Gå til innhold

Østmarka


pistus

Anbefalte innlegg

Noen som har besøkt go"vannene sine i Østmarka ennå? Har fisket mye rundt i Norge,men skal satse litt på gamle trakter denne sesongen 8)regner med at alle vann er isfrie nå,men hadde vært artig og høre fra andre her inne ang forholdene om dagen :) Mvh Pistus.(Øivind Mikalsen,eks Hauketo-boer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var der for to uker siden. fine forrhold helt til det begynte og blåse helt sykt, kompisen lurte en fin marka ørret i forfoten, og vi hadde kontakt med en del fisk.

marginaten var i full gang for to uker siden, og nå er det både marginata,maur,mygg, og noen vespertina kanskje i full gang i marka.  drar i morra, kan skrive en liten rapport på mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, var som nevnt ovenfor en tur i marka på søndag, nermere bestemt skålsjøen. 

Det var fint vær, og noen fisk vaket i vannenene på veien til skålsjøøen. Men når vi kom fram blåste det utrolig mye og ingen vak var og se. Bellyboaten ble rigget og det var bare og padle ut, etter en halv time blindfiske med en streeking caddis samlt det på en fin markafisk, men den glapp etter en kort kamp. Fillern!!!  så satte regneværet inn for fult, det øste ned og det var bare og komme seg i le under noen store graner. Når regne ga seg løyet også vinden, det ble kanonforhold!!! Myggen poppet opp, og fisken vaket. Men det skulle vise seg og bare vare en drøy halvtime. Jeg rakk bare og misse en fisk som vaket helt inne i myrkanten. Resten av dagen gikk med på å fieke av myrkantene med en stor øyenstikkerlarve, det gav resultater 3 fine markaørreter lot seg lure.  Noen marginataer var å se hele dagen men ellers var det lite innsektsliv.

Har desverre ingen bilder pga kameramannen satt hjemme i sofaen hele dagen >:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen av dere heldiggriser som har vært ute sett noe til Vespertinan i østmarka?

Nå har ikke jeg tråkka i marka på fire dager, så jeg er ikke helt up to date. (bortsett fra i kveld, hvor jeg lurte en ørretpinne og en vederbuk på druge kiloen, tørt seff) ;D Har ikke kommet over eller sett noen store klekkinger med vespertina enda.. Kontrast fra fjoråret, gitt. På denna tida i fjor var det full trøkk med vulgata, noe jeg ikke har trua på før et stykke uti juni detta året.  :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen av dere heldiggriser som har vært ute sett noe til Vespertinan i østmarka?

Nå har ikke jeg tråkka i marka på fire dager, så jeg er ikke helt up to date. (bortsett fra i kveld, hvor jeg lurte en ørretpinne og en vederbuk på druge kiloen, tørt seff) ;D Har ikke kommet over eller sett noen store klekkinger med vespertina enda.. Kontrast fra fjoråret, gitt.

Var ute i går mellom 1600 og 2000. Sola tittet fram mellom skyene ca i 18-tida og da klekket det en hel haug med vespertina. Litt underlig ettersom den anses som møkkaværsflue? Det ble vakfest i en liten stund. Fisken tok enten klekkere eller spinnere. Jeg lurte to, men mista selvfølgelig den største  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Har noen av dere heldiggriser som har vært ute sett noe til Vespertinan i østmarka?

Nå har ikke jeg tråkka i marka på fire dager, så jeg er ikke helt up to date. (bortsett fra i kveld, hvor jeg lurte en ørretpinne og en vederbuk på druge kiloen, tørt seff) ;D Har ikke kommet over eller sett noen store klekkinger med vespertina enda.. Kontrast fra fjoråret, gitt.

Var ute i går mellom 1600 og 2000. Sola tittet fram mellom skyene ca i 18-tida og da klekket det en hel haug med vespertina. Litt underlig ettersom den anses som møkkaværsflue? Det ble vakfest i en liten stund. Fisken tok enten klekkere eller spinnere. Jeg lurte to, men mista selvfølgelig den største  :P

Vespertina er vel ikke møkkaværs flue? Her på mine trakter klekker e i hopetall midt på fine solskinsdager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vespertina klekker i sola,ja,og på rolige dager kan den teppelegge småtjerna i Østmarka.

Og,det er en stund siden jeg har vært i Skålsjøen,men tror ikke det er lov med flytering,vannet er privat,selv om OFA har fiskeretten,men grunneier forbeholder seg retten til båtfiske for seg selv.(tror de avstår fra å bruke garn,en frivillig gest).

Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...