Gå til innhold

sesogstart :-) figga N.trødelag


john142driver

Anbefalte innlegg

får håpe den jør d, men d ligger bra med snø i fjellet enda. prøvde første gang i år med flua i går kveld ;D, så ingen vak i elva, så d ble til at jeg prøvde nymfa :) fikk en liten 2-3 hektos og hadde et par napp. morro å prøve stanga igjen selv om både kropp og kasteteknikk er temmelig rusten ;D får satse på d løsner med litt mer klekking til uka ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Tormod har vært der masse, jeg har vært der en del turer, men er litt hemmet av biltrøbbel.

Har vært bra den siste uken, selv om været har vært piss. Varierer selvsagt noe hvor steady det vaker her og der. Men i utgangspunktet er ting bra nå. Et par finværsdager hadde vært greit. Men selv begynner jeg nok å se meg om etter andre plasser å fiske etterhvert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda litt tid før "delinga" åpenbarer seg. Helt klart utpreget vårfluestrekke det der. Mulig det begynner å skje litt ting der når vulgataen på fossem klekker... men da er det like greit å finne seg en bellyboat å utforske vannet (på sunnansiden) innlandet der har mange fine fiskeplasser.

Mulig noen av dem er fiskbare fra land og.. men jeg ville anbefalt en bellyboat eller andre flytende fartøy=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

har vært noen turer nedi figga i år, og det har væt ganske bra fiske til tider 8) har fått 6 stk på 700-850 gr. morro d i ei så lita elv på 4èr stanga. har sett større fisk og ;D det er kanskje litt over ei uke siden jeg var dit sist nå.ble en fisk på 800 gr seint på kvelden. det var badere der på dagtid så jeg tror kanskje vanntempen innbyr mer til bading enn fiske nå. men seint på kveldene kan det vel komme frem noen av de store ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Er håpløst spør du meg >:(

Da er det fritt fram for å fiske med så mange stenger man vil, kakke hva man vil om det er strenge regler i elva (noe som ikke er et problem siden dette er trøndelag og slikt er et fremmedord..), du kan bruke både garn og oter om du ikke eier samvittighet og det er fritt fram for å legge igjen engangsgriller og annet søppel. At folk fisker uten fiskekort et par ganger, gjør meg ingenting, bare det ikke blir hele sesongen

Ja til mere oppsyn i trønderske ørretelver!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Sier ikke at du gjør det, men det finnes folk som gjør det >:(

Ta fisk til du har nok til en middag og slipp ut resten og det som er over kiloen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp for mange som gjør d. hadde et par små go-vann inne på fjellet som ble ødelagt av at noen garnfiskere fikk snusen i vannene, snittvekta på fisken i de to vannene var på ca 1 kg for 6 år siden! året etter var snittvekta ca 100 gram, nå er snittvekta kommet seg litt igjen, men er ikke mer enn 2-3 hundre gram.

det tar veldi kort tid å ødelegge et vann, men utrolig lang tid og gjenopprette igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Er en sykelig utpreget matauk mentalitet i trøndelag, er mange vann og tjern som er ødelagt fordi enkelte skal fylle opp fryseren. Har et stort område et sted som er rensket for storfisk, bare smått igjen. Ubegripelig hvor korttenkt enkelte idioter kan være. Så lenge fryseren er full og de har noe å skryte av, er vel alt greit vil jeg tro. Snakker meg om primitive steinaldermennesker, er helt tydelig at topplokket ikke er i water >:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er synd det skal være slik! men det gjelder ikke bare trøndelag, nordover er d steder som er enda verre. og sørover er det satt ut fisk som ikke hører hjemme her. svenske fiskere var rikti ille til å fiske med levende fisk som ørekyte som sprer seg med lysets hastighet. kan d virke som.

men har heldigvis steder der det er gått fiske enda ;D det blir heldigvis mindre av rasen som ødelegger de gode fiskevanna :) er mindre folk i fjellet nå, enn d var før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...