Gå til innhold

Hemsedal


doffen

Anbefalte innlegg

Jeg fisket der mye før, men har ikke vært der siden '96. Den gangen sluttet jeg pga av alle svenskene. Men om det er svensker eller nordmenn spiller liten rolle når det er så mange av dem.

Greit nok at man kan finne tider på sesongen hvor det er roligere. Men elva bærer ikke akkurat preg av å være urørt. Ikke fiskene heller, som har PhD i kunstige imitasjoner. For noen er dette sikkert sjarmerende og utfordrende, men ikke for meg. Jeg liker fisk som er sky pga naturlige forhold. Ikke fordi den har blitt "simms'et og Sage't" til nervevrak gjennom en intens sesong. Hemsila er vel en av to elver i Norge som opplever teppeklekkinger av kunstige fluer...  :rolleyes:.

Å fiske ørret i Hemsila er det nærmeste en ørretfisker kommer laksefiske. Men jeg er glad for at "de fleste" reiser dit. Det sparer de virkelige perlene for mye press  ;D:-X.

Synd for deg.

He he godt sagt !

For meg var det iallefall morsomt, og kanskje litt ekstra tilfredsstillende å ha et godt fiske en uke etter at hemsilasesongen var over. (Juni juli) satser på å komme tilbake i år, men mulig at jeg ikke får samme positive opplevelse.

900,- pr 2 døgn gjør jeg bare ikke !   900.- framstår som komikk for en gammel norsk fluefisker... Vet ikke helt om jeg kommer til å være komfortabel sammen med de som synes 900.- er ok... traff noen individer i 2009....

Er forøvrig Bardugutt, og er vant til et bedre fiske nermest gratis.

Ja ja...

Halv pris i august er ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden


×
×
  • Opprett ny...