Gå til innhold

Gjedde 2010


Anbefalte innlegg

  • Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Jeg liker virkelig ikke klump til gjeddefiske. Brukte det på og av i to sesonger. Det blir ca hundre ganger mer surr rundt siv og strå av all den tynne skytelina. Nå skal det sies at jeg brukte monoline. Aldri mer. Brukte samme skyteline og større klump til Tarponfiske også, aldri mer. Var ikke bare en gang at en bunt med skyteline forsvant gjennom de fleste av stangringene og tok med toppseksjonen i samme slengen. For min del er skyteline forbeholdt tohånds lakseutstyr og kanskje sjøørret hvis det blåser fælt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg liker virkelig ikke klump til gjeddefiske. Brukte det på og av i to sesonger. Det blir ca hundre ganger mer surr rundt siv og strå av all den tynne skytelina. Nå skal det sies at jeg brukte monoline. Aldri mer. Brukte samme skyteline og større klump til Tarponfiske også, aldri mer. Var ikke bare en gang at en bunt med skyteline forsvant gjennom de fleste av stangringene og tok med toppseksjonen i samme slengen. For min del er skyteline forbeholdt tohånds lakseutstyr og kanskje sjøørret hvis det blåser fælt.

Snørekurv ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ett lite spm.. hvordan er gjeddefiske på høsten ? slik eg har forstått det da så er jo våren det virkelig hete for da trekker den mot grunnere vann for og gyte og ut igjen på dypet på varme sommerdager.. men høsten?  :P 

også eventuelt fluer? svære gjeddefluer eller store/middels/små streamere? og må du ut med synk eller funker det helt grett med flyt?

takker på forhånd for alle svar !

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...