Gå til innhold

Ørretfiske i Suldalslågen


Eppaen

Anbefalte innlegg

Gikk og furtet en stund etter at jeg fikk beskjed om å stille i komfirmasjon på Sand 2 mai, men det var før jeg fant ut at de åpnet for ørret 1 mai:)

Nå reiser vi inn fredag-søndag, og jeg har fått tilatelse til å tilbringe hele lørdagen ved elva. I tillegg medles det om finvær:)

Problemet mitt er at jeg aldri har vært ved elva. Har lest trådene på forumet som omhandler dette, men skulle gjerne hatt noe litt mer spesifikk info.

Vi har leid ei hytte like ved mo laksegård.

Har forstått at det beste er å kjøpe kort av en Jone Mo? Hvor bor han?

I hvilken sone bør jeg kjøpe kort?

Er det noe poeng å være tidlig i elva eller kommer ikke klekkingene igang før litt utpå formiddagen?

Ellers håper jeg noen kan være behjelpelige med annen "nødvendig" info.

Jeg kommer ikke til å vandre ved denne elva i tide og utide,

så dersom noen vil gi meg noen "hemmelige" tips på mail kommer disse mest sannsynlig kun til å bli brukt en gang (lørdag 1 mai 2010).

Mvh

Espen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Espen

Jeg fisker "litt" i denne elva, Jone Mo finner du et par mil oppe i elva, like før du kjører over en bro som krysser elva ligger det en gård på h sida, det er på denne man kjøper kort, det finnes bare et ørretkort i elva og det får man kjøpt hos Jone.

1 mai bør du ikke ha for store forhåpninger, elva er regulert og de kjører en vårflom denne helga og det setter en solid demper på det som måtte være av liv, dersom du ser en svart mercedes langs elva så er den min og da er det bare å komme bortom så skal jeg gi deg noen tips om hvor du bør prøve, ikke noe poeng å være tidelig i elva, det som klekker nå er steinfluer og de begynner ikke å falle i elva før sola har varmet opp litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...