Gå til innhold

Fisketur i Sverige


fishe

Anbefalte innlegg

Hei

Er det noen her inne som kan hjelpe meg. Jeg har i år tenkt å ta årets fisketur med teltovernatting i Sverige. Tipper det blir sånn ca rundt uke 25. Er det noen her inne som har noen tips til hvor jeg skal dra? Tenker da i hovedsak på områder rundt Härjedalen og Dalarne. Bare og komme med tips. Gjerne på PM. Jeg har kikket litt på elven Tennån og Rotälven hvis noen har litt info om disse så tar jeg gjerne i mot. Gjør ikke meg noe om jeg blir nødt til å hilse på bamsefar :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok

Takk for tipset. Jeg er ikke interessert i køfiske på harr akkurat. Jeg er ute etter en god tørrflueelv for ørret og da må man kanskje litt nordover for å være for seg selv. Slenger med Jämtland også da. så hvis noen har noen tipss fra der oppe så tas det i mot med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Svenskene kommer til Norge for at det er mindre mennesker i norske elver.....derimot kan du legge middels korte vandredistanser  inn i områder. Har inntrykk av at der man kan kjøre er det harde regulerte vassdrag, og dersom du har gått et stykke inn kan svenskene transorttere seg med fly hellikopter eller 4 hjulstraktorer......eller at du havner i det man i Sverige kaller "samevatten" som løyve oftest må innhetes hos samene som jeg til å begynne med svært vanskelig eller forholdsvis dyrt......dt er dobbelt så mange mennesker og 3 X så mange fluefikere i sverige, og alle vil de fiske vilda øringar, helst i eget land......jeg tror ikke du treffer ditt drømmevann før du er nord for polarsirkelen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

var ikke Jemtland det nordligste lenet / fylket som var aktuelt........? Se det, da åpner mulighetene seg mye dersom man tar den helt nordlige delen med, og særlig dersom man enten har god kondisjon og kan gå eller en plånbok som kan skaffe en motortransport inn. Jeg tør på en måte å påstå at innen det plå feltet  er der de svenske mulighetene for ensam fisket finnes bortsett fra enkelte andre steder, som markeierene helt klart har utnyttet det de kan til fisketurism. Dessuten så våger jeg å påstå at slettlandsskapet stort sett er geddans, mortens og abborrens land![attachimg=1]

post-0-13949879159248_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Moen
Gjest Per Moen

. Dessuten så våger jeg å påstå at slettlandsskapet stort sett er geddans, mortens og abborrens land![attachimg=1]

Ta en titt på en film som heter Mayfly madness  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...