Gå til innhold

Strandloven og allemannsretten?


Sailfish

Anbefalte innlegg

Her er link til hele loven "LOV 1957-06-28 nr 16: Lov om friluftslivet"

Finner den også i linken til Staffan dersom man klikker seg via friluftsloven og videre ned i fotnotene, meg her er i allefall direktelinken:

http://www.lovdata.no/all/hl-19570628-016.html

Forøvrig ligge alle gjeldene lover på lovdata.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fisket MYE langs kysten her i sør. Ikke bare etter sø men også med sluk etter torsk. Bruk hue og oppfør dere når dere går over annens manns eiendom. Man trenger ikke legge bakslengen mellom champagneglassene til Stordalen og co bare for å gjøre det.

Oppfører man seg bra og bruker hue så kommer du ytterst skjelden i trøbbel. Hvis det allikevel skjer har jeg bare bedt dem dra til helvete og tilbudt dem hjelp for å komme dit og snu ryggen til. Da går de i sinne ;D Men det hører til skjeldenhetene og jeg har følt meg helt trygg i min sak. Dert er faktisk en del fiskere som ikke viser respekt for andres eiendom. På hytta til min bestemor måtte min bestefar (han er dessverre død) sette opp askebeger for folk synes det var så trivelig å sitte på terrassekanten og kikke utover havet og ta seg en blås når det var tomt i hytta. Greit nok det men det så litt utrivelig ut og det er jo en fare for brann om sommereren. Jordbærene er og populære......

Så jeg kjenner til denne saken litt fra begge sider.

Det handler om å vise litt respekt. Får du ei bacongrill på bakslengen vil jeg annbefale deg å gå et annet sted. Verre er det ikke.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler om å vise litt respekt. Får du ei bacongrill på bakslengen vil jeg annbefale deg å gå et annet sted. Verre er det ikke.

:)

Hvorfor det? Bacongrill er da bedre enn fisk  ;D

Hehehe i så fall vil jeg annbefale å ta et kast til så du får med et pølsebrød ;D

Edit: Her kan kurvekast komme til sin rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...