Gå til innhold

Flyter det?


PålVD

Anbefalte innlegg

  • Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Er det noen flere som synes kapok flyter dårlig, sa vil jeg gjerne høre om det! Hvilket  det er for meg viktig å høre, det for at det er den første fangen jeg har hørt!

på tynne kropper så synker den fort dessverre. har ikke sagt at kapoken er dårlig. :)

Edit: i elv altså. funker sikkert mye bedre  på en steady vannflate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe kamera Claus, men jeg kan si såpass at den flua jeg har fått flest ørret over kiloen oppi Rena de siste 4-5 årene har kapokkropp ;D . Det er er en 16 krok med mørk grå kapok kropp, mørk grå hackle.

Flua ble jævli god pga at kroppen duppa under så flua hang på hackle :)

Jeg betviler ikke fangstpotensialet til fluene dine, tvert imot :D

Men om staffan hadde sett fluene så kanskje feilsøkingen hans hadde blitt enklere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

tron er en rev til å fiske, betviler ikke det i det  heletatt, det surrer litt i hue mitt når tromd suer at langfibra dubbing av hva? hvordan holde den smale profilen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg jo faktisk skrevet allerede, lettdressede fluer med kapok flyter ikke veldig godt. Vanlig hackle med hale og eventuelt CDC gjør alle flue flytende. Alle dubbingmaterialer i dag er bra, så man må virkelig komme med noe som er selvflytende for å få solgt.

(alle kan lese akkurat det som dem vil he he)

Jeg tror faktisk at lengre fibre i andre dubbingmaterialer gjør at bæreevnen er større enn i kapok?

Dette er et sitat jeg skrev for litt siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

foam som erstatning på smekre fluer......hmm, det vil jeg gjerne se bilde av

Hehe, jeg har en haug igjen av kapoken. Den blir nok ikke erstattet øyeblikkelig du ;D Eneste som irriterer meg er de "slangene" inni kapokposen. komprimerte kapokslanger...hvordan løser jeg opp de, slik at det blir en jevn fibertetthet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

kapok er et naturmateriale......og defor ligger ulla hardere noen steder.......er det en stor del av dubbinga? dette er spennende det fordi du nevner noe som jeh ikke er obs på eller har oppdaget som et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kapok er et naturmateriale......og defor ligger ulla hardere noen steder.......er det en stor del av dubbinga? dette er spennende det fordi du nevner noe som jeh ikke er obs på eller har oppdaget som et problem.

Ja, faktisk 90 %. Den eneste som ikke er klumpete er den hvite naturdubbingen som ikke er farget. Kan legge ved et bilde imorgen. akkurat nå mangler jeg usb kabelen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

et er helt klart at for å karge denne så må jeg over en times tid massere inn fargen. har bare et råd, dra dubbinga fra hverande. jøss dette er reklamsjonsgrunn eller klønethet! og er det det siste så er jeg overrasket, gjennom de siste 12 åra har jeg kjøpt maaaange pakker, men aldri hørt noe om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...