Gå til innhold

Erfaringer med kinesiske fluesneller?


ziggy

Anbefalte innlegg

Joda, vi er nok enige der. Det er da også bare rene kopier jeg er mest oppgitt over. Og når man kan få kjøpt en slik http://www.alibaba.com/product-free/115861657/Sage_7100_4_TCX_Fly_rods.html så kan man begynne å lure.

Visste dere forresten at det lages Sage ZXL, Z-Axis, TCX, Xi3 og G. Loomis NRX i Indonesia? Ja, til og med St.Croix stenger kommer derfra. Da er det sikkert de som har laget...... også. Yeah right!  ;D

Bare for aa ungaa evt misforstaaelser og evt rykter saa lages det ikke Sage, St.Croix eller Loomis stenger i Indonesia. Alle lages i USA. Eller i St. Croix tilfelle USA og Mexico. Linken over er til en butikk i Indonesia som selger disse merkene. Vet hva Erik skriver og mener saa dette er kun for aa presisere.

80-90% av fiskestenger som selges rundt omkring i verden er produsert i Weihai, Kina. Saa det er ikke overraskende at de har blitt flinkere med aarene. Flere Koreanske fabrikker sliter fordi kineserne har hentet dem inn paa kvalitet men er fortsatt en del billigere (for tiden ca 25-35%). Det er flere kjente merker som har flyttet produksjonen dit.

Naar det gjelder fluesneller saa er det et veldig lite marked, saa der henger de fortsatt litt etter mht finish og kvalitet paa komponenter. Greit nok at en CNC maskin er en CNC maskin, men ta en titt paa de billigste kina-snellene opp imot en Danielsson eller en Abel saa trenger man ikke vaere ingenioer for aa se at det er en forskjell i arbeidet som gjoeres etter at aluminiumen er freset. Koreanerne er ogsaa flinkere til aa holde tegninger og ideer hemmelige for kundene, som er en av hovedaarsaken til at Korea fortsatt er aa foretrekke for de stoerste merkene.

Hvis du bytter ut komponentene i snella til Staffan med japanske og koreanske kvalitetsdeler (inkludert o-ringer)saa har du ei snelle som vil holde i mange, mange aar. Hvis det var DET som var hensikten da - aa finne ei billig snelle som "holder maal...?"

Jeg har en 5-6 slike sneller liggende. Flunkende nye i spennende farget osv. Hadde fler, men har gitt dem bort til diverse nybegynnere etc. De fleste av dem igjen har gitt dem videre og kjoept sneller fra anerkjente merker. Og i det faktum ligger vel mye av essensen i hva som er et "godt" produkt for de fleste av oss. Og som gjoer denne diskusjonen litt irrelevant.  Folk vil heller ha et produkt med lavere specs men et kjent merke enn et produkt med bedre specs men ukjent merke. Utstyrsbransjen, som i alle bransjer hvor det selges varer, handler mer om troverdighet enn ren mekanikk og produktdata.

Les Staffan!!

Fatter ikke at noen gidder å utvikkle egne produkter så lenge enkelte kan slenge ut av seg hva som helst av påstander uten dokumentasjon, og tilsynelatende få gehør for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 308
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest staffan@epost.no

ris på rompa så det smeller........ ! jeg nevnte ikke fluestenger i det heletatt i tråden her.... finn det i så fall. det er noe som dere har dratt inn.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er vi kaskje enige om at for Loomis er bare fluestenger en liten del av deres industri..... jeg var i woodlan i -87 ennå mens samarbeidet med Tallon var tilstede....... disse laget den gang stenger sammen.... Tallon hadde teknologien.... etter bruddet mellom dem bygde Loomis opp den nye bygningen... Loomishistorien er bassert på Tallon .......... i samme byen ligger også Lamiglass...... som også har andre fiberprodukter.

Ro ro til....

Jeg har mere info til deg, ganske mye.......... Og jeg vil tro at du ville litt vanskelig å ta før jul....... Så jeg lar det være..

Hva mente du med dette da, da det utvilsomt var fluestenger jeg snakket om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å se rundt seg, jeg trodde at tv apparatet mitt var japanske, det var kinesisk, datamaskinene mine er kinesisk , støvsugeren kinesisisk, bergansjakka i, vaderene, vinterskoa, skjortene....... Vi i vesten produserer alt i lavkostland og mange  forsøker å skjule det faktum... G.loomis har lagt sin produksjon dit, winston har noen stenger derfra.... Det er derfor vi her i vesten har klesskapa fulle, huset fylt opp meg duppeditter...... Ta bort de varene vi har fra lavkostland så blir det jaggu tomt i huset, tomt i bilen....... Jeg våger å påstå at 80% av de tingene  vi har kjøpt de siste 20 åra er fra lavkostland, og helt klart er mange av de hendene som er brukt for å produsere det for oss i vår velferdshigen også hender som er utnyttede...... Tenk på det neste gang der tar på dere vadestøvlene, vadejakka......... Eller snur dere rundt på kjøkkenet for å finne en mixmaster....... Made in lavkostland..... Som Kina . Og jo mere man eier jo mere lavkostlandprodukter har man. Men skulle ønske det var annerledes at vi hadde hatt mere industri i vesten........ Da hadde vi dog ikke kunnet eid så mye.

Har Loomis lagt sin produksjon dit? En slik påstand må du underbygge! At deres vadere osv produseres der er ikke det samme som at det skjer med stengene også! Du skriver jo som om du skulle jobbe Se og hør! Konstant tabloid og feilaktig!

Her skriver du ettertrykkelig: Loomis har lagt sin produksjon dit... Hva er det Loomis er kjent for da? Sine fluesneller... Kanskje du skal vurdere å ikke være like påståelig fremover. Du stilte også spørsmål ved når et filmklipp var lagd som viste til hvordan deres fabrikk også, så det har ikke vært noen som helst tvil om at du inkluderte fluestengene deres i dine merkverdige uttalelser.

Innrøm istedet at du dreit deg ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mergus Merganeser

Ikke rart det er ufred her i verden....  :o

Jeg fisker med Sage jeg, og hvor de er produsert er ikke det viktigste. Enda mindre viktig er det hvor noen måtte mene disse er produsert! De heter ialle fall ikke 超級長衝程...  Mellomjula bruker jeg til å binde fluer, tilegne meg større kroppsmasse, drikke Aas bockøl og Cæptn Morgan.

Hva handlet denne tråden om egentlig??? Gloomis stenger, CNC maskiner, Ross sneller, eller var det Kinesiske sneller (Fluesneller altså...)???

Bare ikke noen sier at Tibor er produsert i Østen - Da blir det jaggu MÅNELYST!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Generelt så er slukfiske eller fiske med vekt som kastevekt mye større enn fluefiske. og i volum selges det mest slukstenger...... bortsett fra noen av disse stengene er produksjonen lagt til  østen med kina som produksjonssted.... vil tro at mestepartene av lokalene til Loomis blir brukt til golfskaftproduksjon  http://www.loomisgolf.com/ for det er svært gode carbonprodukter....... med en kjøpekrets som er kjøpekrets som er villig til å betale  "Loomis Composite Industries"  lager nok en rekke andre carbonprodukter........ også fluestenger i denne fabrikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

tråens innledning var kinesiske sneller....... min loomisnevnelse i denne tråden var bassert på at loomis markedsfører kinesiske sneller under sitt navn... og det var da det ble penset over på fluestenger av deg..... det fordi at du er veldig glad i de stengene........ for meg er loomis en carbonproduktprodusent og sikkert dyktig til det.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg husker også Streamstix Troutseeker hvor antallet nok var litt lite for fabrikken som laget dem. De solgte dermed til Cabelas og alle andre som også ville ha. Antallet hos enkelte av de andre var så stort at snellene ble billigere. Ikke bare billigere, men også laget hos andre og enda billigere fabrikker.

Jeg har en grønn Water Elements #002, var denne en kopi/produsert på samme fabrikken? Var jo veldig lik Troutseekeren og i markedet omtrent samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...