Gå til innhold

Hjemmelaget utstyr


Snekkern

Anbefalte innlegg

Poster noe av det jeg måtte til å lage for å få laget en skikkelig stang.

Greit å lage noe for å spare inn litt på kronene. Og når du først har fått dag litt utstyr, så blir jobben mye lettere.

Så å bygge den første stanga tok litt lengere tid når jeg lagde utstyr under veis :P

Her har jeg laget et stativ til motoren som jeg skal dreie håndtak med:

post-3462-13949874374039_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, ikke noe i veien med kreativiteten hvertfall, det enkle er som oftest det beste..

Barrieren for å dreie selv blir litt lavere når man ser at man ikke trenger en hel dreibenk for å fikse kork og snellefeste selv..

Hadde noen bilder fra utstyr som jeg har sett som jeg prøvde å kopiere etter beste evne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misstenker at noen jobber som mekaniker her....eller plate...et eller annet industri. Kneplatene på borrholderen, konstruksjonen rett og slett (Stiv og god), Gjengestenger med vingemutter osv. slike ting finner ikke hvem som helst på av seg selv :)

Misstenker at den godeste Kalle også jober med noe innen den sjangeren, da materiellvalg, fresing, boring, dreing osv heller ikke kommer av seg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt dårlig erfaring med den sandpapir borren.

Brukte sånn på et håndtak, da jeg skulle sjekke om handtaket passet, hadde det løsnet litt sandpapirkorn inne i håndtaket. Og når jeg tredde håndtaket på stanga, fikk jeg noen saftige riper i klinga >:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt dårlig erfaring med den sandpapir borren.

Brukte sånn på et håndtak, da jeg skulle sjekke om handtaket passet, hadde det løsnet litt sandpapirkorn inne i håndtaket. Og når jeg tredde håndtaket på stanga, fikk jeg noen saftige riper i klinga >:(

Ååååh, ja den ser jeg Kalle, godt du fortalte det. så slipper jeg å gå i den samme fella med den neste stanga om jeg limer hele håndtaket først.

Men nå som jeg limte en og en ring så funka dette helt supert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hei likte "dingsen" din med hjul. Har planer om å lage noe tilsvarende, men utfordringen har vært å få tak i passende hjul til en overkommelig pris. Kan liksom ikke bare bestille 4-8 hjul bare fra f.eks. Mudhole. Hvor har du fått dine fra?

Så et lite sukk til slutt: Hvordan sette inn bilder i innlegget. Har gjort forsøk uten å lykkes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...