Gå til innhold

Bibio?


Hunderørret

Anbefalte innlegg

  • Svar 119
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Varierer veldig på grunn av geogragfien. Hvor nær havet, og hvor er skoggrensa. Mitt inntrykk er at vi finner den omtrent 200m under skoggrensa i midtnorge. Dvs fra ca 300 meter her i Meldal. Mens du må litt opp nærmere svenskegrensa. Lenger ned vestover.

NB. I rennende vann finner du den glatt overalt. Da det tar med seg Bibioer som har "trynet" lengre oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være konkret. Der jeg bor har det vært over to uker med et innihelvetsmagnumsverminger med Bibio. Kom hjem etter et døgn til fjels i magnumforhold nå. Fisken er rett og slett mett! Den vaker to ganger og er borte. Fisk vi tok var stappet helt opp i svelget! her snakker vi fiskevekst i år. 100 prosent magefylling hele august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digg bilde, Knutis  <<l Sjelden så mange Bibioer lander på vannet, men som Knut sier, så kan det hende fisken hadde spist seg helt stappmette. Uansett, rått når man kommer over slikt "fall" av bugs.

006.JPG

Bibio på fjellet for et par uker siden, hele tjernet så slik ut. Lite vak, men fisk (dessverre tatt på sluk dagen etter i ruskevær) var proppfulle. Kan det tenkes at fisken venta til de sank?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digg bilde, Knutis  <<l Sjelden så mange Bibioer lander på vannet, men som Knut sier, så kan det hende fisken hadde spist seg helt stappmette. Uansett, rått når man kommer over slikt "fall" av bugs.

006.JPG

Bibio på fjellet for et par uker siden, hele tjernet så slik ut. Lite vak, men fisk (dessverre tatt på sluk dagen etter i ruskevær) var proppfulle. Kan det tenkes at fisken venta til de sank?

For to år siden kom jeg over sånne mengder i et fjellområde. Fisket tre dager, og samme mønsteret gjentok seg hver dag: Vakfest og usedvanlig godt fiske på formiddagen, mindre og mindre vak utover dagen, og så stein dødt på ettermiddagen og kvelden, til tross for Bibio-grøt ala bildet over. Fisken var rett og slett forspist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en fisk formiddagen 2 dager etterpå. Over 1 døgn etter sverminga og etter 12 timer med plaskregn og vind. Før bibioen var igang igjen. Denne var også full av bibio. Tungt fordøyelig? Eneste alternativet til det er slik jeg ser det at fisken spiste drukna bibio på bunnen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være konkret. Der jeg bor har det vært over to uker med et innihelvetsmagnumsverminger med Bibio. Kom hjem etter et døgn til fjels i magnumforhold nå. Fisken er rett og slett mett! Den vaker to ganger og er borte. Fisk vi tok var stappet helt opp i svelget! her snakker vi fiskevekst i år. 100 prosent magefylling hele august.

Opplever det samme i trøndelagsfjellene (Tydal) selv om det begynner å avta nå. Aldri sett sånne mengder bibio før og det startet i fellesferien. Hørte en gammelkaill mumle noe sånt; "håpe svartfluan aldri kjæm igjæn i sånne mængda. Fesken bit itj. Dein e mætt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

×
×
  • Opprett ny...