Gå til innhold

Høsttreff


BjørnarSkj.

Anbefalte innlegg

  • Svar 657
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

For et slikt høsttreff ville jeg foreslått Kvennan området http://www.kvennan.com/ . Da kan man ha rimelig overnatting i hytte på Kvennan camping som ligger en kilometer nord for fluefiskesona i det som kalles Eidsfoss sona. Den sona er som skapt for kortlinefiske og man kan rusle fra hytta og femti meter ned til elva hvor det står mye stor Harr. Fluefiskesona er en drøm for Tørrfluefiskeren og Harr over 50 cm. er ikke uvanlig. Og skulle man bli lei av Glomma er turen kort til Tunna, Folla, Vanggrøfta, Håelva m.fl. Som sagt bare et forslag men jeg har fisket så mye i Glomma at jeg med sikkerhet vil si at det er elvas beste område.

Hermann (som gjerne blir med på treffet uansett hvor i Glomma det blir)

Det har du nok sikkert rett i (Kvennan), men jeg vet at det samme helg allerede er bestilt for en gjeng fra Invicta (Fluegruppa i Drammen) akkurat den helga på akkurat det stedet. Da kan det bli trangt om plassen for å si det mildt. En annen sak er at det kan ha vært noen franskmenn eller lignende der rett før og fisket. Det skjedde meg sist og da var de overrasket over at jeg i det hele tatt fikk fisk. Det hadde vært ca. 20 franskmenn og polakker (nymfespesialister hele bunten) som hadde ryddet unna så godt de klarte. Jeg fant heldigvis et par steder de ikke hadde vært, men skal si de hadde gjort det tøft for nestemann gitt.

Men samme for meg hvor og hva så lenge jeg får være med.

Syntes Trya Camping virker som et godt valg jeg, men flertallet bestemmer  :)

http://www.trya-camping.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Mulige/antagelige deltakere:

BørnarSkj

Nielsen

SVN (Svært Viktig Nymfe - Stig)

Tobiee

Ruffen

Robban

Baetrix

Hoje

Roger Østberg

-Lars-

Tony Pedersen

Kufo

Ørreten

Aardahl

Rodswinger

Erot Nekkablos

Kalle

Om halvparten dukker opp så er vi så langt 8,5 stykker fluehikkere allerede. Kommer alle så tar det vel helt av antagelig. Men det er sikkert plass til flere. Ikke sant BjørnarSkj? (det er tross alt du som er arrangør her)

Blir forresten knallhardt å kunne studere den ferske Harrkongen (Erot visstnok) på nært hold under treffen. Han skal jeg henge meg på til ølen tar meg.

:D

Jeg tar sikte på å dukke opp, kan desverre ikke komme på Bardutreffet, men forsøker dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Denne er herved plottet inn på kalenderen - jeg tar med belly og no'n single malt til å tynne ut øllen med... håper vi kan fiske litt, og...

God plan !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det avklart 100% at jeg kommer :) Dette er jeg sikker på blir morro. Skal og bli morro å titte litt og lære. Jeg har meget lite erfaring på slike forhold som glomma. Er helst fiske i stille vann og småelver jeg har drevet med. Det er det vi har her nede. Når dette først er nevnt så må ikke dette bli noe tur hvor folk skal "vurderes".  :) Å ha det hyggelig å se hvor langt en kan klare å dra løgnene må være i sentrum. Ikke sant?

Ser foressten tilløp til mobbing av ruffens kjørestil. Jeg kan vel ikke for at tyskerene innvaderer landet og veiene våres nok en gang?

Tipper bestefaren hans fløy kamikazefly, for maken til tankeløshet har aldri jeg opplevd!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et slikt høsttreff ville jeg foreslått Kvennan området http://www.kvennan.com/ . Da kan man ha rimelig overnatting i hytte på Kvennan camping som ligger en kilometer nord for fluefiskesona i det som kalles Eidsfoss sona. Den sona er som skapt for kortlinefiske og man kan rusle fra hytta og femti meter ned til elva hvor det står mye stor Harr. Fluefiskesona er en drøm for Tørrfluefiskeren og Harr over 50 cm. er ikke uvanlig. Og skulle man bli lei av Glomma er turen kort til Tunna, Folla, Vanggrøfta, Håelva m.fl. Som sagt bare et forslag men jeg har fisket så mye i Glomma at jeg med sikkerhet vil si at det er elvas beste område.

Hermann (som gjerne blir med på treffet uansett hvor i Glomma det blir)

Det har du nok sikkert rett i (Kvennan), men jeg vet at det samme helg allerede er bestilt for en gjeng fra Invicta (Fluegruppa i Drammen) akkurat den helga på akkurat det stedet. Da kan det bli trangt om plassen for å si det mildt. En annen sak er at det kan ha vært noen franskmenn eller lignende der rett før og fisket. Det skjedde meg sist og da var de overrasket over at jeg i det hele tatt fikk fisk. Det hadde vært ca. 20 franskmenn og polakker (nymfespesialister hele bunten) som hadde ryddet unna så godt de klarte. Jeg fant heldigvis et par steder de ikke hadde vært, men skal si de hadde gjort det tøft for nestemann gitt.

Men samme for meg hvor og hva så lenge jeg får være med.

Jo,flere vi er sammen........... ;D

Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det avklart 100% at jeg kommer :) Dette er jeg sikker på blir morro. Skal og bli morro å titte litt og lære. Jeg har meget lite erfaring på slike forhold som glomma. Er helst fiske i stille vann og småelver jeg har drevet med. Det er det vi har her nede. Når dette først er nevnt så må ikke dette bli noe tur hvor folk skal "vurderes".  :) Å ha det hyggelig å se hvor langt en kan klare å dra løgnene må være i sentrum. Ikke sant?

Ser foressten tilløp til mobbing av ruffens kjørestil. Jeg kan vel ikke for at tyskerene innvaderer landet og veiene våres nok en gang?

Tipper bestefaren hans fløy kamikazefly, for maken til tankeløshet har aldri jeg opplevd!!!

Det var japsene,ruffen,men se opp de kommer de òg..! ;D

Helt sikkert!

Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å få hilse på gjengen og ta litt del i juginga på kvelden for en gamling som meg da? Kunne vært moro å hilst på dere som jeg ikke har hilst på tidligere.

Jeg kommer nok ikke til å overnatte på Sundfloen, eventuelt andre steder det kan bli lagt til, har vogna stående på Vangen Camping i Atnadalen, og da blir det nok til at jeg legger meg der.

Magne Fjellstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å få hilse på gjengen og ta litt del i juginga på kvelden for en gamling som meg da? Kunne vært moro å hilst på dere som jeg ikke har hilst på tidligere.

Magne Fjellstad.

Hadde vært særdeles hyggelig det, Magne  :)

Nå virker det på flere innlegg her (inkludert mine) som om dette treffet er spikret og klart allerede, men det er vel ikke helt i havn enda, såvidt jeg forstår ?

Da tenker jeg først og fremst på hvor vi evt skal være, og om det er hytter ledige den helgen . . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Fluegruppa i Drammens sportsfiskere har høsttur til telneset/telstad 8-13 sept. Blir det i nærheten av dere så er vi 12-16 stykker ........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Fluegruppa i Drammens sportsfiskere har høsttur til telneset/telstad 8-13 sept. Blir det i nærheten av dere så er vi 12-16 stykker ........

Kan dere ikke dra ett annet sted?

;D

Dette er vel etter mitt skjønn glommas beste og peneste strekke. MYE harr over 50 cm. dessuten er huset vi leier så utrolig bra. Bedre at dere flytter til Telstad ??

http://www.telstad.no/

Kilometer på kilometer med fantastisk fluesone :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fluegruppa i Drammens sportsfiskere har høsttur til telneset/telstad 8-13 sept. Blir det i nærheten av dere så er vi 12-16 stykker ........

Kan dere ikke dra ett annet sted?

;D

Dette er vel etter mitt skjønn glommas beste og peneste strekke. MYE harr over 50 cm. dessuten er huset vi leier så utrolig bra. Bedre at dere flytter til Telstad ??

http://www.telstad.no/

Kilometer på kilometer med fantastisk fluesone :)

Nå skulle jeg bare skrevet et ord: Kommer!!!! ;D

Men det jeg lurte på:hvrdan er strekket i august,skal ha med meg etpar vestlendinger i traktene,også har The Stig og jeg skrytt så mye av skikkelig harrfiske,er det et sted å dra dem med seg? :o

Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...