Gå til innhold

gode ørretelver på østlandet ?????


vegardvø

Anbefalte innlegg

Hei jeg er ute etter fine/gode ørretelver på østlandet 1-1,5 times kjøretur fra oslo.

trenger ikke være den største ørreten som går i elva heler en litt gunn og trivelig elv,

der det går ann og vade litt og kome dit man vill i elva ikke som glomma med andre ord.:)

setter stor pris på tips fra dere som har vert mye rundt på østlandet og fisket litt:)

trenger ikke vite eksagt sted i elva litt jobb kan man gjøre selv med kartlesing og planlegging men greit og ha et utgangspunkt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Hei jeg er ute etter fine/gode ørretelver på østlandet 1-1,5 times kjøretur fra oslo.

trenger ikke være den største ørreten som går i elva heler en litt gunn og trivelig elv,

der det går ann og vade litt og kome dit man vill i elva ikke som glomma med andre ord.:)

setter stor pris på tips fra dere som har vert mye rundt på østlandet og fisket litt:)

trenger ikke vite eksagt sted i elva litt jobb kan man gjøre selv med kartlesing og planlegging men greit og ha et utgangspunkt:)

Med Hønefoss som utgangspunkt på kartet er det bare å velge og vrake !

Ikke så vanlig med stor fisk, men vanlig med store og små elver !

Som du sikkert vet, kjører du en time til i den retningen kommer du til paradiset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med Hønefoss som utgangspunkt på kartet er det bare å velge og vrake !

Ikke så vanlig med stor fisk, men vanlig med store og små elver !

Som du sikkert vet, kjører du en time til i den retningen kommer du til paradiset.

takker detta kommer til og bli utforsket en time til hmm

1 time til etter hønefoss og har mye kart jeg må igjennom ser jeg :) 

men tusen takk for tipset er ikke lenge igjen før alt er isfritt og da er på tide og stå der:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En til halvannen timer er snaut synes jeg, i mitt hue finnes det ikke!

Glomma, Vorma, Hunnselva, Lena osv.. Med litt ordentlig grisekjøring kan man kanskje greie Gudbrandsdalslågen, og kanskje til og med Rena..?  ;D Jeg mener at det finnes mange flotte plasser og muligheter for pen fisk på østlandet, man må bare belage seg på litt prøving og feiling.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En til halvannen timer er snaut synes jeg, i mitt hue finnes det ikke!

Jeg mener at det finnes mange flotte plasser og muligheter for pen fisk på østlandet, man må bare belage seg på litt prøving og feiling.

Ingen tvil, masse fint på østlandet!

Dette kommer vel an på hva slags referanser man har. Bor man i Rotterdam, fremstår sikkert det sentrale østlandsområdet som rene ørretfiskehimmelen. Og sett fra f.eks. Finnmark blir det sentrale østland ikke så fryktelig imponerende som ørretfiskeområde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig.

Så Ådalen var nevnt,har ikke vært der på 10 år,og har hørt stygge rykter om gjeddebonanza.Har ikke tro på det der jeg har pleid å være,men jeg skal ta meg en tur i sommer,og jeg vet når jeg skal dra!

Stedet er en perle og stikkord er Samsjøen og der hvor Samåa møter Ådalselva(Begna)

Øvra deler av Randselva,flott elv,endel smått,men innslag av storfisk.

Begge steder har store vårflueklekkinger,og er best etter St.Hans,men kan sikkert fiskes tidligere hvis vannstanden tillater det.

Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...