Gå til innhold

Erfaringer med kinesiske fluesneller?


ziggy

Anbefalte innlegg

Gjest staffan@epost.no

hvilken garanti har for at etablerte merker ikke er produsert på et slikt sted som det vi ser her........det er klart at de holder kortene til brystet.......kan du dersom bestiller snelle bestille to, jeg vil ha en, så kjøper jeg en av dem, tar med meg begge til

http://www.simrad-optronics.no/simrad-optronics/product-areas/  og får en av gutta der som lager sneller sjøl ta en materialundersøkelse

samt en byggeteknisk analyse på snellene mot hverandre. Greit??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 308
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Det er ikke alle i kina som har råd til å kjøpe original vare. kopieringen gjør meg ingenting. La det komme de fattige til gode. Dere tenker bare på dere selv  :rolleyes:

Tror ikke kopiene som markedsføres hardt på ebay er tiltenkt de fattige... Men en god tanke! Gi bort utstyr man ikke bruker til noen som trenger det! Det er en god tanke!  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en side fra østen som selger loop traditional sneller fortsatt. Har de et gigantisk lager eller lureri? Noen som vet?

Bare litt fakta:

Jeg vil gjerne ta Danielsson i forsvar her også, for dette er garantert lureri.

Loop har ikke lenger Traditional, og de fine traditionalsnellene man får i dag står det Danielsson på.

Det har altså verken noe med Danielsson eller Loop å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jada. ok.. jeg legger meg flat som ei pannekake! Burde holdt mine synspunkter helt for meg selv denne gangen. Håper ingen ble nevneverdig lei seg. Jeg håper bare dere forstår at det går an å ha synspunkter på ting uten å være gjennomsyret av lureri. Skal "prøve" å holde meg unna  ;)

Du kan da være med å mene ting fordi om du jobber for guideline?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en side fra østen som selger loop traditional sneller fortsatt. Har de et gigantisk lager eller lureri? Noen som vet?

Bare litt fakta:

Jeg vil gjerne ta Danielsson i forsvar her også, for dette er garantert lureri.

Loop har ikke lenger Traditional, og de fine traditionalsnellene man får i dag står det Danielsson på.

Det har altså verken noe med Danielsson eller Loop å gjøre.

Det er derfor jeg setter spørsmålstegn ved denne nettbutikken som også markedsfører loop evotec i den sorte varianten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jada. ok.. jeg legger meg flat som ei pannekake! Burde holdt mine synspunkter helt for meg selv denne gangen. Håper ingen ble nevneverdig lei seg. Jeg håper bare dere forstår at det går an å ha synspunkter på ting uten å være gjennomsyret av lureri. Skal "prøve" å holde meg unna  ;)

Du kan da være med å mene ting fordi om du jobber for guideline?

Word! Du kan ikke gi deg så lett Bjørnar :) ref komentaren min så var den humoristisk ment hvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har stor forståelse for de som velger å spare endel penger på å handle andre steder enn hos den lokale pusher'n på hjørnet, dette har jo vært diskutert og i mente tidligere, men ser også det sterkt uetiske med rå kopiering av andres produkter. For egen del vil jeg ha original vare, men selvsagt til best mulig pris, og som tidligere nevnt i tråden, har jeg ikke råd kjøper jeg heller noe annet som koster mindre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var denne debatten igang igjen. Hehe.

Men, uansett da. Hvor mange av de som sverger til kun kjøp av utstyr i Norge og gjerne vil at vi skal gjøre det betaler full/veilendende pris? Det tror jeg ikke mange kan svare at de gjør. Undertegnede inkludert.

Skulle ønske jeg hadde muligheten til å støtte lokale norske forhandlere, men det gjør jeg ikke da det er rett og slett økonomisk for meg å bestille fra utlandet. Tror dette gjelder med det meste av ting og tang og ikke bare fluefiske.

Hadde jeg vært stinn av gryn hadde jeg nok kjøpt gjennom norske forhandlere 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Fant ut for 3 dager siden at hackel fra ebay kostet 1/3 av prisen av hva norske forhandlerne tar. Men stort sett det meste stashet mitt kommer fra lokalsjappa og via det norske internett.

Mange av sjappene i Norge har en lei tendens til å overprise visse forbruksvarer, og det er litt synd da. Hadde det samme hackelet kostet 100 kr meri nOrge, ville jeg valgt å kjøpe her til lands

Edit: Skal nevnes at jeg er en student som lever på 3k i mnd. Her må det spises first price kneip, og nudler ei hel uke for å få råd til en billig nakke fra ebay :'(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig at jeg har missforstått, men er dette nødvendigvis kopier? Så vidt jeg vet så er det vanlig for firma å kjøpe oem-produkt for så å selge dem under sitt eget varemerke?

En ting er er jo med produkter som er rene kopier av det som vanligvis er produsert i den vestlige verden, men kinesiske kopier av produkter som i utgangspunktet er produsert i samme land?

Tar jeg feil?

Om dette er piratvirksomhet er det naturligvis uaktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette hadde vært et problem så hadde vel ikke produsente lagt produksjonen til kina? De gjør jo dette selv for å spare masse penger, jeg hadde ikke blitt overasket hvis noen av disse leverandører  benytter seg av fabrikker som driver med barnearbeid og/eller at forholdene for de ansatte ikke er helt optimale for å si det på en hyggelig måte. I Kina er det vel ganske vanlig at det produseres litt etter stengetid. Hadde firmaene tapt masse penger så hadde de nok flyttet produksjonen. Ingen her som har en brent CD eller et "falskt" klesplagg?

Selv kjøper jeg varer av min lokaleforhandler samt nfisk.no, men jeg har ikke noe i mot om noen skulle bestille seg et slikt produkt fra Kina en sjelden gang.

Lars L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Kan noen som vet vennligst fortelle meg:

Er sneller fra østen- importører Streamstix, guideline, etc funnet i en katalog fra produsenten og deretter bestillt med logo.

Det er umulig å få svar dette.

Det er noe jeg virkelig har lurt på lenge !

All ære til Guideline eller streamstix dersom de kommer med arbeidstegninger til fabrikken å ber de om å produsere.

Dersom dette ikke er tilfelle blir det vanskelig å prate om en streamstix-kopi...

Forøvrig unner jeg alle som lykkes med å bygge en merkevare all suksess.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

jeg kommer til å bestille en og lerve til undersøkelse, og da sammen andre sneller som man vet er fra østen, så skal vi få vite om hva som er kvalitet eller ei......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestillt en del prøver av disse snellene og de fungerer utmerket har størrelser helt ned i klasse 2-3 opp til 11-12. Bremsen er ikke som loop eller andre kvalitets merker, noe ugjevn men snellene holder mål. Har fiska med en i saltvann rundt 14 mnd uten at det har gått utover noe!

Så noen snakket om moral her, jeg liker å snu på det; Hvis en utstyrs produsent kan sette 10 gangen på mye av utstyret hakke jeg dårlig samvittighet for å teste ut noen kopier nå og da!

Good luck!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen som vet vennligst fortelle meg:

Er sneller fra østen- importører Streamstix, guideline, etc funnet i en katalog fra produsenten og deretter bestillt med logo.

Det er umulig å få svar dette.

Det er noe jeg virkelig har lurt på lenge !

All ære til Guideline eller streamstix dersom de kommer med arbeidstegninger til fabrikken å ber de om å produsere.

Dersom dette ikke er tilfelle blir det vanskelig å prate om en streamstix-kopi...

Forøvrig unner jeg alle som lykkes med å bygge en merkevare all suksess.

For guideline sin del så har vi levert design etc. og tatt verktøykostnader som dette medfører. Og det er i slike tilfeller det er skikkelig surt hvis noen kopierer snellene om de er produsert i kina, korea eller andre steder. Man har tross alt brukt mye penger på å investere i hva man vil ha.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

jeg kommer til å bestille en og lerve til undersøkelse, og da sammen andre sneller som man vet er fra østen, så skal vi få vite om hva som er kvalitet eller ei......

Her er jeg litt spent på hva du skal definere som kvalitet??

her er det ikke snakk om hva jeg skal definere, det var snakk om at jeg ville ta et par sneller fra markedet som er godkjent som ok bruksartikkel.......la folk som kjenner til mekanikk og lett kan finne ut av materialvalg som skal holde til arbeidet skal utføre, samt vurdere

konstuksjonen opp mot hverandre.......ja rett og slett se hva som er forskjellen på det den umerkede"kinesiske dritten" og det de etablerte "merkene" representerer.

Jeg vet selvsagt at slike sneller ikke kan komme opp mot den kvaliteten som f.eks. Abel, ATH eller Danieldson representerer 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rimelig naivt og tro at ikke Kina kan lage like avanserte sneller og like bra kvalitet som Europeiske og Amerikanske produsenter.

Til ettertanke for de som tror Kina bare kopierer så har Kina flere patentsøknader i året enn USA og de største landene i Europa. Dvs det er mye mer innovasjon i Kina enn i USA og Europa.

En annen digresjon er vel også at Simms, den merkevaren vi fluefiskere mener er i førersetet på kvalitet er også laget i Kina... og ikke minst iPhone ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...