Gå til innhold

Eikre-fly med ny snelle og stenger.


Tom Larsen

Anbefalte innlegg

  • Svar 518
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Morsomt med folk som har lykkes med sine prosjekt tidligere satser igjen. Så dette blir spennende saker fra Eikre.

Men i den pakka med snelle + 3 spoler. Er den største spolen brukende til #5 også selvom den har kapasitet til #7?

Smakfullt design både på snelle og stang etter de bildene jeg har sett. Noen som har prøvd stengene og kan sammenligne dem med noe annet?  Hvordan den er kontra tidligere Streamstix stenger f.eks....?

Og når kommer stengene for salg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

De som er direkte koblet opp mot Eikre, kan ta ting på PM.

Dette er ikke noe vi trenger å diskutere heller, for alle har vært i gamet så lenge at de vet hvordan det funker ;)

Det må være likt for alle med bransjetilknytning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar til Claus ang. serienummer:   Ikke det jeg kan se nei :)

Takk!

Lurte på om disse snellene kom i noe ala "Limited Edition" o.l slik Backwinder gjorde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg akkurat lessa 10 sekker bark og 20 sekker jord, og uten at noen har merka det så har jeg sniki innpå et par pils. ;D Som utstyrhore av rang så synes jeg nå dette ser bra ut, likte spesielt snella, noe for meg ville jeg tru, den var veldig fin, likte mulighetene med spolevalget. Jeg kjøper jo sneller bare for å ha de klare i et hvert tilfelle,,,, nooobie. :) som jeg er. Toppers fra den kanten, ikke noe å lure på det gitt. Kanskje myntsamlinga jeg telte opp igår for bein å gå på :D

Edit: Veldig fin er den ihvertfall den snella utifra bilder, Send noen til Gero sportsfiske så vi dødelige kan kjenne på den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det er 10 års garanti på stengene.

Hvis det skulle vise seg at virksomheten ikke har livets rett og legges ned, hva skjer da med garantien ?

Er opptatt av dette da ikke mindre enn 2 stenger må sendes inn pga bruddskader hittil i år.  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det er 10 års garanti på stengene.

Hvis det skulle vise seg at virksomheten ikke har livets rett og legges ned, hva skjer da med garantien ?

Er opptatt av dette da ikke mindre enn 2 stenger må sendes inn pga bruddskader hittil i år.  :rolleyes:

Det blir vel som ved alle andre bedrifter....huff, og jeg som har livstidsgaranti på mine Winstons...håper de holder koken :)

Vi får vel tro at dette bare er en begynelse på et langt godt innovativt arbeid fra den fronten.

Det tror jeg også, for etterspørsel for generelt og mer spesialisert fiskeutstyr (kortlinestenger og div) er stort i mellom Europa, selger nok godt i Frankrike, Spania, Portugal, Polen, Tsjekkia med flere :)

Og der har de mange, mange flere fluefiskere enn her i Norge :)

HAr også stor tro på at Eikre sine kunnskaper om stangoppbygging, og muligheter for store kostnader med reklamasjoner har gjort ham bestemt på å ikke ta for mange "short cuts" i forhold til styrke/vekt :)

En stang kan fortsatt knekkes, men forhåpentligvis ikke sånn helt uten videre

Likeså virker snellen robust, tror det var en tanke bak den også.

Dessuten ligger mannen navnet sitt på et sølvfat for kritikkere, tror han bestemt øsnekr at det skal være forbundet med kvalitet, tvers gjennom.

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du spurt meg om hva som skiller Ross sine egenskaper fra Danielsson sine, hadde jeg fremdeles ikke hatt veldig konstruktivt svar :)

Kjenner ikke Slate sine, sorry.

Varius fra EikreFly ser totalt lukket ut i bremsesystem, veldig robust sies det (uten at jeg har latt den falle i bakken fra 3 etg ennå)

Den er pen, fin lyd, og godt sammenskrudd...hva mer kan jeg si? :)

Men godt du er nysgjerrig...du kan sikkert mye om fiskeutstyr siden du spør så mye konkret ;)

Du burde få holde et eksemplar, så kunne du ha fortalt oss andre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei  :) Skikkelig moro at Erik har lansert sitt eget merke, synes jeg. Flere burde gjøre som ham, og følge drømmen sin og ikke bare sitte på gjerdet.

Jeg ønsker Erik kjempelykke til med sin lansering, og vi får alle krysse fingrene for at det går bra. Kjempebra også  :)

Tøfft, Erik - det står kun respekt av å satse og gjøre noe sånn  :)

Lykke til - og det tåler vi alle å si til en nysatsning som denne.

André B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker det jeg ser  :D

Disse stengene hadde det vært moro å få testet. Noen som vet om disse dukker opp på noen messer el. lignende?

Ønsker Erik Eikre lykke til med satsningen, blir spennende å følge med på. Er iallefall storforøyd med stengene og snøret jeg har fra streamstix, så da lover det godt for disse produktene også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør igjen jeg. Er det noen som vet når dette kommer for salg?

Ps: Kan hende dette spørsmålet kommer noen ganger til hvis ingen svarer ;)

Får komme deg til unnsetning jeg da, Frode  ;)

Snella ER i salg pr dags dato . . . Ihvertfall hos Hemsedal Sport  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du spurt meg om hva som skiller Ross sine egenskaper fra Danielsson sine, hadde jeg fremdeles ikke hatt veldig konstruktivt svar :)

Kjenner ikke Slate sine, sorry.

Varius fra EikreFly ser totalt lukket ut i bremsesystem, veldig robust sies det (uten at jeg har latt den falle i bakken fra 3 etg ennå)

Den er pen, fin lyd, og godt sammenskrudd...hva mer kan jeg si? :)

Men godt du er nysgjerrig...du kan sikkert mye om fiskeutstyr siden du spør så mye konkret ;)

Du burde få holde et eksemplar, så kunne du ha fortalt oss andre :D

Jeg spør så konkret pga en fluesnelle er en rimelig primitiv konstruksjon. Derfor lurer jeg på om det er noe med snellen som skiller seg ut fra andre sneller.. Pen, fin lyd og godt sammenskrudd utelukker ikke akkurat andre masseproduserte sneller.

Snella er jo fin å hvile øynene på, det skal jeg innrømme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør igjen jeg. Er det noen som vet når dette kommer for salg?

Ps: Kan hende dette spørsmålet kommer noen ganger til hvis ingen svarer ;)

http://www.noroco.no/index.php?act=viewCat&catId=252

http://www.noroco.no/index.php?act=viewCat&catId=251

snella ser unektelig bra ut.

Ok Takk  :) Liker ikke helt konseptet med masse spoler til ei snelle. Snakker av erfaring. Det er kjipt å tryne og få noe krøll med snella da.

Men det er min mening. Var jo ikke noe å si på prisen på stengene. Litt stivt for ei ukjent snelle hvis jeg skal være ærlig. Selv om man får med tre spoler. Lykke til Eirik :) Dette kan bli knallbra. Håper det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Som navnet tilsier er tanken at det skal kunne varieres. Jeg liker best ei komplett snelle til hvert snøre. SÅ når jeg kjøper en "pakke" med snelle og tre spoler, betyr det at jeg selvfølgelig kan kjøpe to løse hus til de res. spolene.

Det er kommet en begrenset mengde klasse 4-5-7 stenger samt noen sneller. Disse er distr. til et par forretninger og er i normalt salg. Erik kan ikke svare selv, da han er i Polen. Hjemme til uka igjen.

NBNBNBNBN. JEG ER INHABIL MHT: TIL EIKRE_FLY

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som navnet tilsier er tanken at det skal kunne varieres. Jeg liker best ei komplett snelle til hvert snøre. SÅ når jeg kjøper en "pakke" med snelle og tre spoler, betyr det at jeg selvfølgelig kan kjøpe to løse hus til de res. spolene.

Det er kommet en begrenset mengde klasse 4-5-7 stenger samt noen sneller. Disse er distr. til et par forretninger og er i normalt salg. Erik kan ikke svare selv, da han er i Polen. Hjemme til uka igjen.

NBNBNBNBN. JEG ER INHABIL MHT: TIL EIKRE_FLY

Abselutt ingen dum ide i utgangspunktet. Slettes ikke! Man får jo på en måte tre sneller for samme pris og slipper å dra på mer en et hus.

Bare jeg som er litt skeptisk vet du. Du vet hvordan snellene var før i tiden. Henger nok litt igjen.

Men å reise av sted med et hus og masse spoler gjør man bare en gang hvis man er uheldg........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok Takk  :) Liker ikke helt konseptet med masse spoler til ei snelle. Snakker av erfaring. Det er kjipt å tryne og få noe krøll med snella da.

Men det er min mening. Var jo ikke noe å si på prisen på stengene. Litt stivt for ei ukjent snelle hvis jeg skal være ærlig. Selv om man får med tre spoler. Lykke til Eirik :) Dette kan bli knallbra. Håper det.

Når alt kommer ut på markedet kan du velge hvilke spoler du vil ha (altså kan kjøpe enkel sneller) til 2498 kr så vidt jeg har forstått :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...