med på tilbudene, både her og flere andre butikker som reklamerer for SUUUUPER TILBUD  ;D

Veil. prisene de opererer med har aldri vært reelle, de blir brukt mest for at folk skal få inntrykk av at tilbudet er langt bedre enn det faktisk er.

Såvidt meg bekjent må en butikk kunne dokumentere at varer har vært solgt til det de henviser til som "førpris"...

Om det er andre regler for nettbutikker enn for "fysiske" utsalgssteder tviler jeg på..  (Kan hende jeg er ute på dypt vann her)

Isåfall er det en av to: Butikken har faktisk solgt varen til "førpris", eller så er det noe snusk rundt omkring :-X (Her antyder jeg ingenting)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg handlet fra Sportsbutikken. Gav tusenlappen for ei jakke de hadde en veiledende pris på 2999,- Trodde dette var vel drøyt, men så like etter at en sportsbutikk ikke langt unna her jeg bor, solgte samme jakka til 2999,- Dette beviser eller motbeviser selvfølgelig ingenting, men bare fordi noen butikker ikke på død og liv skal selge til fullpris og over,  betyr ikke det at butikken ikke er til å stole på.  :)

Ps! Sportsforretningen jeg så jakka til fullpris i, var forresten en velkjent butikk på Gjøvik som tilhører en stor kjede.

Mvh Øsyetin J

Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.sportsbutikken.no

Jeg må jo si jeg stusser litt over "førprisene" man opererer med på tilbudene, både her og flere andre butikker som reklamerer for SUUUUPER TILBUD  ;D

Veil. prisene de opererer med har aldri vært reelle, de blir brukt mest for at folk skal få inntrykk av at tilbudet er langt bedre enn det faktisk er.

Såvidt meg bekjent må en butikk kunne dokumentere at varer har vært solgt til det de henviser til som "førpris"...

Om det er andre regler for nettbutikker enn for "fysiske" utsalgssteder tviler jeg på..  (Kan hende jeg er ute på dypt vann her)

Isåfall er det en av to: Butikken har faktisk solgt varen til "førpris", eller så er det noe snusk rundt omkring :-X (Her antyder jeg ingenting)

Forskjell på Veil pris og Førpris, så her bør butikkene ha tunga rett i munnen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

×
×
  • Opprett ny...