Gå til innhold

årets første marginata


Anbefalte innlegg

Marginata har vi hatt på Hurum i ca. 10 -12 dager, så den første vespertinaen i dag. En god del senere en vanlig. Litt varme til uke så er vel ting i vater :)

Gisle

Jeg vil si vi er nesten to uker forsinka i forhold til "normalen". Regner med at det vil gå slag i slag med litt jevn døgntemp nå! Jeg håper hvertfall på det.. ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det mange vann og fiske i på hurum..?

hvordan er fiskebestanden etc? snittvekt?

slenger med et bilde av denne skjønne myr døgnflua, tatt idag 8)

104743_s.jpg

Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/42134/104743.jpg

Kom du over fler, en liten klekking kanskje? Eller var det som den jeg fant, en enslig forkrøpla stakkar uten mulighet til videre forplantning..  :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurum har ikke allverden og by på av stor fisk. Isen går tidlig, noen dager tidligere en østmarka. det er en god del vann der uten. men få med noe særlig stor fisk. Er du kjent, så er det selvsagt muligheter. Har fiske i området i drøye 20 år og har ikke fått fisk over kiloen på tørrflue i de vanna der ute. Men de fins, hvis du leter på de rette vanna. så forøvrig fisk over kiloen i dag ;)

Snittet ligger vel på 2-3 hg tenker jeg. varierer selvsagt fra vann til vann. Det meste av området er surt, og er kultivert for almenheten. kvantitet forran kvalitet. Men det klekker tidlig da, så det er jo noe ;D

Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom du over fler, en liten klekking kanskje? Eller var det som den jeg fant, en enslig forkrøpla stakkar uten mulighet til videre forplantning..  :)

kom over en ganske så saftig klekking faktisk ;D

det var døgnfluer nesten overalt..for et herlig syn! det sverma marginataer i lufta.

ikke så mange og se på vannet, de fleste fløy eller satt på sivstrå helt ytterst i myrkanten, slik som dette.

104744_s.jpg

Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/42135/104744.jpg

beklager det litt uklare bildet, men ser du godt etter så ser du to stk som klamrer seg til sivstråene ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...