Gå til innhold

Kommentarer til Fluebindecupen Runde 3 - Daddy Longlegs + Valgfritt mønster


Rune Stokkebekk

Stem på dine 3 favoritter blandt det valgfrie mønsteret - Fiskbarhet og Kreativitet!  

112 stemmer

  1. 1. Stem på dine 3 favoritter blandt det valgfrie mønsteret - Fiskbarhet og Kreativitet!

    • Rune D
      1
    • arvlar
      1
    • Torben Berg-Sørensen
      2
    • Hunderørret
      5
    • Vegard Jønnevald
      2
    • Håkon Halvorsen
      2
    • Torbjørn K Meløe
      17
    • Pete
      1
    • Mr Hunk
      3
    • AAL
      2
    • kens
      4
    • Kalle
      5
    • Åboren
      1
    • dj pg
      1
    • Rudix
      3
    • André L
      1
    • double action
      3
    • Sigve
      9
    • Robban
      14
    • mårten
      5
    • Bjørn Roar
      9
    • Magnum 44
      5
    • Lasse18
      3
    • espen_gunner
      1
    • alxxzndr.stb
      3
    • joastro
      10
    • Roger Østberg
      3


Anbefalte innlegg

Om den så hadde kostet 590 kr,så ville den være verdt hver eneste krone ;).

Makan til knoting å lage disse knutene!!!!!!!!!!!!

Ja dæven så mange gloser det kommer ut av kjeften min når jeg skal knyte disse >:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Veniard har noen flotte fasanfjær med ferdigknytte fibre! Ser ut til å være helt sykt mye arbeid for luselønn, da de koster 59 kroner ut... Anbefales uansett på det sterkeste.

Er det mulig å få tak på ei slik fjær her til lands? :o

Som Igor sier så fører Guideline disse. Om du skulle slite med å få tak i, send meg en pm så skal jeg sende over en til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om den så hadde kostet 590 kr,så ville den være verdt hver eneste krone ;).

Makan til knoting å lage disse knutene!!!!!!!!!!!!

Ja dæven så mange gloser det kommer ut av kjeften min når jeg skal knyte disse >:(

Bruk heklenål eller lag noe lignende av ståltråd.

Lett som ludo  ;D

Rolf JF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veniard har noen flotte fasanfjær med ferdigknytte fibre! Ser ut til å være helt sykt mye arbeid for luselønn, da de koster 59 kroner ut... Anbefales uansett på det sterkeste.

2470.jpg

Er det mulig å få tak på ei slik fjær her til lands? :o

Veniard har både disse ferdigknytt som "Longlegs" (to ledd) og "Hopperlegs" (ett ledd, men flere fibre knytt sammen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veniard har noen flotte fasanfjær med ferdigknytte fibre! Ser ut til å være helt sykt mye arbeid for luselønn, da de koster 59 kroner ut... Anbefales uansett på det sterkeste.

Er det mulig å få tak på ei slik fjær her til lands? :o

Som Igor sier så fører Guideline disse. Om du skulle slite med å få tak i, send meg en pm så skal jeg sende over en til deg.

Svært så gavmild vi er da :D

Nei, det holder om du tipser om en nettbutikk.. trenger noe annet stasj i tillegg..

Takk uansett da! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes denne flua har fått alt for mye refs her, derfor ville jeg bare si at jeg synes den er veldig morsom å binde og at den ser utrolig bra ut ferdigstilt (kanskje ikke mine egne, men definitivt de som er postet til nå)!

Når det gjelder den valgfrie må jeg innrømme at jeg sliter litt med å bruke alt materialet på noe annet enn en DaddyLL. Kommer sikkert på noe etter hvert ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er kosefluer Sigve. Dessuten er det ei av de beste gromlebassene som finnes .. spesielt på fjellet. Dessuten fisker de også bra hvis man skulle være uheldig under bindeprosessen på den... fiffig! ;)

NB: Resulteter for runde 2 og sammenlagt ligger nå ute på framsiden.

Kommentarer på hver enkelt flue har jeg lagt under tråden kommentarer på SC - runde 2.

Lykke til videre med "Myhank" som vi kaller det her hvor jeg bor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lenge siden jeg har kost meg mer. Slike klassiske daddyer er det lengesiden jeg har bundet. Kjekt å repitere litt

Hehe Sigve. Vet ikke om jeg er enig eller ikke, ja det er lenge siden, og de er litt morsomme å binde , men,,,,,, to knuter på beina, shit, sikker på at de 3 i juryen sitter og gosser seg over at vi sitter å knoter akkurat nå. :D  Jeg har bindt tre stk til nå og er ikke fornøyd, og den valgfrie her kommer til å bli vanskelig. Flotte bidrag her nå, og jeg har nettop fått enda en hatflue på lista, men to knuter er finere enn en , ingen tvil om det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er kosefluer Sigve. Dessuten er det ei av de beste gromlebassene som finnes .. spesielt på fjellet. Dessuten fisker de også bra hvis man skulle være uheldig under bindeprosessen på den... fiffig! ;)

NB: Resulteter for runde 2 og sammenlagt ligger nå ute på framsiden.

Kommentarer på hver enkelt flue har jeg lagt under tråden kommentarer på SC - runde 2.

Lykke til videre med "Myhank" som vi kaller det her hvor jeg bor!

Kan det være derfor Lennart Berquist kun brukte grizzly Variant når danglebeina blåste utover vannet ? ;D

Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg lagt ut mine to. Har aldri bundet daddy long legs før, i alle fall ikke med fasan og knuter og greier. Prøvde meg en gang på Bruns Tipula, men det er kun det. Jeg synes dette gikk sånn måtelig bra, og satser på fisk på disse til sommern ;)

Eirik

Du kan godt satse på disse for å få fisk ja. Men et tips. Det er ikke nødvendig, men legg gjerne inn enda et bilde sett ovenfra der spissene på beina ikke er croppet vekk - bare hvis du gidder!

Bjørnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan godt satse på disse for å få fisk ja. Men et tips. Det er ikke nødvendig, men legg gjerne inn enda et bilde sett ovenfra der spissene på beina ikke er croppet vekk - bare hvis du gidder!

Hepp. Da har jeg lagt et sånt til. Blir det ikke flerfoldige ekstrapoeng av det, så vet ikke jeg ;)

Eirik

Edit: Ser nå at Hunderørret allerede har lagt ut en valgfri omtrent som min. Jeg burde nok finne på noe annet da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å komme inn noen lekre fluer nå, ja. Tar nok litt tid før jeg er ferdig. Har for lite tid til rådighet. Men dette er en sinnsyk morsom flue å lage. Har laget ett par prøver nå. Det jeg synes er vanskeligst er å få lagt vingene pent. Fikk til en nå. Men synes vingene var litt i verkant overdimensjonert. (Blir antagelig den flue som går først på fortommen da jeg har tru på den.) Men som sies: I konkurransesammenheng er de nok litt store.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...