Gå til innhold

Kommentarer til Fluebindecupen Runde 1 - Aurivillii Dun + Valgfritt mønster


Rune Stokkebekk

Stem på dine 3 favoritter - Fiskbarhet og Kreativitet!  

201 stemmer

  1. 1. Stem på dine 3 favoritter - Fiskbarhet og Kreativitet!

    • Torben Berg-Sørensen
      3
    • Kalle
      6
    • Torbjørn K. Meløe
      6
    • Sigve
      14
    • Rune D
      3
    • Pete
      0
    • Henning
      6
    • Robban
      23
    • Tony Pedersen
      3
    • Igor Soldo
      11
    • Håkon Halvorsen
      0
    • Aardal
      0
    • Bjorni
      4
    • Mr. Hunk
      11
    • Hunderørret
      6
    • Double Action
      15
    • Øyvind T
      4
    • Bjørn Roar
      1
    • Andre L
      2
    • Rudix
      3
    • Magnum 44
      13
    • Fluenes Herre
      13
    • Reile
      4
    • Sandro
      3
    • Lasse 18
      14
    • Arvlar
      1
    • Omland
      3
    • Are Lorentzen
      14
    • Tor Arne
      3
    • Mårten
      2
    • espen_gunner
      1
    • Clarense
      0
    • martinrosen
      1
    • joastro
      3
    • KT
      4
    • alxxzndr.stb
      1
    • Tåmy
      1
    • dj pg
      1
    • Roger Østberg
      4
    • bigo
      9
    • kens
      2
    • AndréL
      1
    • Mikael
      0
    • Åboren
      0


Anbefalte innlegg

Synd at det er obligatorisk med fly rite som dubbing  :-\ ellers hadde jeg joina. Jeg har ikke råd til èn pakke med fly rite engang  :o

Det er ikke obligatorisk. Bruk det du har som ligner mest, evt bland noe av det du har for å få det til å ligne (det gjorde jeg, siden jeg ikke hadde flyrite 15 og 9).

Mangel på farge skal ikke spille noen rolle for vår bedømmelse selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 191
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Synd at det er obligatorisk med fly rite som dubbing  :-\ ellers hadde jeg joina. Jeg har ikke råd til èn pakke med fly rite engang  :o

Det er ikke obligatorisk. Bruk det du har som ligner mest, evt bland noe av det du har for å få det til å ligne (det gjorde jeg, siden jeg ikke hadde flyrite 15 og 9).

Mangel på farge skal ikke spille noen rolle for vår bedømmelse selvsagt.

OK. Jeg har ingenting som ligner heller.Jeg har kapok, alpakka og brun mahogny superfine  :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at det er obligatorisk med fly rite som dubbing  :-\ ellers hadde jeg joina. Jeg har ikke råd til èn pakke med fly rite engang  :o

Det er ikke obligatorisk. Bruk det du har som ligner mest, evt bland noe av det du har for å få det til å ligne (det gjorde jeg, siden jeg ikke hadde flyrite 15 og 9).

Mangel på farge skal ikke spille noen rolle for vår bedømmelse selvsagt.

OK. Jeg har ingenting som ligner heller.Jeg har kapok, alpakka og brun mahogny superfine  :-\

Ehm, kan du ikke blande en lignende farge av kapok? :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at det er obligatorisk med fly rite som dubbing  :-\ ellers hadde jeg joina. Jeg har ikke råd til èn pakke med fly rite engang  :o

Det er ikke obligatorisk. Bruk det du har som ligner mest, evt bland noe av det du har for å få det til å ligne (det gjorde jeg, siden jeg ikke hadde flyrite 15 og 9).

Mangel på farge skal ikke spille noen rolle for vår bedømmelse selvsagt.

OK. Jeg har ingenting som ligner heller.Jeg har kapok, alpakka og brun mahogny superfine  :-\

Har du ikke Photoshop heller? ;D

Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at det er obligatorisk med fly rite som dubbing  :-\ ellers hadde jeg joina. Jeg har ikke råd til èn pakke med fly rite engang  :o

Du har ikke noen som bor i nærheten av deg som kan by på en liten dæsj med dubbing da? Bor du f.eks. i Fredrikstad disktriktet så er det bare å komme innom meg, så skal du ihvertfall få nok til konkurransen. :)

Skriv hvor du bor, så kanskje noen kan tilby deg litt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at det er obligatorisk med fly rite som dubbing  :-\ ellers hadde jeg joina. Jeg har ikke råd til èn pakke med fly rite engang  :o

Du har ikke noen som bor i nærheten av deg som kan by på en liten dæsj med dubbing da? Bor du f.eks. i Fredrikstad disktriktet så er det bare å komme innom meg, så skal du ihvertfall få nok til konkurransen. :)

Skriv hvor du bor, så kanskje noen kan tilby deg litt. :)

Det var omtenksomt og sjenerøst av deg! Jeg bor i Rena, men nå har dessverre Lasse lagt ut fluene sine, og da blir det for "dumt" å prøve seg :D

Men fra spøk til revolver. Skal prøve å komme med et kapok bidrag. Hvis tillatt. Det finner jeg fort ut av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var omtenksomt og sjenerøst av deg! Jeg bor i Rena, men nå har dessverre Lasse lagt ut fluene sine, og da blir det for "dumt" å prøve seg :D

Men fra spøk til revolver. Skal prøve å komme med et kapok bidrag. Hvis tillatt. Det finner jeg fort ut av!

Rekti. Men i Rena-området er jeg sikker på at det finnes en bunke med hjelpsomme fluebindere. Veit at det finnes ett par der. ;)

Det er slik hjelp jeg har mottat av andre fluebindere selv, så jeg vil jo gjerne gi videre også. :) Finnes jo mange millioner materialer og fargevarianter, så det finnes nok ikke en fluebinder som har alt. Var selv så heldig å vinne Flyrite permen på en svensk nettauksjon for ei stund siden. Veldig greit siden det er utroolig mange bindebeskrivelser som refererer til bestemte Flyrite nummer.

Får håpe det ikke blir noen nei til å bruke kapok da. :)

Det er mye fine fluer her. Og fler kommer sikkert. Jeg har jo ikke noen sjanse, men er morro å være med for treningen sin skyld. Har jo kun bundet en håndfull tørrfluer i løpet av mitt liv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk pakka fra Grandes igår, med en påklistret gul-lapp :) koselig lapp men trist beskjed.. de var fri for flyrite #15, skal godt gjøres at jeg får den posen før fredag.. jaja, får ta en ringerunde rundt omkring :)

Han sa at han skjønte ikke hvorfor alle plutselig skulle ha flyrite i akkurat disse fargene.. han skjønte mer når jeg fortalte om konkuransen ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til forumet Åboren :)

Flott at du slenger deg ut i konken, er selv relativt ny her og fersk fluebinder.. Her inne er det utrolig mange ressurssterke, hyggelige mennesker som hjelper deg med det meste du måtte lure på :D

Som fersk fluebinder selv har jeg ikke det beste utgangspunktet for å kommentere fluene dine, men jeg ville nok ha prøvd å fått til en litt slankere kropp og bruke litt færre turn med hackelet..

Kroppen på din valgfrie flue er i mine øyne mye penere enn på den obligatoriske! Sikkert noen mer erfarne bindere som har noen bedre tips for å få til "perfekte" fluer :)

Men du er da godt igang, og alt kommer av seg selv etterhvert (jeg er ikke der enda jeg heller :P ) Ser mye bedre ut enn mine aller første  ;)

Velkommen skal du være!

Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...