Gå til innhold

Indre trøndelag


BjørnarSkj.

Anbefalte innlegg

Nå har de egne tråder om Jeløya og andre steder på østlandet. For ikke å være dårligere oppi her, vil jeg gjøre det samme i indre trøndelag.

Her er det nå 15 minusgrader, en halvmeter is go snøfokk i kastene. Men med denne tråden, kan vi holde kontakt framover (vinteren har jo snudd no) og rapportere mildvær og snøsmelting. Da får vi etterhvert høre om de første fiskeplassene som åpnes utover våren.

Den første som tar ørret på tørrflue grunnet vårløsning i indre trøndelag skal få et halvt dusin fiskbare gode tørrfluer fra meg. Kjør på og lag midtnorge blogg her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nord Trøndelag er reservetrøndelag, så de teller ikke :P;D

Klæbu er vel indre trøndelag, så sjangsen er stor for at den første ørreten på tørrt kan bli tatt der ;):D

Reservetrøndelag du liksom.. Så kommer du fra Klæbu? Det er vel å skyte segselv i foten vet jeg  ;D

Nei, trønder er en tilstand, og trøndelag er en region.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Nord Trøndelag er reservetrøndelag, så de teller ikke :P;D

Klæbu er vel indre trøndelag, så sjangsen er stor for at den første ørreten på tørrt kan bli tatt der ;):D

Reservetrøndelag du liksom.. Så kommer du fra Klæbu? Det er vel å skyte segselv i foten vet jeg  ;D

Nei, trønder er en tilstand, og trøndelag er en region.  ;D

Aldri sagt jeg er fra Klæbu, men jeg fisker en del i de traktene siden de beste delene av Nidelva ligger der. Er derimot fra Norges rettmessige hovedstad, Trondheim ;);D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig med respons. Vi får holde denne ved like utover våren, så vi får følge med på vårløsninger.

Men jeg får vel hjelpe til og definere indre trøndelag da. Gjerne "akkeder" så vi blir enige.

For det første nord og sør er det samme! Men kyststder er juks. Hvem som helst kan ta den på hitra, rissa, agdenes kolvereid og lignendeuten at det næremer seg våren. Det gjelder heller ikke i kunstig oppvarmet vann - våren er ikke nærmere av den grunn. Derfor: Klæbu er med, men ikke Nidelva ;D

tråden kan bli en dugnad på vårløsningsopplysning. Førstemann med bilde får flenen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Nidelva ved Svean/Løkaunet tar bunnvann fra Selbusjøen, så det er ikke akkurat kunstig oppvarmet. Heller det motsatte siden elva er iskald til langt inn i juni/juli. Målte knappe 6 grader ved overflaten denne sesongen i månedsskifte mai/juni, var så vidt oppi 9 i starten av juli ved Svean, men sank noen grader med engang de kjørte på med full guffe. Håpløst :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Men det blir jo i Trondheim kommune Bjørnar og fiskene var større den gangen ;);D

Fiska vel nesten hver dag i Nidelva denne sesongen fra mai til september, så ikke noe steady vak før i midten av juni, men til og med da var det sporadisk ved Svean. Men jeg skjønner hva du vil fram til, er sjelden at isen legger seg over elva. Holder vel en konstant temp på 3-4 grader gjennom vinteren vil jeg tro. Skal alltids finne andre steder å lure den første med jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trønder

Bor ikke så langt unna der og det hender det vaker, men syns vel ikke det er den optimale plassen for fluefiske. Står mye ved røret og trener teknikker, synd at de har regulert slik at det kun er 10 kubikk som renner mellom. Litt for stille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øvre Orkla har jeg fisket mye. Endel av elva er også har havnet på juletreet. Meget varierende elv som krever litt arbeid for full utnyttelse. Men det er ikke det mest toskete tidsfordrivet framover ;)

Øvre Gaula har jeg fisket i noen ganger ja. Mitt inntrykk er at det er ei koselig småelv med rett vannstand, der det er hyggelig å kose seg med treerstanga og tørrflue. Men har til gode å se fisk man må dele opp for at de skal få plass i stekepanna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Har fått det samme inntrykket av øvre delene av Gaula jeg også, men har hørt at det finnes fisker man må dele opp der

Øvre Orkla høres spennende ut, se ikke bort ifra at du ser meg der iløpet av neste sesong :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Slik jeg har hørt det, så er det litt langt imellom de største, men de skal finnes der. Må utforske saken litt nærmere før jeg eventuelt tar meg en tur, men elva ser veldig innbydende ut iallefall

Se ikke bort ifra at vi treffes i Orkla, deler gjerne en kaffekopp med nåkka blankt oppi ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...