Gå til innhold

Eikre-fly med ny snelle og stenger.


Tom Larsen

Anbefalte innlegg

Da jeg var innom Noroco i Drammen tidligere i dag, så jeg en ny fluesnelle fra Eikre-fly. Jeg fikk også høre at de første stengene fra Eikre-fly er på vei inn.

Snella virket tight og fin og fra det lille jeg kunne kjenne med snella i hånda så virket bremsen fin og designet skilte seg klart fra mange andre storspolesneller. Det ligger ikke noe informasjon om dette på http://eikre-fly.no/ .

Dette høres veldig spennende ut!  :D

Kan noen av de involverte fortelle litt uten at dette kolliderer med forbudet mot reklame.

Evt. kan noen som ikke er direkte involvert, men allikevel vet noe, fortelle litt?  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 518
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest Oliver

Da jeg var innom Noroco i Drammen tidligere i dag, så jeg en ny fluesnelle fra Eikre-fly. Jeg fikk også høre at de første stengene fra Eikre-fly er på vei inn.

Snella virket tight og fin og fra det lille jeg kunne kjenne med snella i hånda så virket bremsen fin og designet skilte seg klart fra mange andre storspolesneller. Det ligger ikke noe informasjon om dette på http://eikre-fly.no/ .

Dette høres veldig spennende ut!  :D

Kan noen av de involverte fortelle litt uten at dette kolliderer med forbudet mot reklame.

Evt. kan noen som ikke er direkte involvert, men allikevel vet noe, fortelle litt?  ;)

Du får garrantert den infoen du vil ha visst du sender en PM til Hr Eikre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får garrantert den infoen du vil ha visst du sender en PM til Hr Eikre :)

Det tror nok jeg også!  ;)

Jeg ser at det blir litt rart for dere moderatorer og de med bransjetilknytning at jeg ber om informasjon fra en aktør, men jeg tror at det er veldig mange her på FFS.no som synes det vil være veldig spennende å høre om et nytt, og norsk, stang- og snellemerke.

Derfor håper jeg at det er noen som ikke er direkte tilknyttet som kan fortelle litt om dette nye utstyret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Du får garrantert den infoen du vil ha visst du sender en PM til Hr Eikre :)

Det tror nok jeg også!  ;)

Jeg ser at det blir litt rart for dere moderatorer og de med bransjetilknytning at jeg ber om informasjon fra en aktør, men jeg tror at det er veldig mange her på FFS.no som synes det vil være veldig spennende å høre om et nytt, og norsk, stang- og snellemerke.

Derfor håper jeg at det er noen som ikke er direkte tilknyttet som kan fortelle litt om dette nye utstyret.

Det kommer nok HELT sikker om litt, så jeg er rimelig trygg på at det ikke kommer til å være mangel på info ang dette nye merket om ikke lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bmathies

veit ikke helt hva jeg skal si jeg :rolleyes:. så helt ordinær ut for meg. ligner på trotseekeren jeg hadde før, ihvertfall spolen. så ikke helt wow faktoren i den der slik flere har anntydet. ei helt ordinær snelle. ikke for å rakke ned på noe her ;).

bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo litt enig med Bent her også da.. Jeg hadde helt klart greid meg fint uten den gullfarga og den røde spolen. Den sølvfarga var smekker - kanskje et svart alternativ hadde vært noe? Håper ikke fargene er låst til de forskjellige spolestørrelsene! ;)

Man kan da selvsagt bestille ekstra spoler i de str og farger som man trenger.

Edit: Problem solved..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Er så fint med forskjellige farger. Er fargekoder for synkegrader etc. Dessuten er min bedre halvdel fluefisker så hu bruker rød og jeg de andre.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ta og føle på'n Bent!  ;)

Akkurat som en 3 kilos ørret. Det er noe helt annet å holde den i henda sjæl enn å se bilder av den.  ;D

En av de største fordelene med snella er selvfølgelig at du dekker fra klasse 3 til klasse 7 på samme snelle, bare ved å bytte spole. Kanskje jeg nå kan redusere ned til 2 sneller på tur, med en haug med spoler...  :-\

Er samme konsept på Loop sine Evotec G4 (og tidliggere G3) sneller. Men vekta er omtrent den samme så jeg har likegodt valgt største spole og heller mer backing. Er det stor forskjell i vekt mellom disse spolene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bmathies

Du må ta og føle på'n Bent!  ;)

Akkurat som en 3 kilos ørret. Det er noe helt annet å holde den i henda sjæl enn å se bilder av den.  ;D

En av de største fordelene med snella er selvfølgelig at du dekker fra klasse 3 til klasse 7 på samme snelle, bare ved å bytte spole. Kanskje jeg nå kan redusere ned til 2 sneller på tur, med en haug med spoler...  :-\

trenger ikke å ta å føle på den der. dette er en form og farge man har sett så mange ganger før(synes jeg), att det ikke er noe speciellt som sier att dette vil gi en wow faktor. att det er en nordmann som har designa snelle er jo flott.

loop original snella ga en wow faktor når den kom, lamson ula like så. mener ikke å rakke ned på noen med dette, men vi har forskjellig smak her i verden. skjønner bare ikke helt oppstusset med ei helt grei snelle.

bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult at Erik har satset på å få frem nye produkter ;D

Når det er sagt syns jeg vel ikke at den er veldig spesiel ved første øyekast. Hadde vel ikke snudd meg etter'n på gata ;)

Liker at det er litt friske farger og hvis kvaliteten er upåklagelig kan det jo hende at jeg blir eier av en slik på sikt...

Lykke til Erik, måtte det komme mer i årene fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er nevnt tidligere i tråden men men.. Er snellene nummerert med serienummer/produksjonsnummer?

Noe ala som den forrige norske snellen hadde (husker seff ikke navnet på snella i farta, men dere vet sikkert hvilken jeg snakker om)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Erik, og takk for sist. Ønsker deg virkelig lykke til med satsingen, håper det kommer til å selge bra. Får jeg sjansen så skal jeg både se, kjenne og prøve ustyret. Vi er en god gjeng i foreningen her nede, så om det skulle passe sånn en gang, kan vi kanskje invitere deg til et møte for fremvisning når vinteren kommer...  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med nysatsingen Eikre. Gleder meg til "klype" på prylarna!

Jeg synes det er meget spennende at flere prøver og forhåpentligvis lykkes. Jeg er også overbevist om at du ikke kommer med noe som ikke er gjennomtenkt.

Ad design. Smaken er som baken. Disse behaget forøvrig mine øyne. Når det er sagt - funksjon er en million ganger viktigere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dessverre hadde jeg nær sagt :)

nå har annen norsk utvikler vist seg frem med delikat flott utstyr tidligere på året...til helt flott pris.

og så kommer mr mr himself med fantastiske saker også...dette er intet annet enn gledelig for norske forbrukere at norske merker er så til de grader fremskaffet av dem selv. :)

tror både guideline og eikrefly vil høste mange lovord i tiden fremover, vi får bare takke dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...