Gå til innhold

Fiskemuligheter i Florø?


Mack10

Anbefalte innlegg

Reiser onsdag på hyttetur i florø, nærmere bestemt Stavøy..

Aldri vært der før, så er det noen som kan si meg noe om fiskemuligheter her inne?

Helst BØ, hvis isen er gått?

Evt SØ å få her?

Send gjerne en PM, takker for svar!!

Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe!

Er desverre en god del vann som enda ikke er opne, og hjalp ikke med minus i natt og frost i dag tidelig! Mulig det kommer seg, for nå er sola på full guffe (takk lars monsen :) )

Bor i Eikefjorden, noen minutter utenfor Florø, der lever SØ i beste velgåene :)

Slå på tråden du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! hvis det primært er brunaure du jakter så tror jeg at deler av noen vann er åpne!  Kraftverket i osenvassdraget går. Så det er åpent ved innos og utos. Var ved innoset til Endestadvannet for ca to uker siden, da var det åpnet der, og er det helt sikkert ennå. Vi pratet med med folk i huset ovenfor brua der. Er visst ingen regler for fiske i den delen av Endestadvannet, bare å fiske var svaret. Resten av vassdraget mener jeg er at det er salg av fiskekort. Er laksesone nedenfor endestad og stengt til 1.juni

Ta en titt på Gulesider så ser du lett hvor det er. Elvevassdraget er ett stykke øst for Eikefjord som du sikkert har passert for å komme til Stavøya!

Ellers så er det masser av muligheter for sjøaure.

Skittfiske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mente innoset, beklager (Nord).  Har ikke fisket noe særlig der, har fisket lenger oppe i vassdraget, er ok lengre oppe. I Endestad vannet har de nå i to år prøvd å fiske opp småfisk med diverse redskap. Er nok både liten og stor fisk der. Var en som fikk en brun ørret i garnet nærme stranda ett stykke fra innoset på pene 8.6 kilo i høst. Er både røye og ørret i vannet. Står ofte folk å fiske ved innoset så jeg tror det er bra, er ihvertfall bra med tanke på baksleng for nybegynnere hvis du skulle ha med en!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var innlogget som lillebror i stad. Har fisket en del i eimhjellevannet kalles vel også storfjorden. Her er det ok størrelse på fisken. Men er nok en fordel med bellyboat. Nedenfor kraftverket er vannet Krogstadvannet. Har ikke fått noe med særlig størrelse på her, men er veldig fint å fiske kraftverket og nedover. Hvis dere skal fiske på disse to vannene så kan dere kjøpe fiskekort ved nesholmen og ved den første gården ved eimhjellevannet. Pleier å stå en isbil over veien! Skittfiske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...