Gå til innhold

Gjedde 2010


Anbefalte innlegg

  • Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Takk for det Olav H, ikke verst den til brodern din heller :). Vår sesongen i Øyern ble ødelagt av for lite vann så lenge, på 3 dager gikk vannet opp 1m så gjedda ble helt forvirra. Gjedda på bilde har en lengde på 123 cm. hadde ikke vekt, men er nok rundt 13 kg. Strøkent eksemplar uten sår og rund og fin

Deler erfaringa di. :) Det virka som de store sto og venta på dypet, noe dem sikkert gjorde..?

Så kom jo vannet da, selvfølgelig alt for mye av det i løpet av noen få dager.. Rusla noen turer rundt i deltaet rett etter stigninga, mye lek og plasking! Artig å observere gjeddeleken som kan foregå 20-30cm fra beina dine!  :D ps: jeg trudde gjedda di kunne være opp mot femten jeg as! Som sagt, et prakteksemplar med flotte tegninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Olav H, har aldrig sett så lite lek som i år ( ps. fiska der nede i over 20 år ) det må nok vannet få skylden for. Trodde de store skulle bli lenger inne på vikene siden det var så mye stor bytte fisk inne, men dengan ei rett inn lek og så ut  :-[. Har mange gjedder over 10 kg. men denne er nok den vakreste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Da har æ prøvd det også artig når gjedda kommer i hundre etter flua, men vanskelig å kroke skikkelig.

Mista de fleste men fikk en liten og det er jo en start. ;D

Spennende er det i hvertfall.

Det var i midt Finland og nå skal båten ut i Inarisjøen. En uke minst etter Gjedde, Harr og Ørret.  ;D

Kommer rapporter etterhvert når æ kommer i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Må ikke høre på meg , men grattis til  en av fluefiskeverdens fremtidsvisioner, huke nye , unge mennesker til å fiske med flue. Så kuult å se interesse for gjedde.

Det finnes sikkert mange andre arter i det gjørmevannet der som, med rett utstyr er vel så morsomt som mye annet.

Grattis nok engang til dere begge. :)

Har full forståelse for at dere synes dette var kuult, begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke høre på meg , men grattis til  en av fluefiskeverdens fremtidsvisioner, huke nye , unge mennesker til å fiske med flue. Så kuult å se interesse for gjedde.

Det finnes sikkert mange andre arter i det gjørmevannet der som, med rett utstyr er vel så morsomt som mye annet.

Grattis nok engang til dere begge. :)

Har full forståelse for at dere synes dette var kuult, begge to.

Der er jo deg vi må høre på!  :) inspirasjonskilde! Liker veldig godt gjeddefluene dine, det skal du også ha!  :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke høre på meg , men grattis til  en av fluefiskeverdens fremtidsvisioner, huke nye , unge mennesker til å fiske med flue. Så kuult å se interesse for gjedde.

Det finnes sikkert mange andre arter i det gjørmevannet der som, med rett utstyr er vel så morsomt som mye annet.

Grattis nok engang til dere begge. :)

Har full forståelse for at dere synes dette var kuult, begge to.

Der er jo deg vi må høre på!  :) inspirasjonskilde! Liker veldig godt gjeddefluene dine, det skal du også ha!  :) :)

Hehe fått tak i noen nye materialer nå som ser lovende ut. Skal poste når jeg har bindt opp noen kuule saker. Fangstgaranti stilles ikke ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Takk robban :) ja var helt sinnsykt rått å ha på det beistet der :P Var nesten enda mer godt og slippe den ut igjen :)

Ja mathias, sendte inn stanga i dag, de skulle sende ny med engang de fikk den :P

Høres bra ut! :)

Må ikke høre på meg , men grattis til  en av fluefiskeverdens fremtidsvisioner, huke nye , unge mennesker til å fiske med flue. Så kuult å se interesse for gjedde.

Det finnes sikkert mange andre arter i det gjørmevannet der som, med rett utstyr er vel så morsomt som mye annet.

Grattis nok engang til dere begge. :)

Har full forståelse for at dere synes dette var kuult, begge to.

Der er jo deg vi må høre på!  :) inspirasjonskilde! Liker veldig godt gjeddefluene dine, det skal du også ha!  :) :)

Hehe fått tak i noen nye materialer nå som ser lovende ut. Skal poste når jeg har bindt opp noen kuule saker. Fangstgaranti stilles ikke ;D

Gleder meg allerede! :D

Vet du om et fint sted på nettet der jeg kan bestille litt materialer til å lage gjeddefluer? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg allerede! :D

Vet du om et fint sted på nettet der jeg kan bestille litt materialer til å lage gjeddefluer? :)

Egentlig ikke Mathias.

Av kroker så bruker jeg nå nesten bare Tiemco 8089, mustad stinger, og fulling mill pike hooks.

Materialer er som regel noe jeg kjøper hos mine lokale pushere Gero SPortsfiske eller Bjørnar's fluefiske(begge Lillestrøm)  og seff Nordisk. Bestiller sjelden fra utlandet, men det er ofte måten å gå når man skal ha noe utenom det vanlige.

En nettkompis har en egen side som er sånn bloggsak, men han har en egen fluesak åsså. Ikke alt der er av min interesse, men jeg henter mye inspirasjon derfra og ikke minst jeg hører om nye materialer.

Hvis du har god tid en dag bla deg litt bakover i bloggen hans, mye bra her. Simon Graham heter han og er utrolig hyggelig.

http://pikeflyfishingarticles.blogspot.com/

Litt off season for gjeddebinding nå , men fikk tak i noe som het Fish scale fra(Just add H2O). det ser veldig kuult ut og det ser ut som et perfekt materiale til havabbor åsså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg allerede! :D

Vet du om et fint sted på nettet der jeg kan bestille litt materialer til å lage gjeddefluer? :)

Egentlig ikke Mathias.

Av kroker så bruker jeg nå nesten bare Tiemco 8089, mustad stinger, og fulling mill pike hooks.

Materialer er som regel noe jeg kjøper hos mine lokale pushere Gero SPortsfiske eller Bjørnar's fluefiske(begge Lillestrøm)  og seff Nordisk. Bestiller sjelden fra utlandet, men det er ofte måten å gå når man skal ha noe utenom det vanlige.

En nettkompis har en egen side som er sånn bloggsak, men han har en egen fluesak åsså. Ikke alt der er av min interesse, men jeg henter mye inspirasjon derfra og ikke minst jeg hører om nye materialer.

Hvis du har god tid en dag bla deg litt bakover i bloggen hans, mye bra her. Simon Graham heter han og er utrolig hyggelig.

http://pikeflyfishingarticles.blogspot.com/

Litt off season for gjeddebinding nå , men fikk tak i noe som het Fish scale fra(Just add H2O). det ser veldig kuult ut og det ser ut som et perfekt materiale til havabbor åsså.

Okey! :) Skal tråle gjennom den siden for litt informasjon til helga jeg! :) Kan sende en mail til nordisk og høre om de kan sette sammen en liten pakke til meg!  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg allerede! :D

Vet du om et fint sted på nettet der jeg kan bestille litt materialer til å lage gjeddefluer? :)

Egentlig ikke Mathias.

Av kroker så bruker jeg nå nesten bare Tiemco 8089, mustad stinger, og fulling mill pike hooks.

Materialer er som regel noe jeg kjøper hos mine lokale pushere Gero SPortsfiske eller Bjørnar's fluefiske(begge Lillestrøm)  og seff Nordisk. Bestiller sjelden fra utlandet, men det er ofte måten å gå når man skal ha noe utenom det vanlige.

En nettkompis har en egen side som er sånn bloggsak, men han har en egen fluesak åsså. Ikke alt der er av min interesse, men jeg henter mye inspirasjon derfra og ikke minst jeg hører om nye materialer.

Hvis du har god tid en dag bla deg litt bakover i bloggen hans, mye bra her. Simon Graham heter han og er utrolig hyggelig.

http://pikeflyfishingarticles.blogspot.com/

Litt off season for gjeddebinding nå , men fikk tak i noe som het Fish scale fra(Just add H2O). det ser veldig kuult ut og det ser ut som et perfekt materiale til havabbor åsså.

Okey! :) Skal tråle gjennom den siden for litt informasjon til helga jeg! :) Kan sende en mail til nordisk og høre om de kan sette sammen en liten pakke til meg!  :)

Runar har peiling, snakk med han; Svein synes gjedde er tull he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg allerede! :D

Vet du om et fint sted på nettet der jeg kan bestille litt materialer til å lage gjeddefluer? :)

Egentlig ikke Mathias.

Av kroker så bruker jeg nå nesten bare Tiemco 8089, mustad stinger, og fulling mill pike hooks.

Materialer er som regel noe jeg kjøper hos mine lokale pushere Gero SPortsfiske eller Bjørnar's fluefiske(begge Lillestrøm)  og seff Nordisk. Bestiller sjelden fra utlandet, men det er ofte måten å gå når man skal ha noe utenom det vanlige.

En nettkompis har en egen side som er sånn bloggsak, men han har en egen fluesak åsså. Ikke alt der er av min interesse, men jeg henter mye inspirasjon derfra og ikke minst jeg hører om nye materialer.

Hvis du har god tid en dag bla deg litt bakover i bloggen hans, mye bra her. Simon Graham heter han og er utrolig hyggelig.

http://pikeflyfishingarticles.blogspot.com/

Litt off season for gjeddebinding nå , men fikk tak i noe som het Fish scale fra(Just add H2O). det ser veldig kuult ut og det ser ut som et perfekt materiale til havabbor åsså.

Okey! :) Skal tråle gjennom den siden for litt informasjon til helga jeg! :) Kan sende en mail til nordisk og høre om de kan sette sammen en liten pakke til meg!  :)

Runar har peiling, snakk med han; Svein synes gjedde er tull he he

Hehe, den er grei! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et spørsmål, dette er litt off topic men siden det er gjedde tråd så skriver jeg her :P

Skal gå til innkjøp av skyteline og skyteklump men har aldri brukt det.

Det er til en klasse 9 scierra pike fly.

Men lurer på hvilken klump og skyteline jeg skal kjøpe og hvor mye jeg skal kappe den:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et spørsmål, dette er litt off topic men siden det er gjedde tråd så skriver jeg her :P

Skal gå til innkjøp av skyteline og skyteklump men har aldri brukt det.

Det er til en klasse 9 scierra pike fly.

Men lurer på hvilken klump og skyteline jeg skal kjøpe og hvor mye jeg skal kappe den:)

Hmm skal ikke si noe i forhold til skyteklump, men er du sikker på at du vil ha det? Prøvd Guideline pike lina? Den er smooooth!

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...