Gå til innhold

"Fiskebriller" med styrke


Tommy Jacobsen

Anbefalte innlegg

Hei,

Antar at det er flere enn meg som fisker, og i tillegg ikke har perfekt syn... skal ikke klage, da det kun er snakk om -1.5, men det er nok til at jeg er veldig glad i å bruke briller så jeg hvertfall ser klart.

.... bytter jeg brillene ut med polabriler, så ser jeg jo mindre refleksjoner i vannet men tilsvarende mer uskarpt hehe.

(har prøvd en dunge med linsetyper uten at optikeren klarer å finne en type som øynene mine aksepterer dessverre)

Invisterte for noen år siden i skikkelig solbriller med styrke glass fra Rodenstock, og det viser seg nå at samma glasset også kan leveres med polariserende effekt, og vurderer dermed å bestille ett par.

Spørsmålet er om noen har erfaring med kvaliteten på disse? Jeg leser jo at det er veldig forskjell på kvaliteten på tradisjonelle fiskebriller... så hvordan kommer slike "optikker" varianter ut i reine "fiske-kvaliteter".

Mvh,

Tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler på det varmeste å kjøpe Oakley polariserte solbriller med styrke. Glasset i oakley-brillene justeres både for styrke og evt skjeve hornhinner. Tok tre uker fra jeg var hos Krogh Optikk på Majorstua til brillene kunne hentes. Har hatt disse i to år nå og er strålende fornøyd!

Prislapp: i overkant av 3000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Har en kompis som akkurat kjøpte Ray-Ban med styrke. Spesialherdet slik at de tåler treff fra fluer etc. Diamantslipt og masse annet jeg ikke aner hva er. Drøyt 20.000 bare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler på det varmeste å kjøpe Oakley polariserte solbriller med styrke. Glasset i oakley-brillene justeres både for styrke og evt skjeve hornhinner. Tok tre uker fra jeg var hos Krogh Optikk på Majorstua til brillene kunne hentes. Har hatt disse i to år nå og er strålende fornøyd!

Prislapp: i overkant av 3000 kr.

3000,- for glass og innfatning?

Selv er jeg så belemra med minus på øyene at for å få noe som var tynt nok kom jeg fort opp i den prisen og vel så det for bare glass sist jeg sjekket :-/ (Som forøvrig er et par år siden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte mine briller fra England. www.optilabs.com

Både nærsynt og skjeve hornhinder.

Kjøpte 2000 glass. Betalte kun 8 pund ekstra for frimerker. Kom som rekomandert sending.

Opplysningene som står på plastkortet fra den norske optiker holdt.

Fantastiske briller til ca. 2300,-

Kjøpte nye vanlige briller rett før påsken, Norsk optiker!, 7.700 og da var det 1/2 pris på innfatningen. Hvert glass kostet kr. 2.600,-, men etter sigende det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler Serengeti briller. Du kan få både med polarisering og blåfilter samt styrke. Dette er skikkelig glass, og Serengeti er kjent for å ha svært høy kvalitet på glassene sine. Jeg har ett par, men så bestemte jeg meg for å bruke linser i stede... Det var ett godt valg. men fortsatt er Serengeti de beste fiskebrillene, og kjørebrillene jeg har hatt.

Tror de med blåfilter og polarisering kostet ca 2 store pr glass.. men det varierer etter hva slags styrke osv. du skal ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for mye gode anbefalninger og tilbakemeldinger.

har naturligvis sjekka med optikkeren min. han kunne levere briller ønsket fatning og glass fra Rodenstock.

var i utgangspunket kun interessert i å høre om det er brukbare greier, men har fått ett par gode tips å gå videre med her nå.

mvh,

Tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg anbefaler på det varmeste å kjøpe Oakley polariserte solbriller med styrke. Glasset i oakley-brillene justeres både for styrke og evt skjeve hornhinner. Tok tre uker fra jeg var hos Krogh Optikk på Majorstua til brillene kunne hentes. Har hatt disse i to år nå og er strålende fornøyd!

Prislapp: i overkant av 3000 kr.

Kjempefornøyd med mine jeg og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...