Gå til innhold

Guideline Fario


Gjest ppp

Anbefalte innlegg

Capricorn.se har nå pris satt de nye GL Fario stengene. Har noen sett disse med pris i norske butikker? Skal etter sigende være klare for salg i mars.

Kommer GL og ha stenger på Hamar i mars eller Lillestrøm 8 - 11. april

Ser at Vision skal være på Lillestrøm messen. Er det noen som vet om de har med de nye Cult glassfiberstengene? 2 av 4 stenger var klare og testet i desember med topp karakter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig å lese i omtalen av stanga at "den distingte toppen minimerer risikoen for snørebukter", ihvertfall  ;D

Hvor står det?

på capricorn.se sine sider

"# Trots en djup aktion genererar dessa spön hög linhastighet samtidigt som den distinkta toppen minimerar risken för linbukter."  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Liker tanken på en Guide Line med dyp aksjon så dette blir spennende.

Men enda mer spennende er det å vite hva herligheten vil koste.

Det finner jeg ikke i Guide Line katalogen på nett.

Anyone?

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig å lese i omtalen av stanga at "den distingte toppen minimerer risikoen for snørebukter", ihvertfall  ;D

Hvor står det?

på capricorn.se sine sider

"# Trots en djup aktion genererar dessa spön hög linhastighet samtidigt som den distinkta toppen minimerar risken för linbukter."  :)

Nettopp  ;D Ifølge mine svensk-kunnskaper er linbukter svensk for snørebukter  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker tanken på en Guide Line med dyp aksjon så dette blir spennende.

Men enda mer spennende er det å vite hva herligheten vil koste.

Det finner jeg ikke i Guide Line katalogen på nett.

Anyone?

Terje!

capricorn opererer med 3499,- Sek på sine sider for en 9' #5; ser lekker ut!!  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en flott serie. En dypere spesialstang for elvefiskeren.

Ser på bildene at det t.o.m er snakeringer på den. Bra!

Skjønner godt at GL fikk lyst å bruke Fario i navnet på denne serien.

Bare tenk på den legendariske stangen nemlig Pezon et Michels Fario Club.

Litt historie her: http://flyanglersonline.com/features/bamboo/part119.php

Charles Ritz: http://en.wikipedia.org/wiki/Charles_Ritz

Lurer på som skjer om du dukker opp i denne klubben med en GL Fario: http://www.farioclub.org/Gbfar0.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til å prøve #5 i denne serien! Var bombesikker på at jeg skulle vinne en i nyhetsbrev-konkurransen til Guideline, men sånn gikk det ikke gitt ;)

Må forte meg å få meg en jobb etter studiene, staten har dessverre ikke fluefiskestipend noe jeg synes de burde ha!  8)

Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har hatt gleden av å kaste litt med min nyervervede Fario 9' #4 i dag  :D

Har hatt div Guideline-stenger helt siden Lp-serien, de fleste har vært gode, noen har vært veldig gode.

Nå skal jeg ikke si at Fario er fantastisk etter å ha gjort noen få kast ute i snøføyka, men gud bedre for en herlig aksjon  :o

Benyttet et sharkskin snøre i #4 i dag, men har flere snører jeg liker bedre enn det. Sharkskin-snøret ladet ihvertfall stanga godt, og det er virkelig power i bunndelen på denne stanga.

Hvis jeg skal sammenligne følelsen jeg fikk etter noen kast med andre stenger jeg kjenner, så er kanskje Scott G2 det nærmeste jeg kan komme på.

Tror denne stanga har en nydelig aksjon til underhåndskast også . . .

Skal ikke skryte mer før jeg har prøvd stanga i praktisk fiske, men anbefaler de som skal ha ny stang til årets sesong å teste denne ved første anledning.

Må ta med et par ord om finish også, for her har guideline ikke bare overgått alt de har gjort tidligere, her overgår de alt jeg har vært borti av stenger produsert utenfor usa  :D

Klinge, kork og snellefeste er utrolig pent, og inngravert døgnflue både i endebut og lokk til stangrøret blir bare prikken over i'en  :)

Dette ser langt dyrere ut enn det faktisk er . . . Ikke minst for meg som har fått moroa gratis  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du som beskylder meg for å være kjøpt og betalt ;D ;D ;D ;D ;D

Jeg venter i spenning på å prøve den selv...ble lovet en test, men sikkert ikke såååå interessant å sende meg stenger nå som du går god for dem..ho.ho..denne var gøy :)

Bare tuller litt med deg tøysegutt ;)

jeg skal være nøy med å være ærlig om jeg får prøvd dem selv :)

Og da må du love meg Lars å ikke "henge meg ut"..ok? ;D

Ellers sender jeg Stokkebekken på deg..he-he.

Edit; hva gjør denne tråden på Generelt...kjekt for de som ser etter Utstyr å finne den i rett avdeling, eller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Lars!

Høres ut som en fortryllende liten sak.

Må få deg medlemskap i Fario Club da!

Takk for det, Torbjørn  ;)

Utrolig moro å vinne noe slikt som dette . . .

Om stanga overbeviser like mye etter et par fisketurer som ved første test-kasting så blir det nok både Fario Club og Fario stang i ei klasse til, eller to  ;D

Og du som beskylder meg for å være kjøpt og betalt ;D ;D ;D ;D ;D

Jeg venter i spenning på å prøve den selv...ble lovet en test, men sikkert ikke såååå interessant å sende meg stenger nå som du går god for dem..ho.ho..denne var gøy :)

Bare tuller litt med deg tøysegutt ;)

jeg skal være nøy med å være ærlig om jeg får prøvd dem selv :)

Og da må du love meg Lars å ikke "henge meg ut"..ok? ;D

Ellers sender jeg Stokkebekken på deg..he-he.

Ha-ha, hvordan kunne det ha seg at jeg visste du ville kommentere dette, tro  ;D

Du er nå gossin også, men det får du vel høre til stadighet  ;)

Nei, jeg føler ikke noe behov for å skryte av noe som helst for å gjøre noen en tjeneste, men når jeg tester noe som imponerer meg så deler jeg gjerne det, enten det heter Guideline eller Trofast.

Selvfølgelig skal jeg ikke under noen omstendigheter henge deg ut, Stig . . . Det nærmer seg vår, og da skal jeg bare være Snille-Lars, og da kan du få gråte på skulderen min når som helst  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genialt Lars...mulig det blir gledestårer ;)

Grattis med ny stng okke som.

Og du har rett; er gøy når man finner saker som passer...enten det heter det ene eller det andre :)

Og det må selvsagt folket få vite....

Personlig gleder jeg meg vilt til å få prøvd fast intermediate linen i Coastal utgaven, fordi den har et veldig nærme bruksområde, reint tidsmessig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slett ikke gal pris..... men hvordan kan det ha seg at den samme stanga koster $399, eller ca 2300 kroner over dammen.

http://www.nwsalmonflyguild.org/sa/index1.html

Lages Guide Line stengene i USA, og er det derfor de blir rellativt mye billigere der borte?

Hvordan funker dette egentlig?

Terje!

Er nok rett og slett segmentering av markedet. Betalingsviljen er langt større her hjemme enn i USA, samt at konkurransen er hardere på andre siden. Helt vanlig dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Ikke la dette bli noen utenlandsdiskusjon.... men må tilføye:

Husk at USA ikke har noen MVA i prisene (det kommer evt. etterpå) de har knappt nok moms, vanlig med 5-6 % noen stater ikke noe. Samt ikke noe toll (eu har har toll på alt).

Forsåvidt enig i dette.

Guideline priser det markedet vil betale. på lik linje med Melange margarin.

De har byggd opp merkenavnet i Norden, og priser deretter. Det er deres fulle rett å tjene seg  noen kroner.  Likt de fleste andre bransjer.

Forøvrig er det en lang vinter uten noe særlig omsetning av fiskestenger

Ps.

(Nå kjenner jeg at jeg burde fått en Fario  for innsatsen ! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg flydd å tulla på møkkajobb i bærum med overnatting hele uka og venta på å komme hjem til pakka som ankom allerede tirsdag. En klem til kona og en klem til sønnen så var det bare å rive opp emballasjen med tenna og ut i snøføyka for å prøve min nye 9` 4'r Fario.

Førsteinntrykket var mildt sagt veldig bra. Har en drøss med andre GL stenger som ikke viker for mye annet på markedet når det gjelder finish og detaljer (detaljer jeg liker). Kort sagt meget lekkert dette her fra Gl.

Prøvde min med et 4 cast wf4 og kjente med en gang at dette satt som det skulle. Egentlig en deilig følelse å kjenne at det svarer til forventningene. Dette blir jo litt på kanten etter et par og tjue kast på gata, men trur jeg kommer til å trives veldig godt med min nye kompis. ;) Kan ikke noen fagord når det gjelder kasting, men det første som slo meg var hvor deilig dette føltes presentasjonsmessig på korte kast. Når det gjelder lengde så føk hele lina ut blandt søplekasser og nedsnødde biler, men gjeddearmen min tilsier at jeg må kaste litt mere med detta før alt sitter som det skal. Skal kaste mere i morra med highwater og noe annet jeg ikke husker hva er. Kommer tilbake til det.

Ps. Må nesten legge til at fargen og resten av utførelsen passer perfekt til peacockbass'n min, var jo litt av planen det åsså, men jeg er kokko og godt er det ;D

Tommel opp for utrolig fin design, ligger litt tanker bak her trur jeg selv om det bare er en fluestang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...