Gå til innhold

Frågestund


Tordmulen

Anbefalte innlegg

För er alla som är lite intresserade av insekter tänkte jag ha en liten frågetävling. Vad är det ni ser på bilden .....från vänster till höger.

 

Bilden är tagen i Maj och djuren är fångade i en sjö som jag och några kompisar arrenderar sedan -98.

 

Alla får varsinn gissning, när första rätta svaret är inkommet så talar jag om vem som har vunnit. Förstapriset är en fiskedag vid denna sjö när ni någon gång har vägarna förbi. Fisket är garanterat av toppklass på kraftigt förvildad regnbåde, öring, röding och en och annan bäckröding.

 

fiskmat.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen

nr 1 trur jeg må være en Akvatisk bille (skallbagge) Vannkjærlarve

nr 2 er en vann nymfe nymfe

nr 3 er jeg veldig usikker på, kreps? kräftor eller hva det heter på svensk? Veldig markante klør ser det ut som :)

 

Veit a faen skal jeg være ærlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Och vinnaren är ......... Osprey!!

 

Priset kan du hämta ut när du vill. Jag ror, guidar och lagar mat åt dig en hel dag. Vår och Höst är bästa tiderna om det inte blir en kall sommar då även dessa månader bjuder på ytaktivitet.

 

Du når mig på mail tordmule@bredband.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo alldeles riktigt Loke, men en av dem blev den av med efter en fight i plastbunken :-)

 

Jag trodde att nattsländelarven skulle vålla alla större bekymmer. Det är larven av en Phryganea Grandis som är en husbyggande art men detta exemplat lämnade sitt hus i samband med att vi håvade upp den. Bra gjort av er som såg att det var en nattsländelarv och bra gjort av hermansen som var den förste att se att det var ett kräftyngel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal tage et foto af en danica, hvor jef har fjernet vinger, haletråde og hoved, så skal du få lov at gætte. he he

nå men pyt, jeg dumpede jo også på den sidste, så hvad. :?

 

Hilsen Loke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...