Gå til innhold

Eikre-fly med ny snelle og stenger.


Tom Larsen

Anbefalte innlegg

  • Svar 518
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

prøvde #4'n her om dagen og likte den ikke... :-\

får vente til de andre stengene/modellene kommer ut.. var visst litt forsinket :)

Hvorfor likte du den ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gleden av å prøve Fluvius 9' #5 og prototypen på M-serien på Jakt- og fiskedagene på Elverum i helga. Begge med GL Highwater line. Jeg ble imponert, særlig virker M-utgaven lovende etter min smak. Jeg er en middelmådig kaster, men la lett ut hele lina med begge stengene. Etter et lynkurs med Micke, klarte jeg til og med noenlunde brukbare vannkast(!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

prøvde #4'n her om dagen og likte den ikke... :-\

får vente til de andre stengene/modellene kommer ut.. var visst litt forsinket :)

Hmmm... hva var det som ikke var bra med firer'n ?

Den satt jo i hånda direkte og var meget vellykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stanga var for stiv for min del..  rask stang er det jo.. følte bare at det heller var en stang for casting interesserte. og folk som liker raske aksjoner.. noe jeg ikke gjør

Lasse, nå har du sett meg fiske, og ser hva jeg liker :), og jeg er ikke casting interessert, det vet du jo.

Og denne stangen kan oppleves "stiv"/fast, det kan jeg skjønne, men bare la stangen jobber egentlig ganske jevnt langt ned.

Synest likevel det er flott at du bringer det ut, slik at du vet at du sannsynligvis skal prøve M utgaven i samme aksjon :D.

Stakkars deg om du sliter med den, da må vi ha deg inn for rep på Fismens kasteklinikk ;) ;)

Jeg fisket forøvrig alt mitt tørrfluefiske i elven Jølstra igårsdagens NM øk, vant den også, mistet kun to bittesmå fisk, ca 16 cm.

Og det varorginal "stive" utgaven av Fluvius #4...fin stang den  altså :)

Så har jeg fått meg et par nymfestenger med hjem....#4 10'3 som jeg rigget med en gang, fant frem 2 fluer, gikk bak hyttene våre på Jølstraholmen, fant en lomme i den urolige elven og hipset på land 8-10 fisk med stor entusiasme fordi denne stangen ble langt jevnere og lett i hånden, enn det jeg hadde trodd.

Ikke fremtung, ei heller så langsom dyp som det fort kan bli i disse lengder.

Dette er en veldig, veldig god stang for den "tsjekkiske " entusiasten, sier ikke mer...dette var bra :D

#3 9'9 fikk jeg også fisket fisk med bak hytten....den er som tidligere sagt lettere å jobbe med i "kortlineånd" i forhold til tørt og små nymfer.

Ta en prøvetur de som vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm... ser ut som SS i ny innpakning.....

He-he, nei det kan du umulig få det til å "se" ut som...i så fall er briller og en noenlunde påskrudd kastearm nødvendig å ønske seg til jul ;D

Ikke sammenliknbart!!

Torben; ja, M er kanskje en stang for deg å prøve ;)

Hvis den ikke kommer til Danmark, så fikser vi noe i perioden etter sesongslutt slik at du kan prøve....kanskje en tur med danskefergen??? :)...

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Kan det med dette produktet være så mye ærlighet at produksjonslandet blir oppgitt.......eller blir det her også bare sagt......fra en av de bedre produsentene i Østen.......vi vil ha opprinnelseland! Om ikke det kommer ærlig fram så synes jeg det er riktig med en en boikott av merket! Ikke fordi jeg tror at stengene er dårlig som sådant, men fordi det forteller noe om de som promoterer merket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

jeg mener at det er en rett vi forbrukere har er at vi får vite oprinnelsesland på et produkt enten ved at det står på produktet som det gjør på datamaskina mi f.eks. For meg behøver det ikke stå på stanga, men det kan oppgis av importør, og tror vel det finnes ett eller annet i loven om det......selvom jeg ikke vet det.........synes det er riktig at vi forbrukere skal ha så mye kontroll på produktene vi handler......eller er jeg ute på viddene nå........ Når jeg skriver slike tig vet jeg at det provoserer mange, men jeg vil vite hva jeg kjøper på en måte og det burde alle få vite når de kjøper et produkt og inntil da dette er oppfylt.......BOIKOTT >:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sto og veivet med en i Hemsedal sport her i sommer, en Fluvio i #5, var langt i fra noen aha opplevelse der men som sagt, jeg sto bare å veivet. Den føltes ut som en stang i den prisklassen skal føles ut, verken mer eller mindre.

Er forøvrig helt enig med Staffan, opprinnelsesland er avgjørende for kjøp eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sto og veivet med en i Hemsedal sport her i sommer, en Fluvio i #5, var langt i fra noen aha opplevelse der men som sagt, jeg sto bare å veivet. Den føltes ut som en stang i den prisklassen skal føles ut, verken mer eller mindre.

Er forøvrig helt enig med Staffan, opprinnelsesland er avgjørende for kjøp eller ikke.

Du hadde vært en stor besparelse for fiskebladene om du kan teste stengene bare ved å veie dem litt. Klart en kan få et visst inntrykk av aksjon, men det sier likevel svært lite om stangens egenskaper.

Jeg mener også at en skal være rimelig erfaren som kaster for å si noe om en stang etter bare noen få kast. De fleste trenger noen dager for å bli kjent med en stang for å tilpasse seg stanga, ellers blir det bare til at man gir toppkarakter til den stanga som tilfeldigvis passer sin egen stil, men som kanskje ikke vil passe bra for andre og motsatt kan gi stryk til en stang som en egentlig bare ikke behersker fordi den ikke tilgir kastefeila så bra eller passer din teknikk. (Var ikke spesielt rettet mot deg dette Bishop)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Jeg sto og veivet med en i Hemsedal sport her i sommer, en Fluvio i #5, var langt i fra noen aha opplevelse der men som sagt, jeg sto bare å veivet. Den føltes ut som en stang i den prisklassen skal føles ut, verken mer eller mindre.

Er forøvrig helt enig med Staffan, opprinnelsesland er avgjørende for kjøp eller ikke.

Mine Macmaskiner er laget i østen.....opprinnelsesland Kina....jeg kjøper dem.......Apple legger da ikke skjul på det heller.......det er mange produkter som er laget med hender fra billige hender i østen og det er ikke noe galt i det.....de er ofte svært flinke, ja til og med flinkere enn vestlige hender......jeg synes IKKE at f.eks kinahender gjør dårligere produkter og jel lar ikke være å handle en kinavare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg mener at det er en rett vi forbrukere har er at vi får vite oprinnelsesland på et produkt enten ved at det står på produktet som det gjør på datamaskina mi f.eks. For meg behøver det ikke stå på stanga, men det kan oppgis av importør, og tror vel det finnes ett eller annet i loven om det......selvom jeg ikke vet det.........synes det er riktig at vi forbrukere skal ha så mye kontroll på produktene vi handler......eller er jeg ute på viddene nå........ Når jeg skriver slike tig vet jeg at det provoserer mange, men jeg vil vite hva jeg kjøper på en måte og det burde alle få vite når de kjøper et produkt og inntil da dette er oppfylt.......BOIKOTT >:(

Hva er årsaken til dette?

Er det enkelte land du ønsker å boikotte av politiske eller personlige årsaken, eller har det med den generelle kvaliteten du forventer fra produkter fra noen land?

Misforstå meg rett, jeg vil gjerne kunne finne ut mest om produktene jeg kjøper, men jeg er mer interessert i å få høre andre ting som gjerne heller ikke alltid opplyses om - slik som hvilke komponeneter og hvilken karbonduk som er benyttet. Produksjonslandet er interessant, men ikke på noen måte avgjørende for meg som forbruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

årsaken er helt enkel.........jeg føler at som forbruker har krav på å vite hvor varen er laget........ for å spissette det litt....... du vil gjerne vite litt om en he del varer før du handler..........derav produksjonsland......synes det er rart med alt dette hemmelige i bransjen.....Der leverer stort sett bare bra ting.......tror ikke bransjen ville tapt på å si det som det er......dette har vi fått laget i Korea......de leverer en veldig fin vare som vi kan selge forholdsvis billig til deg.......første levrandør som er så erlige vil jeg automatisk gi de beste skudsmål for ærlighet, men dagens forsøk på skjulig synes jeg bare er for teit.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

årsaken er helt enkel.........jeg føler at som forbruker har krav på å vite hvor varen er laget........ for å spissette det litt....... du vil gjerne vite litt om en he del varer før du handler..........derav produksjonsland......synes det er rart med alt dette hemmelige i bransjen.....Der leverer stort sett bare bra ting.......tror ikke bransjen ville tapt på å si det som det er......dette har vi fått laget i Korea......de leverer en veldig fin vare som vi kan selge forholdsvis billig til deg.......første levrandør som er så erlige vil jeg automatisk gi de beste skudsmål for ærlighet, men dagens forsøk på skjulig synes jeg bare er for teit.....

Tja, Staffan, er det så teit egentlig ?

Har ikke fått intrykk av at opphavet til disse stengene prøver å holde noe skjult.  Jeg har pratet med kilden om dette, og det var ikke noe hemmelighetskremmeri utover det normale.

At andre skryter av merket bør vel ikke føre til noe så radikalt som boikott.  Prismessig har de jo lagt seg svært så hygglig ettersom jeg kan se...

Ellers, hva med Loomis eller Orvis som forlanger i Norge kr 7-8000.-  for en enhånds,  (Når Sage legger seg på kr 5400.- for en minst like god stang)  

Det er noe å boikotte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

vi snakker ikke om kvalteten på utstyret......vi snakker om bransjens vilje til være ærlige på å la oss få innsikt........det er helt klart forøvrig at de amerikanske stengene er dyre, ja de eropeiske også, men de har tatt kosnaden for all prototypbygging og utvikling....... Vær da ærlige for f......det kan da ikke være et problem når produktet er bra og alle vet sånn ca at det produkteen er laget ett eller annet sted sånn ca. Jeg unner alle inntekt på det de gjør så det er ikke en klaging, disse importørene gir  alle mulighet til et billig utstyr....ære være dem for det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi snakker ikke om kvalteten på utstyret......vi snakker om bransjens vilje til være ærlige på å la oss få innsikt........det er helt klart forøvrig at de amerikanske stengene er dyre, ja de eropeiske også, men de har tatt kosnaden for all prototypbygging og utvikling....... Vær da ærlige for f......det kan da ikke være et problem når produktet er bra og alle vet sånn ca at det produkteen er laget ett eller annet sted sånn ca. Jeg unner alle inntekt på det de gjør så det er ikke en klaging, disse importørene gir  alle mulighet til et billig utstyr....ære være dem for det!!!

Har du sendt en mail til Eikre og spurt om hvor de lages? Er noen få produsenter som ikke vil si produksjonsland, men har ikke oppfatning av at dette gjelder de fleste som produserer i østen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

det har jeg ikke Oddbjørn....... men synes at dette er en tilitssak.....lovbestemt eller ei vet jeg ikke......synes slikt om slikt jeg da vet du og det er vel lov.....ikke for å skade noen, kanskje eller omvendt.....for jeg synes det er veldig bra at konfirmanten kan gå ut å handle seg bra utstyr for en billig penge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har jeg ikke Oddbjørn....... men synes at dette er en tilitssak.....lovbestemt eller ei vet jeg ikke......synes slikt om slikt jeg da vet du og det er vel lov.....ikke for å skade noen, kanskje eller omvendt.....for jeg synes det er veldig bra at konfirmanten kan gå ut å handle seg bra utstyr for en billig penge

Synes bare det er litt urettferdig ovenfor Eikre-Fly. De har enda ikke fått på plass omtale av stengene på nettsiden, og da er det litt dårlig å forhåndskritisere dem for å ikke oppgi produkssjonsland når presentasjonen ikke er ferdig enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...