Gå til innhold

Kommentarer til Fluebindecupen Runde 3 - Daddy Longlegs + Valgfritt mønster


Rune Stokkebekk

Stem på dine 3 favoritter blandt det valgfrie mønsteret - Fiskbarhet og Kreativitet!  

112 stemmer

  1. 1. Stem på dine 3 favoritter blandt det valgfrie mønsteret - Fiskbarhet og Kreativitet!

    • Rune D
      1
    • arvlar
      1
    • Torben Berg-Sørensen
      2
    • Hunderørret
      5
    • Vegard Jønnevald
      2
    • Håkon Halvorsen
      2
    • Torbjørn K Meløe
      17
    • Pete
      1
    • Mr Hunk
      3
    • AAL
      2
    • kens
      4
    • Kalle
      5
    • Åboren
      1
    • dj pg
      1
    • Rudix
      3
    • André L
      1
    • double action
      3
    • Sigve
      9
    • Robban
      14
    • mårten
      5
    • Bjørn Roar
      9
    • Magnum 44
      5
    • Lasse18
      3
    • espen_gunner
      1
    • alxxzndr.stb
      3
    • joastro
      10
    • Roger Østberg
      3


Anbefalte innlegg

  • Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

He he så ut som en millionbutikk det der :)

Jeg syns ikke det er så utrolig vanskelig å knytte disse beina. Det er verre å få dem til å ligge riktig på flue etter at de er surret fast.

Håller med, knyta benen är bara tidsödande. Få dem på rätt plats verkar helt omöjligt. Binder man 1000st borde slumpen göra att alla 6 hamnar bra på en. :o

Har bara gjort en och det blir nog inte fler, någonsin...

Nu gäller det att hitta på och binda en valfri snabbt som ögat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neei! en fin flue er det ikke :-\

Jeg synes faktisk denne flua er nydelig jeg. Vet ikke hvorfor. Men har alltid syntes det.

Sjokkert ble jeg også når jeg hadde grillparty på plena mi. Kompisen hadde fått seg ny dame. Ei alt for ung søt lita bimbosnelle.. Men men.. hun var nå der. Da hadde det seg at en myhank kom flyvende og satte seg på maten..... Se sa hun... en "daddy long leg"... Jeg holdt på å ramle av stolen. Snakke seg til, dama var ikke bar blond!!!!

Etter en lang utspørring, viste det seg at dama hadde far fra Wales. Den dagen var det jeg lærte hvorfor denne flua heter daddy long leg...

Når det er sagt.. I kveld har jeg faktisk bundet opp sommerens arsenal med..nettopp..daddy long leg. Fluene hadde ikke rukket til i denne konkurransen nei. Har mine egne varianter! Skal få lagt ut kommentarer også denne gang, Men er i tvil om jeg får de til før påske..Vi får se. Imponert er jeg iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Mye i siste liten her. Men synes det er kommet litt få bidrag? Er det for mange som har slitt nervene av seg på denne fine flua?  ;D

Nå har det begynt å bli taktikk over det hele ;D Neida, dette er et vanskelig mønster og mange meninger, Skal man binde noe man har tro på sjæl eller skal vi kopiere orginalflua selv om vi er uenige i proposisjoner. Ikke lett dette her og må ærlig innrømme at morro har blitt alvor, virkelig alvor ;D ;D ;D

Neida fortsatt morro med et snev av alvorlighet. Sverget at jeg ikke skulle knyte et fasanfiber til ettter denne runden, veel kjøpte 5 forskjellige farger hos bjørnar istad og blitt virkelig inspirert til å bruke til flere ting, og ja flere daddy's. Jeg har tro på de med litt lengre kropp som står i stil til bein og vinger. Brun og staffan's poly til litt lengre kropp,  kjempefint . Rune har vel et paraloopmønster som åsså ser virkelig snasent ut. Denne konkuransen gir ihvertfall insp til å fylle opp flueboksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra Robban.

Jeg er mere på den linjen du predikerer nå - ang de der garnene du refererer til. Dette er ei kanonflue. Det skal også så lite til å lage denne flua vakrere.

Dessuten liker jeg at folk bruker de få kronene ekstra på ulike fasanfjær for å sjekke hvordan dette blir. Det er fluebinding det. Genetikk meg hit og dit og syntet meg øst og vest!

Faasnafjær, rapphøne og hønhackel... Desverre alt for lite skattet og alt for mye glemt. Ennå skaper det nydelige fiskende fluer. Pluser du på mallardfjær og påfugl da. Så kan man konbinere alt det moderne med et klassisk "touch" som jeg tror ikke gir mye dårligere resultat...tvert i mot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morro at du nevner det, Fy f.. så mange fargevarianter jeg kom over istad, dro med med 5 forskellige farger og de skal ikke bare være pynt på bordet. Faktisk moorro å bruke materialer som ofte blir overskygget av nymotens og "bedre" ting, bare i denne rundens pønskepause så har et gammelt glemt blitt nytt, og bra er det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett dette her og må ærlig innrømme at morro har blitt alvor, virkelig alvor ;D ;D ;D

Neida fortsatt morro med et snev av alvorlighet.

Det er det som sjokkerer meg mest. Hvor nøye jeg har blitt i løpet av ett par runder. I 1. runden bandt jeg sammen noe makkverk og postet det. Nå binder jeg flere fluer som jeg sitter og studerer, finner feil og binder enda flere.. Hadde aldri trudd at jeg skulle bli ødelagt av konkurranseinstinkt. Men jeg vil gjøre fluene så fine som mulig for dommerene. ;) (Selv om det kanskje ikke syns så godt på flua da. Har jo fortsatt feil. Selv om jeg trudde jeg la ut det fineste eksemplaret mitt..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tid til å henge med nå, mange rundt om som trenger fluer :P

Pæs :rolleyes:

Lykke til da alle sammen ;D

Bare bind noe simpelt til dem og si de ikke trenger noe annet. Da får du tid til deg selv og. ;) Woolly Worms, Mickey Finn, eller noe slikt.. Ikke ta imot bestillinger på pattegriser og annet som tar tid. Du skal vel fiske og? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen binder en flue perfekt i alles øyne, trur kanskje dommerne her åsså henter inpsirasjon i like stor grad som de "kritiserer". Alle som stiller opp her gir mye, virkelig mye,  og får mye tilbake, en digitalisert form for fluerbindekveld, hvor ikke alle bare sier den var fin og lekker. Toppers etter min mening. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter i spenning på neste utfordring!

Denne digitale fluebinderkonkurransen har vekket både fiskesuget og konkurranseinstinktet... Så takk for inspirasjonen til å fylle opp flueboksen! Og jeg må innrømme at jeg har blitt litt mer nøye etter dette. Vurderer å gå til en anskaffelse av lupe lampe, som gamle damer bruker til strikking, for å se alle feilene jeg gjør før jeg tar bildene... ;D

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...