Gå til innhold

Erfaringer med kinesiske fluesneller?


ziggy

Anbefalte innlegg

  • Svar 308
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest storfemti

Hvor blir Streamstix-snellene produsert?

De ble designet av Streamstix selv, men produsert i Kina mener jeg å huske. Viste seg at fabrikken ikke var så fryktelig lojal at det gjorde noe, så det dukket opp billige kopier med engang. Cabelas har vel en snelle som er av samme design også, samme med Flyfishingmasters i Sverige. Begge forlanger en del mere enn 39usd for de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kinesere er de flinkeste til å kopiere. se bare på bilindustrien deres.

samme gjelder snelle og annet fiskeutstyr

det man bør passe på er kvaliteten på det. tviler sterkt på at, OG DETTE ER BARE ET EKSEMPEL, ei snelle som ligner på streamstix er like god som originalen, selv om begge er østenprodusert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel antagelig ikke bare kvaliteten, men også moral det er snakk om. Jeg ville ikke kjøpt en ren kopi av et merke. Det er det som kalles plagiat og er helt forkastelig. Uansett merke utstyr eller hvilket land det kommer fra. Å kjøpe et produkt er å betale for mer enn selve produktet. Man betaler mer for utvikling, passion og kvalitet og mindre for svindel og bedrag. Selv om en ekte Kjus jakke nesten ikke kan skilles fra en uekte så vil jeg ikke på noen som helst måte bidra til at denne "skumme-fløten-av-andres-arbeid" virksomheten skal utvikle seg enda mer. De har tross alt omtrent ikke løftet en finger for andre enn sin egen lommebok. Slike bedrifter tar livet av flere ypperlige idéer og merker enn vi aner. Og vi hjelper dem mer enn vi aner.

Det synes jeg var dagens klokeste ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kinesere er de flinkeste til å kopiere. se bare på bilindustrien deres.

samme gjelder snelle og annet fiskeutstyr

det man bør passe på er kvaliteten på det. tviler sterkt på at, OG DETTE ER BARE ET EKSEMPEL, ei snelle som ligner på streamstix er like god som originalen, selv om begge er østenprodusert

Er vel antagelig ikke bare kvaliteten, men også moral det er snakk om. Jeg ville ikke kjøpt en ren kopi av et merke. Det er det som kalles plagiat og er helt forkastelig. Uansett merke utstyr eller hvilket land det kommer fra. Å kjøpe et produkt er å betale for mer enn selve produktet. Man betaler mer for utvikling, passion og kvalitet og mindre for svindel og bedrag. Selv om en ekte Kjus jakke nesten ikke kan skilles fra en uekte så vil jeg ikke på noen som helst måte bidra til at denne "skumme-fløten-av-andres-arbeid" virksomheten skal utvikle seg enda mer. De har tross alt omtrent ikke løftet en finger for andre enn sin egen lommebok. Slike bedrifter tar livet av flere ypperlige idéer og merker enn vi aner. Og vi hjelper dem mer enn vi aner.

Hvem er vi? Jeg kjenner ingen som har noe kopigreier. Fiskeutstyr!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vi som til slutt vil sørge for at vi må blant annet fiske med fisketustyr som er utviklet av folk som aldrihar vært på fiske. På grunn av at de som gjorde det tidligere ikke har råd til det.

Men jeg skal ikke ødelegge denne tråden til trådstarteren mer med moral. Svarte bare ettersom det ble stillt et spørsmål.

Beklager!.. vi gjør dessuten alle som vi vil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde vært en dritgod maler, kunne jeg malt en kopi av Skrik som har vært skremmende lik til en verdi av kr. 0,-

Jeg hater at det er enkelt for folk å laste ned musikk på nettet uten å betale for det. For det er, samma hvordan du ser på det, stjeling!

Anyhow

Den sammenligningen din er litt skakk fordi her har du en snelle produsent som kansje har laget sneller for guideline eller streamstix eller hvem det måtte være, som velger å spinne noen ekstra uten logo. Men da har det plutselig blitt  noe dritt fra Kina????

Ikke at du sier det for det skjønner jeg ut fra posten din :)

Det er det samme med kunstnere som med stangmerker. Munch sine bilder selger for en eller annen grunn mer enn en som kansje maler ræva av han i alle stilarter. Det kunne vært morrsomt å vite hvorfor egentlig. For nå av en eller annen grunn så selges til og med sketsjene til over 5 hundre tusen.

Selv kjøper jeg bare originalvarer og har jeg ikke råd lar jeg være og kjøper noe billigere isteden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørnar:

Joda jeg er enig med både deg og han "et eller annet" men til stadighet så får "vi" høre om hvor umoralske og "ditt og datt" "vi" er.

Lurer bare derfor hvem "vi" er? Jeg kjenner ganske mange fluefiskere og jeg kan ikke forstå hva galt de gjør eller meg.

Begynner å bli litt trøtt av og høre det der.

Men samma faen tråden handlet ikke om det og det blir bare helvete.

Hva er foressten vitsen med å bestille noe man ikke er sikker på fra den andre siden av kloden når du kan kjøpe gode sneller for under en tusenlapp i butikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller kanskje pattentere bedre der det er mulig

Er ikke det et dyrt helvete?

må sikkert ha en advokat med patentering som spesialitet for å søke om patent tenker jeg. (sikkert DYRT ja)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørnar:

Joda jeg er enig med både deg og han "et eller annet" men til stadighet så får "vi" høre om hvor umoralske og "ditt og datt" "vi" er.

Lurer bare derfor hvem "vi" er?

Jeg tar en råsjanse på at "vi" er de som ikke kjøper alt de trenger av utstyr i norske fluefiskesjapper, og da helst til veil. pris  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sigve sa:

Den sammenligningen din er litt skakk fordi her har du en snelle produsent som kansje har laget sneller for guideline eller streamstix eller hvem det måtte være, som velger å spinne noen ekstra uten logo. Men da har det plutselig blitt  noe dritt fra Kina????

Ikke at du sier det for det skjønner jeg ut fra posten din :)

Det er det samme med kunstnere som med stangmerker. Munch sine bilder selger for en eller annen grunn mer enn en som kansje maler ræva av han i alle stilarter. Det kunne vært morrsomt å vite hvorfor egentlig. For nå av en eller annen grunn så selges til og med sketsjene til over 5 hundre tusen.

Selv kjøper jeg bare originalvarer og har jeg ikke råd lar jeg være og kjøper noe billigere isteden

Jeg kjøper den. Det var en dårlig metafor. Jeg mente ikke å si at kopien var noe dritt med metaforen. Det har jeg nemlig ingen forutsetning for å vite. Jeg har ikke prøvd den!

Jeg mente å poengtere at et originalt utviklet produkt kan være unikt. Et kopiert "stjålet produkt synes jeg ikke det er verdt noen å tjene på. Det være seg lollexklokker, eller luritexjakker.

Du nevner posten min, og både du og jeg skjønner at jeg nå er ute på dypt vann og bør bare tie stille om slike ting. Kjenner allerede at jeg angrer på at jeg begynte å kommentere. Foreslår også at moderatorer ordner en annen tråd om diskusjonen, slik at de som er interesert i produktene kan få diskutere det i fred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Største synderne når det gjelder volum av Kina produkter i norge,er vel sjappene selv når de skal ha kampanjer alà timesalg eller lokkeprodukter på messer o.l hvor de selger noe drit til slikk og ingenting som de har fått kjøpt billig fra ett eller annet agentur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørnar:

Joda jeg er enig med både deg og han "et eller annet" men til stadighet så får "vi" høre om hvor umoralske og "ditt og datt" "vi" er.

Lurer bare derfor hvem "vi" er?

Jeg tar en råsjanse på at "vi" er de som ikke kjøper alt de trenger av utstyr i norske fluefiskesjapper, og da helst til veil. pris  ;)

Og som ikke er sponsa eller jobber i bransjen :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sammenligningen din er litt skakk fordi her har du en snelle produsent som kansje har laget sneller for guideline eller streamstix eller hvem det måtte være, som velger å spinne noen ekstra uten logo. Men da har det plutselig blitt  noe dritt fra Kina????

Ikke at du sier det for det skjønner jeg ut fra posten din :)

Det er det samme med kunstnere som med stangmerker. Munch sine bilder selger for en eller annen grunn mer enn en som kansje maler ræva av han i alle stilarter. Det kunne vært morrsomt å vite hvorfor egentlig. For nå av en eller annen grunn så selges til og med sketsjene til over 5 hundre tusen.

Selv kjøper jeg bare originalvarer og har jeg ikke råd lar jeg være og kjøper noe billigere isteden

Jeg kjøper den. Det var en dårlig metafor. Jeg mente ikke å si at kopien var noe dritt med metaforen. Det har jeg nemlig ingen forutsetning for å vite. Jeg har ikke prøvd den!

Jeg mente å poengtere at et originalt utviklet produkt kan være unikt. Et kopiert "stjålet produkt synes jeg ikke det er verdt noen å tjene på. Det være seg lollexklokker, eller luritexjakker.

Du nevner posten min, og både du og jeg skjønner at jeg nå er ute på dypt vann og bør bare tie stille om slike ting. Kjenner allerede at jeg angrer på at jeg begynte å kommentere. Foreslår også at moderatorer ordner en annen tråd om diskusjonen, slik at de som er interesert i produktene kan få diskutere det i fred.

Jeg nevnte posten din siden du kom med en ganske morsom sammenligning ikke fordi jeg forsto det slik at du ikke vet noe om saken for det ville jeg ha trodd du kan som er sponset av guideline :)

Dessuten må ddet være rom for å ha meninger uten å angre på å nevne det på forum.

Selv har jeg akkuratt kjøpt ei snelle på Ebay til under halve prisen ann hva den koster i Norge :-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jada. ok.. jeg legger meg flat som ei pannekake! Burde holdt mine synspunkter helt for meg selv denne gangen. Håper ingen ble nevneverdig lei seg. Jeg håper bare dere forstår at det går an å ha synspunkter på ting uten å være gjennomsyret av lureri. Skal "prøve" å holde meg unna  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...