Gå til innhold

Jazz & Fly Fishing


Anbefalte innlegg

Videoen er i 1080 HD, derfor kan det lønne seg å være litegrann tålmodig og la den bufre et minutt eller to før man spiller av - da skal det funke...

Ellers går det også an å velge lavere kvalitet i spilleren (nede til høyre). Da streamer den bedre. Ser man den direkte på Youtube, starter den vel i 360, også kan man jo gå opp ikvalitet hvis man vil.

Eller se den på Vimeo - synes kanskje bildet er ørlite grann bedre der, selv om fila jeg lastet opp der var halvparten så stor og i 720 istedet for 1080, som på Youtube?

Har en mistanke om at Vimeo ikke krønsjer bitraten (data per sekund) like mye som Youtube?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Håvard. Blir litt tipping fra min side dette, men

selv de store tv-selskapene (amerikanske som norske etc) bruker enten 720p eller 1080i - og aldri 1080p.

Sportskanalene 1080i og filmkanalene 720p sånn cirka. Det blir kanskje for store filer eller stor oppløsning med 1080p og med påfølgende dårligere bitrate? Men som sagt tipping fra min side. Sikkert noen som er mer inne i dette som kan si noen ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk greit på youtube. Rart? Har fiber så linja skal hold for det meste.

Skitkul video men jeg må ærlig innrømme det ikke frista mye å fiske der. Det var vel ikke meningen heller :)

Minner meg om når jeg og doggnobbler fiska i ravndalen (for de som er kjent) etter digre bekerøyer i våres yngre dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Håvard. Blir litt tipping fra min side dette, men

selv de store tv-selskapene (amerikanske som norske etc) bruker enten 720p eller 1080i - og aldri 1080p.

Sportskanalene 1080i og filmkanalene 720p sånn cirka. Det blir kanskje for store filer eller stor oppløsning med 1080p og med påfølgende dårligere bitrate? Men som sagt tipping fra min side. Sikkert noen som er mer inne i dette som kan si noen ord.

Takk for tipset, André! Virker definitivt som du er inne på noe her.

Vimeo (720p) gir veldig bra billedkvalitet, men videoene lar seg ikke innebygge på vår blogg i HD hvis man ikke kjøper Vimeo Plus. Med gratisversjonen av Vimeo får man bare Standard Definition på bloggen (og HD på Vimeo). Og Youtube har jo enn fantasillion flere brukere enn Vimeo, så sånn sett er Youtube bra hvis man ønsker å nå ut med tingene sine. men Vimeo har på den annen side mye bedre gjennomsnittskvalitet på videoene.

Jaja, vi får vel grave litt i den utømmelige gullkista til J&FF , sånn at vi får oss Vimeo Plus ;)

Og så legge ut på YouTube i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe...Har jo sagt tidliger i tråden at filmen din var fantastisk Håvard... Men nå måtte jeg le så jeg grein  ;D Hva skjedde i dammen?? Var det det siste dagers populære synkehull som dukka opp der??  :o  Makan til panikk som bredte seg der har jeg ikke sett på lenge  ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe...Har jo sagt tidliger i tråden at filmen din var fantastisk Håvard... Men nå måtte jeg le så jeg grein  ;D Hva skjedde i dammen?? Var det det siste dagers populære synkehull som dukka opp der??  :o  Makan til panikk som bredte seg der har jeg ikke sett på lenge  ;D ;D ;D

Ja, vi snakker livsfarlig vading - ei lita stripe med fast grunn som man kan komme seg ut på - og resten er en bunnløs avgrunn av illeluktende gjørme. Trår man utenfor, ligger man tynt an...

Men vannet er klart, og det er dolomitt (kalk) i nedslagsfeltet. Sammen med århundrer med gjødsling (kloakk) gir dette tydeligvis god grobunn for flott ørret. Staffan har sikkert rett - det blir sikkert noen fine Vulgata-klekkinger der om et par uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å bli en del som går seg fast fremover.

Grattis med god profilering, men nå spørs det om det ikke blir køfiske i gjørma    ;D

http://www.dagbladet.no/2010/05/18/nyheter/frognerparken/fiske/innenriks/11754675/

Ikke i gjørma Lars, men i Frognerparken.

Sorry, ser den!

Alle på kontoret har nå spurt om jeg har sett dette klippet, så folk har tydligvis fått med seg dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greetings, tastaturfiskende kolleger!

Ny video med mere urbant fiske ute på www.larsoglars.no nå - denne gangen fra Lenths jordbærsted på Oslo vest.

Artig video. Er det fisheye objektiv Nilssen bruker?

Jes, han bruker en ganske ekstrem fisheye. Det var en artig seanse i Smestaddammen :D

Veldig mye ørret der, og ikke bare Bic-penner heller - den jeg mister på videoen var nok ihvertfall 1/2 kilo (ikke bløff) og feit og fin.

Døgnfluer og greier er det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er noe for Ofa......administre byfiske......greit for gamlegutta! håper de tar tak i det!!!

Kanskje det? Artig idé! Er ihvertfall plass til noen stykker i Smestaddammen, og ørret i massevis. Flott plass for unge folk å lære seg og fiske med flue, og kort vei fra kastekurs e.l. i Holmendammen (der det forøvrig visstnok også er masse ørret, men mest kulepenner).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er noe for Ofa......administre byfiske......greit for gamlegutta! håper de tar tak i det!!!

Kanskje det? Artig idé! Er ihvertfall plass til noen stykker i Smestaddammen, og ørret i massevis. Flott plass for unge folk å lære seg og fiske med flue, og kort vei fra kastekurs e.l. i Holmendammen (der det forøvrig visstnok også er masse ørret, men mest kulepenner).

Hm, det kunne vært noe. Vurderer faktisk selv å ta med en nybegynner opp for å trene litt. Regner med det er fritt frem å fiske der? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er noe for Ofa......administre byfiske......greit for gamlegutta! håper de tar tak i det!!!

Kanskje det? Artig idé! Er ihvertfall plass til noen stykker i Smestaddammen, og ørret i massevis. Flott plass for unge folk å lære seg og fiske med flue, og kort vei fra kastekurs e.l. i Holmendammen (der det forøvrig visstnok også er masse ørret, men mest kulepenner).

Hm, det kunne vært noe. Vurderer faktisk selv å ta med en nybegynner opp for å trene litt. Regner med det er fritt frem å fiske der? ;)

Jes. Fritt frem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei!

Har akkurat oppdatert bloggen med en videosnutt med litt tørrfluefiske på Nordkalotten + noen bilder.

Har nesten ikke klipt i snutten - da jeg så over materialet oppdaget jeg nemlig at mine usammenhengende, forvirrede kommentarer inneholdt noe av fluefiskets essens: Først (urealistiske) forventninger - så gnagende tvil - og tilslutt glede :D

Dere kan jo se på det hvis dere har lyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...