Gå til innhold

Ørretfiske i Trøndelag 2010


Igor Soldo

Anbefalte innlegg

  • Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Er så lenge siden at jeg har holdt en fisk i hånda at jeg blir våt i øyekroken bare æ ser at det er en salmo trutta ;)

Da er det bare å glede seg til rapport. Skal du fortsette seiersrekka di så blir det vell kilos fisk snart :)

hehehe, får håpe på det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Lite trolig at vi treffer på en kilos ørret i Nidelva som vaker på fjærmygg, men sjansen er stor for at vi finner en når døgnissene begynner å poppe opp. Da skal vi være der :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite trolig at vi treffer på en kilos ørret i Nidelva som vaker på fjærmygg, men sjansen er stor for at vi finner en når døgnissene begynner å poppe opp. Da skal vi være der :D

Sykere ting skal ha skjedd ;)

som feks. to sø over 3kg på tre uker ;D ;D ;D på meg sef ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Lite trolig at vi treffer på en kilos ørret i Nidelva som vaker på fjærmygg, men sjansen er stor for at vi finner en når døgnissene begynner å poppe opp. Da skal vi være der :D

Sykere ting skal ha skjedd ;)

Problemet er at elva er så forskjellig fra sted til sted, man må vite hva som skjer hvor til enhver tid for å treffe på de største. Men sjansen er der selvsagt, får bare håpe at flaksa til Igor ikke er ubrukt enda ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Var en tur i Nidelva idag, snødde som pokker, men likevel var det vakefest. Så 3-4 fisker vake samtidig innenfor et område på 1 meter, virket som de gikk i en stim. Prøvde alt jeg hadde i flueboksen av mygg, men ingenting funket. Palmer, f-fly og en myggklekker ble gang på gang plassert midt i et vak, ikke f om den ville ta. Prøvde både litt stripping og friflyt, men nei. Til å grine av :(

Brukte til og med 0.12mm tippet på en 17-18 fot fortom innsmurt i mud. Hva gjør jeg galt? ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde samme greien i helgen i en helt annen elv, men har opplevd det tidligere i Nea også. Da jeg etter 10 fluebytt satt på en krok 24 fallskjermmygg løsnet det. Mønsteret betyr sikkert ingenting, tror heller det er krokstørrelsen! En annen teori kan være at den tok steinfluer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Opplevde samme greien i helgen i en helt annen elv, men har opplevd det tidligere i Nea også. Da jeg etter 10 fluebytt satt på en krok 24 fallskjermmygg løsnet det. Mønsteret betyr sikkert ingenting, tror heller det er krokstørrelsen! En annen teori kan være at den tok steinfluer!

Var ikke steinfluer, de tok noe i vannfilmen. Så noen mygg på vannet, men ikke nok til å tilsvare all den vakinga. Må nok kraftig ned i size tror jeg ja, str 17 blir vel i det største laget. Innom G-Sport på Heimdal imorra da ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde samme greien i helgen i en helt annen elv, men har opplevd det tidligere i Nea også. Da jeg etter 10 fluebytt satt på en krok 24 fallskjermmygg løsnet det. Mønsteret betyr sikkert ingenting, tror heller det er krokstørrelsen! En annen teori kan være at den tok steinfluer!

Var ikke steinfluer, de tok noe i vannfilmen. Så noen mygg på vannet, men ikke nok til å tilsvare all den vakinga. Må nok kraftig ned i size tror jeg ja, str 17 blir vel i det største laget. Innom G-Sport på Heimdal imorra da ;D

Kan være snegler. Mulig det er litt kaldt i vannet ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde samme greien i helgen i en helt annen elv, men har opplevd det tidligere i Nea også. Da jeg etter 10 fluebytt satt på en krok 24 fallskjermmygg løsnet det. Mønsteret betyr sikkert ingenting, tror heller det er krokstørrelsen! En annen teori kan være at den tok steinfluer!

Var ikke steinfluer, de tok noe i vannfilmen. Så noen mygg på vannet, men ikke nok til å tilsvare all den vakinga. Må nok kraftig ned i size tror jeg ja, str 17 blir vel i det største laget. Innom G-Sport på Heimdal imorra da ;D

Kan være snegler. Mulig det er litt kaldt i vannet ennå.

tror det er kaldt for det enda, er ikke mange grader oppe der nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Det snødde katt og hunder, men det kan være en mulighet. Var hissig vaking på enkelte, mens andre var rolige dråpevak. Så flere ganger at det var 3-4 fisker som vaket nesten samtidig på et sted mindre enn 1 kvadratmeter. Morro å se på, men akk så frusterende når de ikke tar flua >:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe helt spesielt ved å tilberede mat over åpen ild ute i naturen, selv om det bare dreier seg om spidda grillpølser/spekepølse og potetkaker. Helt klart noe man burde gjøre oftere! Hadde faktisk planer om å prøve å grille blodfersk makrell på et lite bål i fjæresteinene til sommeren, men med diflubenzuron og teflubenzuron i bruk på nesten hvert et nes innover fjordene, mister i hvert fall jeg litt av matlysten. Tror heller jeg får satse på å legge planene om kokkelering til bredden av et overbefolka ørretvann eller en elv full av tusenbrødre, og de er det i hvert fall nok av hjemme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...