Gå til innhold

Eikre-fly med ny snelle og stenger.


Tom Larsen

Anbefalte innlegg

Gjest Pål Andersen

Prøvde en av stengen til Eikre den var ok

men liker ikke de nye snellene snøret kom inn i overgangen mellom delene

det var valdig irriterende håper dette er noe som blir fixet på i fremtiden

Du får hus med ramme også !  FIXET  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 518
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Prøvde en av stengen til Eikre den var ok

men liker ikke de nye snellene snøret kom inn i overgangen mellom delene

det var valdig irriterende håper dette er noe som blir fixet på i fremtiden

Du får hus med ramme også !  FIXET  :)

Får og får..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Beklager at jeg informerte om at de som ønsket hus med "L" ramme (uten mulighet for snøret til å snike seg mellom) nå kan KJØPE det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jim, vurder ihvertfall linen til Eikre :) :) :)

Har Long belly utgaven som er en kaste- og fiskeline med "kontroll"

Grunnet dens lange baktapering fra klump- og passe tykke bakline føles den ikke som om man mister kontakt i hverken kast eller mendingssituasjoner hvor mye line ligger i vannet.

Minnnefri- glir godt...-ikke for lys/hvit/lysreflekterende farge.

neste modell kan han gjerne snu farge kombi på, altså den olivne ytterst og hvit innerst.

Nydelig line

Anbefales!

Og dette har jeg ventet lenge med å uttrykke ;)

stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er ikke "tunge" i forhold til sine respektive AFTM klasser. De ligger vel der klassifiseringen gir rom for.

Detaljer er vel andre som vet.

Får si som samen når jeg spurte hvor lang tid jeg brukte å gå fra Mollesjohkajavrijies til Iesjavricholmachiku : "Hakke peiling.....jej vett ikke hvor raskt du går"

Det ringte en overlykkelig kar fra østlandsområdet ikveld, som jeg igår anbefalte å kjøpe Eikrelinen i #6 til sin fantomstang #6 Winston GVX. Jeg syntes kanskje #5 Eikre linen var litt lett, i forhold til både Highwater og Cortland Precission #5 jeg tidligere brukte på den stangen.

Han kalte det vel noe slikt som "inner tolver"...han er en vel bereist utstyrsfreak :), og kjenner en del saker.

Nå altså nesten i vektløs tilstand..herlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Prøvekasting av fluestang i en hall sier meg lite. Jeg er verken proff kaster eller tester, og som regel er det med et snøre jeg ikke benytter. Derfor har jeg stort sett kjøpt stenger på anbefaling fra folk jeg stoler på, selv om jeg nesten alltid tar en test for å unngå rene bomkjøp (dog skjedd på nettkjøp). På våren testet jeg Fluvius 5M, og fikk raskt en helt grei følelse. Ikke noe ekstraordinært, men helt ok. Tatt i betraktning at stanga ikke kostet all verden, så kjøpte jeg meg en. Trengte å fornye meg litt etter mange år med Sage XP'n, og etter noen måneder med Fluvius'n i kombinasjon med Guideline Experience er jeg veldig fornøyd - både når det gjelder kasting, mending og (det lille av) kjøring. Jeg sa det til -Lars- i går: Denne stanga blir med meg i mange år (om jeg lever), så får vi se om den slår XP-rekorden? Og den blir nok ikke dårligere med årene... Det komiske er at jeg nok ikke slutter å kjøpe og selge stenger av den grunn. Så det blir vel til at jeg fortsetter med det, men fisker med Fluvius'n   :-\ :D

PS! Og når jeg i tillegg har funnet en helt nydelig treer i Winston BIIx, så har årets utstyrsjakt i hvert fall gitt gode resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
  • 1 år senere...

Hei, flott Eikre-fly tråd dette. Har selv kjøpt en 4M og en Varius snelle. Gleder meg til å teste den ut. Eneste jeg sliter med er å finne ut hvordan en skifter sveiveretning fra høyrehånd over til venstrehånd på denne snellen. Var sparsomt med bruksanvisning i esken og hjemmesiden til Eikre-fly har heller ingen link eller praktiske bruksanvisninger i pdf-fomat inne. Ble også overasket da forhandler her i Bergen også måtte kaste inn håndkledet på hvordan dette gjøres og skulle ta det når selger kommer på besøk i butikken. Ser det er flere som eier snellen her på denne tråden. Noen som vet hvordan dette gjøres? PS! Så det var en annen tråd også med dette spørsmålet men ingen svar ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...