Gå til innhold

Høsttreff


BjørnarSkj.

Anbefalte innlegg

  • Svar 657
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gjest Pål Andersen

Hvordan er det med ørret i området Pål?

Var der i sept. i fjor og fikk ganske bra med ørret på tørt. Ingen spesielt store, men vi så fisk (flere) på over 1Kg som vaka....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Det er en hyperlink (eller "link" om du vil) og den aktiveres ved å trykke på den  ;)

Hvor dum tror du jeg er egentlig? ???

Jeg lurte nok mer på hvordan den linken passet inn i diskusjonen.

Passer vel bra det kartet der mht. til plassen jeg nevnte ? Var bare et forslag fra min side i og med at man vurderer Glomma, og dette er et ekstremt bra område. Dessuten er det hyggelig å vise at fluestrekker med høyt minstemål og bag-limit blir brukt OG satt pris på...... Uansett er vi nå en gjeng der alikevel så det sosiale ville i allefall blitt godt ivaretatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvordan det står til med ørreten i dette området som treffen er tenkt lagt Baetrix?

Tillater meg å svare jeg også ruffen,siden jeg "i gamle dager" ;) fisket endel i Koppang-området og fra september og utover.

Harren preger elva,sammen med endel "mindre" ørret(selv om de store er der,finnes vel nesten ikke et sted i Glomme det ikke er stor ørret!)

De store er litt vanskeligere å finne,de nøyer seg kanskje i stor grad med ørekyte(?) og småharr e.l.

Men at det finnes vakende fisk over kiloen,som Pål nevner,er jeg ikke i tvil om.

Hvis jeg skulle prøve de store rundt Koppang,ville jeg dratt mellom flommene,i april,men vet ikke hvordan fredningsbestemmelsene er nå.

Og....da,er det absolutt et streamerfiske som funker best.

Ellers kan jeg rapportere:Myggen er sånn smått igang her på vestlandet. ;)

Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vet du hva en kan forvente av insekter der på denne tiden?

Døgnfluer som imiteres på krokstr. 18-20 tenker jeg, ihvertfall hva tørt angår  :)

Vi får prøve å begrense oss litt Ruffen, og la Baetrix, Pål og de andre nybegynnerne få muligheten til å kroke en fisk eller to også  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vet du hva en kan forvente av insekter der på denne tiden?

Døgnfluer som imiteres på krokstr. 18-20 tenker jeg, ihvertfall hva tørt angår  :)

Vi får prøve å begrense oss litt Ruffen, og la Baetrix, Pål og de andre nybegynnerne få muligheten til å kroke en fisk eller to også  :D

Hehe ja når oss eksperter kommer så er det nok best at vi ikke tar motet fra dem med en gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå håper jeg dette blir noe av. Uannsett så blir det og plukke opp Lars og Robban så fisker vi.

Vi satser på det . . . jeg har sånn smått begynt å pakke allerede  ;D

Litt treig du eller? Sitter å venter på trappa nå jeg på ruffen, liker å være ute i god tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken øl som passer best til fluebinding kan jeg svare på nå , det er Heineken, bare spør Ørreten, børstemarken hans selvantente når han skulle legge på en dæsj superlim istad. ;D

;D  ;D  ;D Fantastisk  ;D

Ellers så er jeg klar for å lære hvordan man best tørrfluehviler i gresset

ENDELIG . . . Etter 5-6 år som registrert medlem her på forumet kommer det omsider opp et tema jeg føler jeg har kompetanse på  ;D

I et perfekt land burde man kunne tjene til livets opphold ved å holde kurs om viktige tema som dette  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvordan det står til med ørreten i dette området som treffen er tenkt lagt Baetrix?

Det er mest ørret i området fra grensa til fluefiskesona og oppover mot Eidsfossen. Tas mye ørret der men det er for det meste snakk om streamer. Det er noen skikkelige kulper rett før fossen hvor det tas ørret på tre - fire kilo hver sommer. For tørrfluehuer er det strekket fra Kvennan og nesten helt ned til Tynset som gjelder. Det dreier seg om et strekke på et par mil med noe av det grommeste Harrfisket i Norge om vi ser bort fra Finnmark. Telstad/Telneset er nevnt men Åkerøien er også en mulighet. Den plassen ligger i den nedre delen av fluefiskesona og han har seks hytter kloss inntil elva. Han tok 350 kroner natta for hyttene i fjor og med , la oss si fire i hver hytte, så blir det under 200 spenn på mann for ei helg det, midt i den grommeste delen av elva :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hyttene ligger ikke midt i elva da :) De ligger liksom litt på siden av elva, ja, altså på land.

Ha-ha, lurte på om du anbefalte oss beverhytter, serru  ;D

Jeg for min del har tenkt å prioritere harr-fiske denne helga, og da er ikke dette dummeste plassen å oppholde seg.

Men dette er populære plasser, ikke minst i september, så man bør nok være tidlig ute med å bestille hytter  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir med jeg skjønner du Willy men jeg trenger ikke vise dere så mye. Hele fluefiskesona er knallbra for fluefiske, ikke minst tørt. Vil forøvrig anbefale alle å ta med vadestav. Det går greit å krysse elva noen steder men uten vadestav ville jeg ikke gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...