Gå til innhold

Ørretfiske i Trøndelag 2010


Igor Soldo

Anbefalte innlegg

Gjest Trønder

Er bindet som en vårflue, hvite vinger med mørke flekker og med kulehode, man hva fisken ser den som vet vi ikke. De tok når jeg twista sakte, veeeldig sakte. Hadde som plan å fiske tørt på årets første tur, men anbefaler alle til å sjekke fortomsbeholdningen først. Hadde 0.22mm som den tynneste i vesten  :P

Må ut å shoppe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Er bindet som en vårflue, hvite vinger med mørke flekker og med kulehode, man hva fisken ser den som vet vi ikke. De tok når jeg twista sakte, veeeldig sakte. Hadde som plan å fiske tørt på årets første tur, men anbefaler alle til å sjekke fortomsbeholdningen først. Hadde 0.22mm som den tynneste i vesten  :P

Må ut å shoppe ;)

0.22 går fint det ;D er tross alt bare nidelvøreten ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Var også en tur der idag, tror jeg kom rett etter deg Robert. Vaket ikke så mye denne gangen, men det var aktivitet. Samme historia på'n igjen, ingenting funket. Ble til slutt så lei at jeg heiv på en lett fortynga hears ear, pang, 2stk innen 5min. Største overkant av halvkiloen. Men så kom det en veldig sur vind og jeg kjente magen klaget, så det bars strake veien hjem. Blir nok en tur imorgen også om været tillater det, må få knekket den jævla koden >:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var også en tur der idag, tror jeg kom rett etter deg Robert. Vaket ikke så mye denne gangen, men det var aktivitet. Samme historia på'n igjen, ingenting funket. Ble til slutt så lei at jeg heiv på en lett fortynga hears ear, pang, 2stk innen 5min. Største overkant av halvkiloen. Men så kom det en veldig sur vind og jeg kjente magen klaget, så det bars strake veien hjem. Blir nok en tur imorgen også om været tillater det, må få knekket den jævla koden >:(

der ser du, av og til må det nymfe til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Var også en tur der idag, tror jeg kom rett etter deg Robert. Vaket ikke så mye denne gangen, men det var aktivitet. Samme historia på'n igjen, ingenting funket. Ble til slutt så lei at jeg heiv på en lett fortynga hears ear, pang, 2stk innen 5min. Største overkant av halvkiloen. Men så kom det en veldig sur vind og jeg kjente magen klaget, så det bars strake veien hjem. Blir nok en tur imorgen også om været tillater det, må få knekket den jævla koden >:(

der ser du, av og til må det nymfe til....

Jau, men det er jo så kjedelig! ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var også en tur der idag, tror jeg kom rett etter deg Robert. Vaket ikke så mye denne gangen, men det var aktivitet. Samme historia på'n igjen, ingenting funket. Ble til slutt så lei at jeg heiv på en lett fortynga hears ear, pang, 2stk innen 5min. Største overkant av halvkiloen. Men så kom det en veldig sur vind og jeg kjente magen klaget, så det bars strake veien hjem. Blir nok en tur imorgen også om været tillater det, må få knekket den jævla koden >:(

der ser du, av og til må det nymfe til....

Jau, men det er jo så kjedelig! ;D

my skinny ass, kjedelig å ikke klare å lure fisken ;);D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Var også en tur der idag, tror jeg kom rett etter deg Robert. Vaket ikke så mye denne gangen, men det var aktivitet. Samme historia på'n igjen, ingenting funket. Ble til slutt så lei at jeg heiv på en lett fortynga hears ear, pang, 2stk innen 5min. Største overkant av halvkiloen. Men så kom det en veldig sur vind og jeg kjente magen klaget, så det bars strake veien hjem. Blir nok en tur imorgen også om været tillater det, må få knekket den jævla koden >:(

der ser du, av og til må det nymfe til....

Jau, men det er jo så kjedelig! ;D

my skinny ass, kjedelig å ikke klare å lure fisken ;);D

Er jo bare å hive på ei nymfe, så får man fisk. Problemet er å finne ut hva den vaker på, er det som er spennende. Ikke å pælme en fortynga nymfe med sjokkfarger på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var også en tur der idag, tror jeg kom rett etter deg Robert. Vaket ikke så mye denne gangen, men det var aktivitet. Samme historia på'n igjen, ingenting funket. Ble til slutt så lei at jeg heiv på en lett fortynga hears ear, pang, 2stk innen 5min. Største overkant av halvkiloen. Men så kom det en veldig sur vind og jeg kjente magen klaget, så det bars strake veien hjem. Blir nok en tur imorgen også om været tillater det, må få knekket den jævla koden >:(

der ser du, av og til må det nymfe til....

Jau, men det er jo så kjedelig! ;D

my skinny ass, kjedelig å ikke klare å lure fisken ;);D

Er jo bare å hive på ei nymfe, så får man fisk. Problemet er å finne ut hva den vaker på, er det som er spennende. Ikke å pælme en fortynga nymfe med sjokkfarger på ;)

Word... som ungdommen sier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var også en tur der idag, tror jeg kom rett etter deg Robert. Vaket ikke så mye denne gangen, men det var aktivitet. Samme historia på'n igjen, ingenting funket. Ble til slutt så lei at jeg heiv på en lett fortynga hears ear, pang, 2stk innen 5min. Største overkant av halvkiloen. Men så kom det en veldig sur vind og jeg kjente magen klaget, så det bars strake veien hjem. Blir nok en tur imorgen også om været tillater det, må få knekket den jævla koden >:(

der ser du, av og til må det nymfe til....

Jau, men det er jo så kjedelig! ;D

my skinny ass, kjedelig å ikke klare å lure fisken ;);D

Er jo bare å hive på ei nymfe, så får man fisk. Problemet er å finne ut hva den vaker på, er det som er spennende. Ikke å pælme en fortynga nymfe med sjokkfarger på ;)

da skulle du vært ute med oss på søndag, ville ikke ha nymfe da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

i tillegg kan den vake på nymfer som går rett under overflaten....

ergo så åpner jeg mitt sinn i stedet for å lukke den og sette meg fast i den enkleste fluefiskemetoden; tørrfluefiske

En buzzer er ikke tørrfluefiske Igor, har prøvd et par av dem også ;D

Og tørrfluefiske er ikke enkelt, bare å bli med oppover en tur det så ser du selv hvor vanskelig det kan være ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i tillegg kan den vake på nymfer som går rett under overflaten....

ergo så åpner jeg mitt sinn i stedet for å lukke den og sette meg fast i den enkleste fluefiskemetoden; tørrfluefiske

En buzzer er ikke tørrfluefiske Igor, har prøvd et par av dem også ;D

Og tørrfluefiske er ikke enkelt, bare å bli med oppover en tur det så ser du selv hvor vanskelig det kan være ;)

særlig, det er ikke enkelt når den vaker på nymfer under overflaten. de siste gangene jeg har vært oppe så ville alle ta på tørt, eneste problemet var er jeg ikke så flua pga vind

kanskje er det presentasjonen det går på ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

De småe tar tørt ja, men de større langs østsiden er det straks værre med. Du har selv kasta på et par uten resultat ;D

Ørretfiske er ikke værre enn hva du gjør det til selv. Jeg liker helst å fiske på overflaten eller rett under filmen, da er det en selvfølge at man prøver det først. Så får man heller ta denging med nymfe før man går hjem, det gir jo resultater :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var en tur i nidelva sammen med en kompis i kveld. det var helt vindstille og vi fikk sett en god del vak. fikk lurt en til å ta palmermygg. deilig med ørretfiske igjen, selv om det var så kaldt at jeg hadde problemer med å knyte på fluer på slutten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

ute en tur idag.

kresen fisk som stappet i seg buzzere.... fikk lurt 3 på tørt, men det var så vidt, måtte bruker tre forskjellige fluer...

resten tok på greyboy buzzer, quillbuzzer og en trimma palmer (så den såg ut som en eller annen myggpuppe ting)

tok vel 15 stk, 4-6 hekto

post-2543-13949878684954_thumb.jpg

post-2543-13949878685347_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Fine fisker det der Igor :)

Jeg venter til det blir litt varmere i været før jeg begynner å røre på meg....

Stein

igår var det litt kjøilg, men utrolig varmt i vannet. forigårs var det t-shirt vær frem til 20.00.

men jeg håper de kjører løkaunet snart, litt mye alger og dritt som har vokst opp nå der oppe. under løkaunet er det brunt og nasty....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i bymarka i kvell....Ikke der de har satt ut fisk. Bare fjærmygg. Forsøkte lenge forgjeves med mygg tør klekker puppe uten succes. Mye frosk i vannet så jeg prøvede en streaking caddis 1,5 m fra land i en myr kanal. Mange nap. Bommet på fem men så satt det en ørret på 50 cm og 1,33 kg. Deværre dårlige bilder så jeg tok noen hjemme på kjøkkenbenken. Det viste seg riktignok at fisken hadde beitet på froskeegg og frosk...

Nå ja og så burde jeg vel ha gjennutsatt så stor fisk. Men det var den første kg's på flue

post-4403-13949878918365_thumb.jpg

post-4403-13949878919634_thumb.jpg

post-4403-13949878921103_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble det merkelig stille på denne tråden som jeg har fulgt en stund.

Var oppe i Nidelva og på "hemmelig-plassen" var det 6 andre fluefiskere onsdag. Vill myggklekking en halvtimestid var nok det til at det ble fart. Palmer funka bra. Så ble det helt stille.. Prøvde alt mulig og fikk omsider lurt en pen ørret med superpuppan. C&R

Fint å se at de andre fiskerne også slapp ut fisken de fikk krøket på streamere.. hehe  :rolleyes::P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

×
×
  • Opprett ny...