Gå til innhold

Da er vi igang


Gjest Hermansen

Anbefalte innlegg

Gjest Hermansen

Røya får man ikke dårlig bilder av :) Vakreste skapningen som svømmer vil jeg påstå. Men ikveld skal jeg ta en selv, i samme size. Den han fikk veide nok en plass opp mot kiloen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen

Idag var det min tur, en vakker røye på 800 gram. Sjekka mageinnholdet ikke en flue over str 20 :) Tok på en liten myggklekker str 20.

 

Ellers er det veldig lite vak, vært ute i 8,5 time, sett max 20 vak. Isen ligger fortsatt i ei vik der. Bomma på tilslaget 2 ganger, typisk røyevak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen

I går hadde jeg finbesøk fra Norway med meg ut på fisketur. Og dagen ga vel ikke no fisk for meg siden jeg nekter å fiske med nymfe men Flyman fikk noen fine røyer på nymfe. Største på 1 kg ellers 2 mindre fisker etterhvert.

 

Avsluttet turen med en liten bjørnesafari :) Men på grunn av mørket og mangelen på stativ blei vel ikke bilde det beste.

 

Men konklusjon når to Geirer fisker blir det en gedigen trivlig tur.

post-0-1394984549115_thumb.jpg

post-0-13949845491533_thumb.jpg

post-0-13949845492031_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

 

Det ble en kanon ettermiddag og senkveld i Sveg og de dype svenske skoger sammen med Hermansen .

 

Selv om det var kul umulig å få røya til å ta både mygg og myggklekkere, selv under vaking, så var det godt å se skikkelig vaking og isfritt vann igjen .

 

Men gullhodenymfe ville den så absolutt ha, og i løpet av en knapp time hadde 3 røyer tatt hardt og kontant nymfa. Alle ga en meget fin fight. Og jeg kunne som Lars Lenth så slående har formulert det si; "Nå falt skuldrene ned på plass igjen". .

 

Og med ny pers på fluefanget røye, og attpåtil møte med bjørn, så ble denne dagen mye mer innholdsrik enn en kunne drømme om.

 

Takk for en fin tur, Geir. PS! Det er noe som sier meg at jeg kommer til å ta turen over igjen om ikke lenge

post-176-13949845492567_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Hermansen og Flyman........

 

Nydelig !!!!!

Flotte bilder.

Nå gikk skuldrene mine opp !!! ...he-he...

Men nå er det vel på tide å ta en tur opp i nærheten

av Flyman, for å prøve røya snart, tenker jeg :)

 

PS: Hvilken krokstr. var det som funket best...???

 

Tommy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen
Gratulerer Hermansen og Flyman........

 

Nydelig !!!!!

Flotte bilder.

Nå gikk skuldrene mine opp !!! ...he-he...

Men nå er det vel på tide å ta en tur opp i nærheten

av Flyman' date=' for å prøve røya snart, tenker jeg :)

 

PS: Hvilken krokstr. var det som funket best...???

 

Tommy.[/quote']

 

For nymfefisker flyman var det vel gullskalle str 12 som var den beste, for røyene jeg har tatt tidligere i år har det vært myggklekkere fra str 18 og ned til 22.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven :eek: !!!

Jeg missunner deg/dere virkelig den oplevelsen å få se en bjørn "live" i naturen !!!

 

Ville byttet den opplevelse mot ganske mange store fisker !

Leste i avisen om binna med to unger som opphold trafikken i Sveg i går. Kanskje godt at dette ikke var en binne med to unger.... laugh.png' alt=':lol:'>

 

Hvor nære kom bjørnen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen

Siden vi kjørte så kom vi skremmende nære. Men for 2 årsiden hadde jeg en helt syk opplevelse når det gjelder møte med bjørn.

 

Satt på huk å fiska på en vakende regnbue bare noen mil utenfor Sveg, etter en stund hørte jeg noe knakk til bakom meg, og jeg tenkte. jaja da kommer det vel fler folk her da. Men hørte ikke no folkesnakk. så jeg snudde meg forsiktig rundt og der sto en velvoksen bamsefar. Og da er det bare å holde hode kaldt, så jeg snudde meg bare forsiktig og holdt lav profil og nøt synet av denne vakre skapelsen. Bjørnen var var såpass nærme at jeg kunne tatt i den bakslengen om man hadde kastet på litt.

 

Og folk som kaller Elg skogens konge har ikke helt forstått det. EN elg er bare en villmarksku i forhold :) De 3 møtene med bjørn, spesielt den jeg beskrev over her kommer jeg til å leve lenge på, og det er det råeste jeg har opplevd gjennom mitt korte 25 årige liv :) OG det kommer jeg sikkert til å huske de neste 25 også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...