Gå til innhold

Hvor klekker det Rhodani nå?


Jørgen Korstad

Anbefalte innlegg

Vil ikke vite spesifikke elver, men omtrent hvor i landet det er i gang. Tidligelva mi er ei til to uker forsinket i år. Skal ut en tur i morgen for å sjakke ståa. Meldt bra rhodani vær, så får håpe det blir litt action...

Hva er bra rhodani vær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt annet enn sterk sol, gjerne drittvær med regn...

Ja, det samme har jeg hørt. På den annen side erfarer jeg kjempeklekkinger av baetis i all slags vær, også sterk sol. Syns derimot Aurivilli gjerne må ha noen dråper for å poppe skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt annet enn sterk sol, gjerne drittvær med regn...

Ja, det samme har jeg hørt. På den annen side erfarer jeg kjempeklekkinger av baetis i all slags vær, også sterk sol. Syns derimot Aurivilli gjerne må ha noen dråper for å poppe skikkelig.

Har også opplevd klekkinger i all slags vær, men min erfaring er at de blir mer intense i dårlig vær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har da vært vitne til solide rhodani-klekkinger i knallvær også . . . Problemet er da selvfølgelig at de små rakkerne tar til vingene omtrent i samme øyeblikk som de klekkes.

juppers... Men, hvor klekker det nå?

Du vil garantert oppleve brukbare klekkinger av rhodani i hunnselva nå, men elva går altså flomstor om dagen  :-\

Ikke virker det som ørreten her helt har skjønt at rhodani duns er snadder heller, ikke minst med litt grillkrydder på  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...