Gå til innhold

iPad er her


Gjest staffan@epost.no

Anbefalte innlegg

Det er ikke folk som har data som iPad henvender seg til, det er de folka som vegrer seg for å gå inn i dataverdenen, det blir litt perspektivløst og vurdere  produktet utfra at man er godt datakyndig........vi snakker pedagogikk og urarliggjøring av nerret vie smilemasskinen ipad. I dette skal det også vites at USA er et u-land når det gjelder datakunnskap i forhold til Norge og sett iforholdt til begolkning og tilgang på nett og vilje til nett........og bare denne delen av befolkningsandelen er nok til å lykkes med iPad dersom 10 % vil bruke den.....videre kan vi legge til land etter land i hele Europa som befolkningen er langt fra så datakyndige som oss i ord generelt.....Hurra for ipad

Man trenger vel strengt tatt en pc for å få Ipad til å fungere, eller tar jeg feil?  Sjøl har jeg hatt en Samsung Galaxy Tab et par måneder og synes den har et bedre format.  Men mye brukt blir den ikke, hjemme blir jeg av en eller annen grunn fremdeles sittende foran pc'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 299
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

vinagunner: Blir ikke penger av å designe den ultimate maskinen med en gang.

Man må bedrive "planned obsolecense" (mulig typo) og selge små forbedringer og merkbare endringer i design ofte for å tjene penger. Slik blir "gårsdagens vare" solgt på bruktmarkedet til folk som ikke har råd til ett nytt produkt uansett (bilmarkedet som ett eksempel) og kapital blir frigjort til enda ett nytt kjøp.

At sivilisasjonen vår går under på null komma niks som følge av ressursmangel driter økonomien foreløpig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vinagunner: Blir ikke penger av å designe den ultimate maskinen med en gang.

Man må bedrive "planned obsolecense" (mulig typo) og selge små forbedringer og merkbare endringer i design ofte for å tjene penger. Slik blir "gårsdagens vare" solgt på bruktmarkedet til folk som ikke har råd til ett nytt produkt uansett (bilmarkedet som ett eksempel) og kapital blir frigjort til enda ett nytt kjøp.

At sivilisasjonen vår går under på null komma niks som følge av ressursmangel driter økonomien foreløpig i.

sant nok, Martin_G. "genialt!", ropes det fra visse hold ;)

det finnes allerede flere tablet som har alle de tingene jeg nevnte oppe - attpåtil billigere, kraftigere og lettere enn ipad'en - men har den som er mest aktuell har et dårlig webcam, så jeg venter og ser om ipad2 får et bedre ett.

teknologi og gadgets er moro, men får passe meg så jeg ikke ender opp i dårenes fotspor, jfr alle som går rundt med smartphones, tungt armert med apps, men bruker ikke annet enn ringe- og sms-funksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fikk en iPad på jobb jeg tenkte å gi til ungene; nrk nett-tv er den store greia for de.

Har noen noe tips på hvordan man kan få til å spille flash og Silverlight på en iPad? Har lastet ned nrk nett-tv app'en men denne er helt ubrukelig da den ikke er laget

for iPad oppløsning; samt den er ikke oppdatert på innhold  :-\

ja... tips på en bra .avi til MP4 converter for Win7 hadde også vært supert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Flash er jeg faktisk glad jeg slipper... Dessuten kan du bite deg i rævva på at de som lager tjenestene etthvert kommer til å "klargjøre" disse fo gadgetene mange bruker. Mye tragiske nettløsninger på web-TV etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd å måtte si det men flash er en av de største ankepunktene med ipad. Steve Jobs mener at kundene sine ikke trenger flash.. ikke bare fjernet han flash, han har også fjernet muligheten til deg som kunde å velge selv.

Nei, helt ærlig; trenger du en padde så kjøp deg en med android, der står du mye frierer til hvilke formater den skal støtte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd å måtte si det men flash er en av de største ankepunktene med ipad. Steve Jobs mener at kundene sine ikke trenger flash.. ikke bare fjernet han flash, han har også fjernet muligheten til deg som kunde å velge selv.

Nei, helt ærlig; trenger du en padde så kjøp deg en med android, der står du mye frierer til hvilke formater den skal støtte

hehe har en Galaxy Tab og en Desire HD mobil, så jeg er skodd selv  8) Var bare det at jeg fikk denne iPad'en på jobb og tenkte den kunne funke fint til barna.... spilla duger da og surfing... men ikke mye annet så langt  :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flash er jeg faktisk glad jeg slipper... Dessuten kan du bite deg i rævva på at de som lager tjenestene etthvert kommer til å "klargjøre" disse fo gadgetene mange bruker. Mye tragiske nettløsninger på web-TV etc.

Pål, du er en typisk iSheep  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article4059736.ece  :-X :-X

Tenk på at når du kjøper ett microsoftprodukt, så går mye av pengene til veledige donasjoner. Bill Gates har faktisk donert  over 150 milliarder kroner!  Kanke skjønne meg på macfanatikernes svartmaling av microsoftprodukter. Skjerp dere ;)

Microsoft er da liksom så mye bedre ???

Men Bill Gates gir bort mye penger, ja det skal han kred for

http://www.digi.no/840378/15-timers-dag-i-microsofts-fabrikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article4059736.ece  :-X :-X

Tenk på at når du kjøper ett microsoftprodukt, så går mye av pengene til veledige donasjoner. Bill Gates har faktisk donert  over 150 milliarder kroner!  Kanke skjønne meg på macfanatikernes svartmaling av microsoftprodukter. Skjerp dere ;)

Microsoft er da liksom så mye bedre ???

Men Bill Gates gir bort mye penger, ja det skal han kred for

http://www.digi.no/840378/15-timers-dag-i-microsofts-fabrikk

Er du imot sysselsetting? Forresten så har også Apple mange svin på skogen likens Nokia, SE etc etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article4059736.ece  :-X :-X

Tenk på at når du kjøper ett microsoftprodukt, så går mye av pengene til veledige donasjoner. Bill Gates har faktisk donert  over 150 milliarder kroner!  Kanke skjønne meg på macfanatikernes svartmaling av microsoftprodukter. Skjerp dere ;)

Microsoft er da liksom så mye bedre ???

Men Bill Gates gir bort mye penger, ja det skal han kred for

http://www.digi.no/840378/15-timers-dag-i-microsofts-fabrikk

Er du imot sysselsetting? Forresten så har også Apple mange svin på skogen likens Nokia, SE etc etc

I mot sysselsetting?

Jeg skjønte bare ikke helt forige innlegg.

Begge disse konsernene har da svin på skogen, så hvorfor skal vi med mac skjerpe oss.Eller som det ble skrevet, macfanatikere på skjerpe seg.

Jeg har foresten begge deler. Altså ingen fanatiker, så da gjalt det vel kanskje ikke meg :) (det var vedlegget jeg stusset litt over altså)

Ola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

×
×
  • Opprett ny...