Gå til innhold

Hvor høyt går laksen i Orkla


fishe

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg lurer bare på hvor høyt opp i Orkla jeg må fiske for og slippe og betale for laksefiske? Hvor høyt går laksen egentlig?

Fisket på Egganvald i fjor, dette er nest siste komersielle vald tror jeg, Stoin er det siste, her stopper laksen ved et kraftverk så vidt jeg vet. Avkjørselen finner du omtrent i midten av bakkene ned fra Berkåk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK Takk for svaret.

Er det foresten noen som har prøvd seg på tørrfluefiske etter ørret i Kvikneområdet?

Ja, elva ser veldig innbydende ut oppe på Kvikne, langs veien der, men masse småfisk. Mulig det går store innimellom, men jeg så og fikk bare smått. Også testa litt nede ved Berkåk en gang jeg kjørte forbi der. Litt større fisk, men ikke noe voldsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm trodde forholdene skulle ligge til rette for større fisk på kvikne. Men ser for meg at det er fint lite kultivering oppi der. de er flinkere med stillevannene sine der oppe.

Som sagt, fint mulig det er større fisk og bedre fiske der, hvis en vet når og hvor, akkurat som de fleste andre plasser. Det er et par andre elver i nærheten av Kvikne som jeg har lyst til å sjekke ut også, så det er ikke umulig det blir en liten stopp oppå der i løpet av sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...