Gå til innhold

Noen må jo være fullstendig sjuke i hue...........


Gjest Terje Refsahl

Anbefalte innlegg

Anda vi får cdc fra blir som regel slaktet, fjærene er et bibrodukt av kjøttproduksjonen!

Hva hvis noen plukket disse fra levende ender? Kanskje brazillian waxing blandt ender hadde komt på moten ;D

Beklager total avsporing. Klarte ikke å holde tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Er ikke så lett å ha meninger om ting, fordi så snart noen sier noe, så dras det fram at blind vold og annen dritt er myye verre. Joda, er enig i det, men det hjelper liksom ikke i forhold til akkurat dette. For å holde meg til saken, så synes jeg dette er helt sjanseløst dårlig, og i beste fall sjanseløst dårlig humor.

Har i tillegg svært vanskelig for å tror at de som poserer med beveren på facebook, med øl i handa, og en død fisk over hodet på dyret, hadde de helt store planene om å flå'n.

Jeg begynner sikkert å bli gammal, men for meg så virker det som om alle grenser er borte, og jo værre jo tøffere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

må si meg enig med sigve her..

herregud da man. to "gutter" finner en død bever og vill finne på litt fanteri og lage morsomheter på en fest...

husker Kristoffer Skau fikk tak i en hel gris og monterte påhengsmotor på den haha!

Holdninger Lasse...... holdninger!!!!!!!!

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

joa.. men snakk om latterlig sak og poeng... er jo nesten den største saken siden 11 september her i avisene og mediene jo. viltmenda, dyrevernet, redd dyra, politiet osv..

Det var godt å høre...... bra at sånt blir tatt på alvor.

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit at det er en smule sykt å spikre opp et dødt dyr, men hvorfor ser man ikke samme omtale av feks overfallsvoldtekter, barnemishandling o.l.? Denne saken er jo omtalt i samtlige nettfora jeg er på, mens tilsvarende utført på mennesker ikke er verdt en eneste tråd. Er vi vestlige mennesker blitt dekadente siden vi bryr oss mer om dyr enn våre medmennesker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tingen er vel det at vi bryr oss mer om hvordan dyrene føler seg enn naboen. Det har blitt politisk korrekt. Jeg liker ikke dyremishandling jeg heller, men det er visse grenser for hva som fortjener å bli lagt ut i media

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Nå er det vel slik at vi kan lese om ulike voldsepisoder daglig i nyhetsbildet, så det er ikke akkurat mangel på det.

Sist jeg sjekka så er dette en side for fluefiske, natur og alt det medfører. Det betyr vel at vi på dette forumet har et hovedfokus på hva som skjer

i naturen. Det er vel da rimelig å anta at diskusjoner rundt ulike ting som skjer i forbindelse med naturopplevleser får større plass her enn hva andre

samfunnsmessige problemstillinger gjør.

At vi her på forumet diskuterer litt heftig rundt ulike sider ved det som skjer ute i naturen skulle da bare mangle.

Det betyr vel ikke at vi ikke er opptatt av andre sider av samfunnet, gjør det vel?

Hvor grensa går for hva som fortjener å bli lagt ut i media skal ikke jeg påta meg å mene noe om, men det bør vel strengt tatt være rom for å skrive om grove overgrep både mot dyr og mennesker. Når et dyr blir maltraktert og spikra opp på en plankebit så er iallefal jeg glad for at dette kommer frem.

Og hvis man finner det humoristisk når Kristoffer Schau eller andre sprenger et dyr eller monterer motor på en gris eller hva det måtte være, så synes jeg personlig at det er på tide å stoppe opp litt å begynne å tenke igjennom hvorfor man finner dette humoristisk.

Hver gang jeg leser om en voldsepisode enten det er blind vold, voldtekt eller annen form for vold så blir jeg rasende og det vekker så mange vonde følelser at jeg finner ikke ord for det. Det samme gjelder når dyr blir maltraktert, noe som heldigvis er en forholdsvis sjelden affære sammenliknet med voldsepisoder mot mennesker.

Når Polardego savner et engasjement og mangel på tråder om vold mot mennesker så er han inne på noe men ikke sitt å si at vold mot mennesker ikke er verdt en eneste tråd Polardego, når du har alle muligheter til å starte den tråden sjøl. Ingen grunn til å venta på at andre skal gjøre det :rolleyes:

Det at en slik tråd ikke har dukket opp her på fluefiskesiden vil jeg fortsatt påstå er fordi fokuset her inne er knytta tett opp til alt det fluefiske bringer med seg, og da er det som skjer i naturen et klart førstevalg å skrive om hos de fleste av oss her inne.

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit at det er en smule sykt å spikre opp et dødt dyr, men hvorfor ser man ikke samme omtale av feks overfallsvoldtekter, barnemishandling o.l.? Denne saken er jo omtalt i samtlige nettfora jeg er på, mens tilsvarende utført på mennesker ikke er verdt en eneste tråd. Er vi vestlige mennesker blitt dekadente siden vi bryr oss mer om dyr enn våre medmennesker?

Uansett om beveren var død eller ikke om den blei spikra opp, dette er morsomt i det hele tatt. Det er kanskje letter å forholde seg til saker som dette enn voldtekter og barnemisshandling. Slike saker blir kanskje noe vanskeligere å forholde seg til etter som det alltid i slike tilfelle er minst ett offer. Jeg mener selvfølgelig ikke at vi skal fortie slike hendelser for det, snarere tvert imot, men det krever mye større grad av saklighet og innsikt å debattere slike saker.

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter Terje`s innlegg 100% :) Meget bra skrevet! Synes denne saken fortjener si spalteplass.

Ble kvalm når jeg så bildet!

Er det humor å leke med dyrs liv? Det er drøyt og det sier noe om hvor langt "humoren" går.

At noen syntes slik er morsomt er bare drøyt i min verden. Så lenge det ikke går utover enn sjæl, så ler man på andres bekostning. Det må være jævlig flaut å bli tatt for noe slik. De burde skamme seg! >:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt tidligere, jeg har vanskelig for å tro at denne ble spikret opp levende.  Bever vet nok å bite fra seg.  I tillegg påstår vel disse guttene nå at den fant den i denne tilstanden.  Er dette sant, så synes jeg vel at dette nå ender opp i dårlig dømmekraft...noe man lett får når man drikker.  Dersom det er slik, gjenstår jo spørsmålet om hva som har skjedd opprinnelig her...noe vi nok ikke får svar på. 

Døde dyr skal behandles med respekt uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må også si meg 100% enig med Terje.

Den type "guttestreker" vi er vitne til her, sier noe om hvordan enkelte mangler etiske grenser.

Problemet med etiske grenser er at de er fryktelig lette å flytte. Spesielt hos unge mennesker som mangler referansepunkter.

Dersom det er OK å korfeste en død bever, eller henge påhengsmotor på en død gris, hva blir så det neste?

Ønsker ikke å dra dette alt for langt, men historien er full av eksempler på hvordan mennesker lar seg påvirke/hjernevaske, og sakte men sikkert utvikler seg til bestialske sadister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samfunnet og media er full av eksempler på hvordan grenser flyttes, og hva "ungdommen" synes er tøft. Bare se på Paradis Hotel, når en av gutta blir filmet mens han pisser i senga som daten hans ligger i, og etterpå uttaler at "joda, det høres ut som meg, gleder meg til å se det", så synes jeg det er så sjanseløst som noe kan bli. Fatter ikke at han ikke krøp under den nærmeste sofa'n, og benektet alt sammen, men neida det var tøft det... Jeg er gammal nok til å se at det ikke er så kult, men jeg er litt mer usikker på de som idag er 14-15 år gamle. Grenser flyttes hele tiden, og i mitt hode, ikke til det bedre.

Når noen mener at det er feil å spikre opp en død bever, så må atter andre alltid komme trekkende med det som er værre. Det gjør at det blir helt umulig å mene noe om noe som helst, for jeg tror at uansett hva som blir nevnt her inne, så skal jeg kunne komme på noe som er værre, og på den måten avspore enhver diskusjon og meningsutveksling.

Det er mye dritt i verden, voldtekt og blind vold er verre enn å spikre en død bever på et kors, men det gjør vel for pokker ikke spikringen bedre ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Samfunnet og media er full av eksempler på hvordan grenser flyttes, og hva "ungdommen" synes er tøft. Bare se på Paradis Hotel, når en av gutta blir filmet mens han pisser i senga som daten hans ligger i, og etterpå uttaler at "joda, det høres ut som meg, gleder meg til å se det", så synes jeg det er så sjanseløst som noe kan bli. Fatter ikke at han ikke krøp under den nærmeste sofa'n, og benektet alt sammen, men neida det var tøft det... Jeg er gammal nok til å se at det ikke er så kult, men jeg er litt mer usikker på de som idag er 14-15 år gamle. Grenser flyttes hele tiden, og i mitt hode, ikke til det bedre.

Når noen mener at det er feil å spikre opp en død bever, så må atter andre alltid komme trekkende med det som er værre. Det gjør at det blir helt umulig å mene noe om noe som helst, for jeg tror at uansett hva som blir nevnt her inne, så skal jeg kunne komme på noe som er værre, og på den måten avspore enhver diskusjon og meningsutveksling.

Det er mye dritt i verden, voldtekt og blind vold er verre enn å spikre en død bever på et kors, men det gjør vel for pokker ikke spikringen bedre ?

Kunne ikke ha vært mer enig, Jan.

En veldig god betraktning som jeg støtter fullt ut.

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er (selvfølgelig) enig med Terje, Vidar osv her.

Hvis man hele tiden skal sette ugjerninger opp imot hverandre så ender man til slutt opp med at det stort sett er Holocaust som er verdt å nevne i media. Det blir for dumt å trekke inn voldtekter osv hver gang det dukker opp en dyrevernsak. Menneskeverd vs dyr osv. Og man må heller ikke ha doktorgraden i mediakunnskap for å skjønne at sakens uvanlige natur har nyhetsverdi. Da blir sammenligningene enda dummere.

Og at C&R blir nevnt i denne tråden gjør meg nesten...tja, jeg vet ikke  :-\.

Så var det ikke så ille som først antatt, heldigvis. Beveren er antagelig påkjørt. Uansett er det uhyre smakløst, men de har vel skjønt tegninga nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og at C&R blir nevnt i denne tråden gjør meg nesten...tja, jeg vet ikke  :-\.

Tror du resten av Norges befolkning er enige med oss i det?  ;)

Det er hevet over en hver tvil at det å spikre opp en (allerede død) bever på en planke er usmakelig. Når vi snakker dyreetikk, er det ganske sentralt å snakke om det ubehag/stress/smerte vi påfører dyr. Her på denne siden er vi en stor gjeng som har som største hobby (de fleste vil sågar si livsstil), å fange fisk med flue som vi deretter setter ut igjen. Denne beveren var allerede død, og opplevde ingen smerte av handlingen som ble utført mot den. Selv om vi er enige om at beverkorsfestingen gir ekstremt dårlige signaler til omverdenen om hvordan man ser på dyr, det er dårlig humor, smakløst og tenderer mot det perverse. Det å trekke inn all verdens ondskap gjort mot mennesker er mine øyne lengre fra denne diskusjonen enn vårt eget fiske (C&R). Vi vet at fisken sjelden tar skade av C&R og det er omdiskutert blant fagfolk i hvilken grad fisk føler smerte av kroken, men man skal være ganske koko om man påstår i fullt alvor at vi gjør en god handling mot fisken når vi fisker den.

For ordens skyld:

1) Jeg har forutsatt at beveren var død da den ble spikret opp

2) Jeg spiser fisk, men det meste (av de få fiskene jeg får) blir sluppet ut igjen - C&R.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samfunnet og media er full av eksempler på hvordan grenser flyttes, og hva "ungdommen" synes er tøft. Bare se på Paradis Hotel, når en av gutta blir filmet mens han pisser i senga som daten hans ligger i, og etterpå uttaler at "joda, det høres ut som meg, gleder meg til å se det", så synes jeg det er så sjanseløst som noe kan bli.

Vel, jeg syntes kanskje det er mest alarmerende at tv-program som dette faktisk har seere  :o

Man skal kanskje ikke forvente all verden av et samfunn som syntes dette er god underholdning ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...