Gå til innhold

Guideline Fario


Gjest ppp

Anbefalte innlegg

Nå har jeg flydd å tulla på møkkajobb i bærum med overnatting hele uka og venta på å komme hjem til pakka som ankom allerede tirsdag. En klem til kona og en klem til sønnen så var det bare å rive opp emballasjen med tenna og ut i snøføyka for å prøve min nye 9` 4'r Fario.

Førsteinntrykket var mildt sagt veldig bra. Har en drøss med andre GL stenger som ikke viker for mye annet på markedet når det gjelder finish og detaljer (detaljer jeg liker). Kort sagt meget lekkert dette her fra Gl.

Prøvde min med et 4 cast wf4 og kjente med en gang at dette satt som det skulle. Egentlig en deilig følelse å kjenne at det svarer til forventningene. Dette blir jo litt på kanten etter et par og tjue kast på gata, men trur jeg kommer til å trives veldig godt med min nye kompis. ;) Kan ikke noen fagord når det gjelder kasting, men det første som slo meg var hvor deilig dette føltes presentasjonsmessig på korte kast. Når det gjelder lengde så føk hele lina ut blandt søplekasser og nedsnødde biler, men gjeddearmen min tilsier at jeg må kaste litt mere med detta før alt sitter som det skal. Skal kaste mere i morra med highwater og noe annet jeg ikke husker hva er. Kommer tilbake til det.

Ps. Må nesten legge til at fargen og resten av utførelsen passer perfekt til peacockbass'n min, var jo litt av planen det åsså, men jeg er kokko og godt er det ;D

Tommel opp for utrolig fin design, ligger litt tanker bak her trur jeg selv om det bare er en fluestang.

Moro å høre at du fikk godt førsteinntrykk også, Robban  :)

Har ikke fått prøvd andre snører enn sharkskin på min enda, men har flere andre snører som skal testes på stanga.

Hadde planer om å få til dette i dag, men det er jo faen meg snøstorm her  >:(

Får se om jeg orker å kaste meg i bilen og kjøre noen mil for innendørskasting i morgen . . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Har vært inne på Guide Lines sider for å sjekke lengder etc og ser til min store overraskelse at den ikke finnes i 8,6`#4.

Stemmer det?

Anybody?

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært inne på Guide Lines sider for å sjekke lengder etc og ser til min store overraskelse at den ikke finnes i 8,6`#4.

Stemmer det?

Anybody?

Terje!

Ser ut som om denne ikke kommer i den lengden Terje.

Var det noen i Hamar i helgen som fikk testet noen av disse stengene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært inne på Guide Lines sider for å sjekke lengder etc og ser til min store overraskelse at den ikke finnes i 8,6`#4.

Stemmer det?

Anybody?

Terje!

Ser ut som om denne ikke kommer i den lengden Terje.

Var det noen i Hamar i helgen som fikk testet noen av disse stengene?

Tror ikke det var noen som prøvde de på messa på Hamar, iom. at den er neste helg ;D Men da skal jeg prøve de!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært inne på Guide Lines sider for å sjekke lengder etc og ser til min store overraskelse at den ikke finnes i 8,6`#4.

Stemmer det?

Anybody?

Terje!

Ser ut som om denne ikke kommer i den lengden Terje.

Er vel bare å kappe litt av toppen, det  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Endelig fikk jeg prøvd Guide Line sin Fario serie, og dette må jeg si var en svært hyggelig opplevesle :D

Prøvde idag følgende stenger:

Guide Line Fario 9´#4 (med Higwater #4 snøre)

Guide Line Fario 8,6´#5 (med Presentation #5 og Highwater #4 og #5)

Guide Line Fario 9´#5 (med Highwater #5)

Alle stengene var helt nydelige å kaste med. Til og begynne med fallt jeg for 8,6`#5 men da jeg prøvde 9´#5 med Higwater #5 snøre endret dette seg :D

Jeg synes Fario i 9´#5 var helt suveren og en sann fornøyelse å kaste med. Denne stanga passa meg klart best og er en stang jeg mer enn gjerne skulle kunne gå med langs elva.

Dette er første gangen jeg har virkelig likt Guide Line og det skyldes nok at Fario serien har en dypere aksjon enn hva jeg har vært vant med fra Guide Line.

Her har Guide Line fått frem en serie som er som skapt for tørrfluefiske hvor feelingen er helt suveren etter mitt syn.

Nydelige stenger med en veldig fin finish og jeg kan ikke skjønne annet enn at de prismessig må være svært konkurransedyktige. Stengene lader dypt men har en skikkelig punch og snøre fyker ut som en rakett. I tillegg er de også suverene på prikkskyting på korte distanser.

En veldig positiv overraskelse dette her.

Ser ikke bort i fra at jeg engang skaffer meg en sånn stang.

Grattis Guide Line :D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk kastet litt med Fario 8,6 i #5 selv, og det var jo en artig stang  :)

Syntes kanskje det var en aning mer trøkk i min egen 9 foter, men slikt er vanskelig å si etter noen få prøvekast.

HighWater snøret som satt på den jeg prøvde i vikingskipet virket noe trått også, noe som ofte er tilfelle med snører som sitter på slike demo-stenger.

Fikk ikke tid til å teste 9' i #5 eller 8,6' i #3, men det byr seg nye muligheter på lillestrøm om en måned  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk kastet litt med Fario 8,6 i #5 selv, og det var jo en artig stang  :)

Syntes kanskje det var en aning mer trøkk i min egen 9 foter, men slikt er vanskelig å si etter noen få prøvekast.

HighWater snøret som satt på den jeg prøvde i vikingskipet virket noe trått også, noe som ofte er tilfelle med snører som sitter på slike demo-stenger.

Fikk ikke tid til å teste 9' i #5 eller 8,6' i #3, men det byr seg nye muligheter på lillestrøm om en måned  :)

oooops....den linen blir ikke "trå" Lars, sorry...har ikke vasket min siden i fjor sommer.

Og en del kasting på grus også...

Hmmm..da må det være noe annet som skurrer.

Kanskje hadde du en anelse motvind inni hallen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk kastet litt med Fario 8,6 i #5 selv, og det var jo en artig stang  :)

Syntes kanskje det var en aning mer trøkk i min egen 9 foter, men slikt er vanskelig å si etter noen få prøvekast.

HighWater snøret som satt på den jeg prøvde i vikingskipet virket noe trått også, noe som ofte er tilfelle med snører som sitter på slike demo-stenger.

Fikk ikke tid til å teste 9' i #5 eller 8,6' i #3, men det byr seg nye muligheter på lillestrøm om en måned  :)

oooops....den linen blir ikke "trå" Lars, sorry...har ikke vasket min siden i fjor sommer.

Og en del kasting på grus også...

Hmmm..da må det være noe annet som skurrer.

Kanskje hadde du en anelse motvind inni hallen :P

Så disse linene er imunne mot skitt, og vedlikeholdsfrie også ? :o

Har uansett planer om å investere i et Highwater-snøre til sesongen, men hvis snøret har den egenskapen at det glir som smurt i årevis uten noen behandling, så blir det fort aktuelt å kjøpe flere av disse  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk kastet litt med Fario 8,6 i #5 selv, og det var jo en artig stang  :)

Syntes kanskje det var en aning mer trøkk i min egen 9 foter, men slikt er vanskelig å si etter noen få prøvekast.

HighWater snøret som satt på den jeg prøvde i vikingskipet virket noe trått også, noe som ofte er tilfelle med snører som sitter på slike demo-stenger.

Fikk ikke tid til å teste 9' i #5 eller 8,6' i #3, men det byr seg nye muligheter på lillestrøm om en måned  :)

oooops....den linen blir ikke "trå" Lars, sorry...har ikke vasket min siden i fjor sommer.

Og en del kasting på grus også...

Hmmm..da må det være noe annet som skurrer.

Kanskje hadde du en anelse motvind inni hallen :P

Så disse linene er imunne mot skitt, og vedlikeholdsfrie også ? :o

Har uansett planer om å investere i et Highwater-snøre til sesongen, men hvis snøret har den egenskapen at det glir som smurt i årevis uten noen behandling, så blir det fort aktuelt å kjøpe flere av disse  :D

Bruker HighWater-snøret endel selv. At det ikke blir trått og slipper å smøres er nytt for meg...

Må smøre det like ofte som alle de andre "vedlikeholdsfrie" snørene, men et godt snøre er det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker HighWater-snøret endel selv. At det ikke blir trått og slipper å smøres er nytt for meg...

Må smøre det like ofte som alle de andre "vedlikeholdsfrie" snørene ;)

He-he . . . Ja, noe annet ville overraske meg, for jeg har aldri vært borti snører som ikke tar til seg skitt, og jeg har da hatt noen snører i årenes løp.

Men det skremmer meg ikke fra å kjøpe det  :D Er bare litt usikker på om jeg skal velge HighWater eller 4Cast . . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker HighWater-snøret endel selv. At det ikke blir trått og slipper å smøres er nytt for meg...

Må smøre det like ofte som alle de andre "vedlikeholdsfrie" snørene ;)

He-he . . . Ja, noe annet ville overraske meg, for jeg har aldri vært borti snører som ikke tar til seg skitt, og jeg har da hatt noen snører i årenes løp.

Men det skremmer meg ikke fra å kjøpe det  :D Er bare litt usikker på om jeg skal velge HighWater eller 4Cast . . .

Hei!

Jeg har testa begge (håper det er greit for dere at jeg uttaler meg om dette på tross av spons), og jeg synes HighWater var klart best (selv om den ble skitten og trå av de fettete, snusbefengte lankene mine etterhvert ;)). Etter mitt skjønn en meget bra WF-line.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker HighWater-snøret endel selv. At det ikke blir trått og slipper å smøres er nytt for meg...

Må smøre det like ofte som alle de andre "vedlikeholdsfrie" snørene ;)

He-he . . . Ja, noe annet ville overraske meg, for jeg har aldri vært borti snører som ikke tar til seg skitt, og jeg har da hatt noen snører i årenes løp.

Men det skremmer meg ikke fra å kjøpe det  :D Er bare litt usikker på om jeg skal velge HighWater eller 4Cast . . .

Hei!

Jeg har testa begge (håper det er greit for dere at jeg uttaler meg om dette på tross av spons), og jeg synes HighWater var klart best (selv om den ble skitten og trå av de fettete, snusbefengte lankene mine etterhvert ;)). Etter mitt skjønn en meget bra WF-line.

Hører veldig mange som skryter av denne lina etterhvert, så den er åpenbart ikke dum  :)

Klumplengde og profil er akkurat hva jeg er ute etter også . . .

Blir uansett anledning til å teste før sesong-start  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Highwater!!!

Ps: Jeg har ikke prøvd 4cast :rolleyes:

Har begge snørene i mange klasser. 4Cast er ett snøre som er litt lettere og litt mere delikat snøre enn det HW snøre er..

Min mening er at 4cast passer best til de letteste stengene og til det lette fisket.

HW er litt røffere med sin lange klump og tåler vind mye bedre enn 4cast.

Sjenerelt går min stemme også til HW...

LØP & KJØP!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jaggu jeg skal gå for en fario. Jeg synes omtalen denne stangen får frister mer og mer.

Ser og robban skryter av denne og jeg har sett robban kaste.............

Gøy at det kommer noe som virker nytt og spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...